אשדוד בשבילי אופניים

אשדוד בשבילי אופניים

רכיבה על אופניים הפך זה מכבר לטרנד עולמי. יותר ויותר תושבים מגלים את יתרונות האופניים הן מן הבחינה הבריאותית והחווייתית והן מן הבחינה הפרקטית המקלה על הניידות, במיוחד בערים גדולות. כניסתם של האופניים החשמליות לשוק הופכות את טרנד האופניים למשהו הרבה יותר עכשווי, מתאים לרוח הזמן ובעיקר מתאים לכל איש. לא צריך להתאמץ, לא חייבים לדווש ולא מוכרחים להזיע. עכשיו יש גם תוכנית אב ולא מעט עוגנים אליהם אפשר לרתום את האופניים. אשדוד בשבילי אופניים.

אשדוד מתפארת בשבילי האופניים שלה. עשרות קילומטרים של נתיבים מסומנים נסרכים לאורך הדרכים הראשיות, ומאפשרים לרוכבי האופניים ניידות בטוחה וכייפית. תוכנית האב לשבילי האופניים, הנכללת במיזם הגדול של תחבורה בת קיימה והפיכת אשדוד לעיר מודל בנושא תחבורה ציבורית, יכפילו וישלשו את כמות שבילי האופניים בעיר ויאפשרו לעוד אלפי תושבים לנצל את האופניים ככלי רכב נייד, כספורט ובריאות או כפעילות חווייתית לכל גיל.

בימים אלה מושלמות העבודות להצבתם של כ-200 מתקני עגינה לאופניים נוספים, והפעם בחופי הרחצה. "בשלב זה הוצבו מתקני עגינה בחופי הרחצה של אשדוד, לפעמים בשני מוקדים, לאחר שעברו תהליך אלקטרו פוליש, למניעת חלודה מרסס הים" אומרת גב' ימית הוניקמן פרץ, מנהלת המחלקה לקיימות ואיכות הסביבה, ומציינת כי כל מתקן כזה מתאים לשני זוגות אופניים. ימית מגלה לנו כי "השתדלנו להציב את המתקנים בסמוך למצלמות מוקד רואה ובנקודות הקרובות ביותר לקו החוף, תוך השארת מעבר בטוח לרכב חירום כמובן".

בעירייה מסבירים כי הצבת המתקנים הינה במסגרת התוכנית להפחתת גזי חממה ומשתלבת עם תוכנית תחבורה בת קיימא ותוכנית הבריאות בעיר. "זהו שלב ראשון בעידוד התושבים להפחית את השימוש ברכב הפרטי ובתוכנית המבקשת ליצור חיבור בין שכונות המגורים לחופי הים. בשלב הבא נאתר ונציב מתקנים ברחבי העיר, כל פעם ברובע אחר, בדגש על פארקים, מוסדות ציבור, מוסדות חינוך ומרכזים מסחריים" אומרים בעירייה.

לפרויקט הצבת המתקנים קדמה עבודת מטה מתואמת בה נטלו חלק אנשי מינהל ההנדסה, תשתיות ותחבורה, נכסים ומיחשוב שנועדו לאתר את המקומות המתאימים הן מן ההיבט התכנוני המשתלב כאמור בתוכנית האב לתחבורה, והן מן ההיבט הפרקטי שיהיה הכי נח ונגיש לתושבים. מיקום המתקנים אגב יעלו על תוכנת ה-GIS  הנמצאת באתר העירוני, תחת הכותרת "תחבורה".

את המתקנים החדשים אפשר לראות בנקודות הבאות: חוף מי עמי (ליד המקלחות), חוף לידו (ברחבה ליד פראג הקטנה), רחבת השוק (ב-2 נקודות), חוף אורנים (ליד המשרדים), חוף הקשתות (ב- 2 נקודות), חוף גיל (ליד המדרגות לים), חוף נפרד (ליד מתקני המשחקים), חוף י"א (ב-2 נקודות) וחוף ט"ו (מול המשרדים).

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*