אשדוד בכנס הארצי – גישורים 15

אשדוד בכנס הארצי – גישורים 15

כנס גישורים ה-15 הוא כנס ארצי הנותן במה לפרקטיקות ולמחקרים חדשים בתחום הגישור והדיאלוג בקהילה. הכנס אורגן על ידי אוניברסיטת בר אילן, התכנית לניהול ויישוב סכסוכים, השירות לעבודה קהילתית במשרד הרווחה והביטחון החברתי, עמותת מוזאיקה, תכנית גישורים והתאחדות מרכזי הגישור הארצית. את אשדוד ייצג המרכז לגישור ודיאלוג בקהילה.

מעל 600 איש השתתפו בכנס גישורים 15 אותו ארגנו במשותף גופים מעולם האקדמיה, הקהילה, מוסדות מדינה ועמותות חברה. ואכן, בין המשתתפים ניתן היה לראות הרבה מאוד מתנדבים ואנשי צוות ממרכזי הגישור ברחבי הארץ, אנשי אקדמיה, עובדים סוציאליים קהילתיים מהרשויות המקומיות וממשרד הרווחה, נציגי משטרה ועוד.

גב' סיגל מורן – מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, נשאה דברים במושב הפתיחה ואמרה כי "הגישור והשפה הגישורית צריכים להיות מוטמעים בכל מערכת, אצל המורים, העובדים הסוציאליים, השוטרים ובקרב כל אחד". מורן הוסיפה: "זה נחמד שמראים כמה גישורים עשיתם אבל אותי מעניין איך הטמענו את תפיסת העולם הגישורית את השפה הגישורית..", וחתמה: "כשמדברים איך עוברים מיישוב סכסוכים ללכידות חברתית זה הסיפור".

מרכז הגישור והמנהלת להתחדשות עירונית באשדוד, שימשו כנציגי העיר אשדוד והשתתפו בפאנל "קהילה מתפרקת קהילה נבנית". עו"ד ליאור לוי – ראש מנהלת התחדשות עירונית, ביחד עם בן ציון ולוטקר – עובד סוציאלי קהילתי ומנהל מרכז הגישור, הציגו תכנית ייחודית ברמה ארצית על גישור בתחום התחדשות עירונית. בעירייה אומרים כי בזכות שיתופי פעולה של אשדוד  עם המפקחת על הבתים המשותפים עו"ד ציפי קוינט  שילוני, הצלחנו לגשר במאה אחוז הצלחה בכעשרים תיקי גישור מורכבים ומאתגרים בשנים האחרונות.

מנהלת המחלקה לעבודה קהילתית ועולים, עובדת סוציאלית סבטה עייש, מבקשת להודות לכל השותפים ולמגשרים המתנדבים. "הליך הגישור מסייע פעמים רבות לתושבים מבוגרים שחוששים להיכנס לתהליכי התחדשות עירונית, ולא תמיד מודעים לזכויותיהם" היא אומרת ובעירייה מסבירים כי אשדוד היא בין הערים המובילות בארץ בפרויקטים של התחדשות עירונית, כך שהשינויים האורבאניים הן אתגר למינהל לשירותים חברתיים, שפועלים להנגשת מידע לציבור, שיתוף ציבור חיזוק המנהיגות הקהילתית ומתן שירותי גישור.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*