אשדוד בירת ה-שח-מט

היום התקיימה פתיחת האליפות הבינלאומית לשחמטאים המתקיימת באשדוד והינה הראשונה בגודלה שאשר נערכת במדינת ישראל.

בטקס הפתיחה השתתפו ד"ר יחיאל לסרי – רה"ע, ח"כ עודד פורר – מישראל ביתנו ויו"ר השדולה לשחמט בכנסת ,משה בוטרשוילי המשנה לראש העיר והממונה על הספורט,יהודה פרנקל , הממונה על החינוך תעשייה ותעסוקה ואחראי על מועדון השחמט באשדוד

משה שלו יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט,מיקי רוזנברג,מנכ"ל רשות הספורט ובכירי השחקנים מהארץ ומהעולם.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: " אשדוד בירת השחמט

"זו למעשה, תחרות השחמט היוקרתית ביותר שהתקיימה אי פעם בישראל, ואנו גאים לארח אותה אצלנו באשדוד. מועדון השחמט שלנו זכה ב-5 אליפויות ו-5 פעמים בגביע המדינה לגברים, ו-9 אליפויות בליגת הנשים. בנוסף, 3000 ילדים בבתי הספר היסודיים שלנו לומדים שחמט בתוכנית הלימודים. ללא ספק אשדוד הפכה להיות בירת השחמט של ישראל. "

10 שנים שאשדוד מקיימת תחרויות שחמט בעיר ברמות שונות. השנה, לראשונה, אשדוד מארחת את התחרות היוקרתית שהייתה עד היום בישראל. 12 רב אמנים מכל העולם מגיעים לאשדוד ומתמודדים על קרן פרסים בת 41,000 דולר. התחרות פתוחה לקהל. משני בתי המוקדמות יעפילו ארבעה שחקנים לשלב חצי הגמר ששני מנצחיו יתמודדו בשלב הגמר על בכורת התחרות ועל הפרס הראשון בן 10.000 הדולרים. את ישראל מייצגים באירוע בוריס גלפנד (מי שהיה סגן אלוף העולם) וכן בכירי שחקני מועדון השחמט של אשדוד אמיל סוטובסקי ואיליה סמירין. נער הפלא האמריקני סם סביאן בן ה-14, הסוגר את הרשימה המכובדת, הוא כיום צעיר רבי האמנים בעולם. מדברים עליו כי בעוד מספר שנים הוא יהיה אלוף העולם הבא בשחמט, ולכן מאד היסטורי וכבוד גדול לארח אותו כאן באשדוד.

אשדוד, נבחרה לארח את התחרות בעקבות המוניטין הגדול שרכש המועדון ולמרות שנחשב מהצעירים במועדוני השחמט של ישראל וכבר קנה לו מקום של כבוד בין המועדונים המובילים והמצליחים בארץ. המועדון נוסד בשנת 2003 ע"י מחלקת החינוך והספורט של עיריית אשדוד, בראשותו של מר יהודה פרנקל וקבוצה של חובבי שחמט נלהבים בראשות משה שלו.כיום מייצגות את המועדון במשחקי הליגה הארציים לגברים, נשים ונוער לא פחות מ-26 קבוצות.בנוסף, מועדון השחמט של אשדוד מוביל גם את הפיתוח המהיר של המשחק בקרב הילדים והנוער בעיר. כ-3,000 ילדים לומדים את המשחק בבתי הספר כשהכישרונות המבטיחים שבהם נהנים מאימון מתקדם במסגרת המועדון העירוני

תחרות האיי.סי.פי. מאסטרס של איגוד המקצוענים הבינלאומי, המתארחת באשדוד, היא התחרות האישית החזקה ביותר שנערכה אי פעם בישראל. ממוצע מד הכושר של 12 רבי האמנים המתמודדים בה עומד על 2695 (קטגוריה 18 בדירוג הבינלאומי!) ומציב את האירוע ואת העיר אשדוד חזק על המפה העולמית. כל המשתתפים למעט הצעיר שבהם, הם חברי הנבחרות הלאומיות של ארצותיהם הניצבות בקדמת צמרת השחמט העולמית ולכולם רקורד מכובד של ניצחונות בתחרויות יוקרתיות.

משה שלו יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט ,ציין כי אשדוד במשך כמעט 10 השנים האחרונות, הפכה להיות מס' 1 בתחום השחמט בישראל. זהו תהליך ארוך שנעשה כחלק מהפאזל החינוכי ספורטיבי על פי מדיניות ראש העיר והעיריה.

"המועדון באשדוד הינו מהמרשימים ביותר בארץ, ובעל הישגים ענקיים בקני מידה בין לאומיים. השיא מבחינת המועדון והשחמט באשדוד הוא קיום התחרות היוקרתית בעיר. מדובר בתחרות ברמה גבוהה ביותר המארחת שחקנים מקצועיים המגיעים מ – 8 מדינות שונות בעולם מציין משה חבר מועצת העיר והממונה על החינוך מר יהודה פרנקל . "

ח"כ ,עודד פורר באליפות השחמט באשדוד: המדינה חייבת להשקיע יותר בספורט חשוב זה מדינת ישראל לא משקיעה מספיק בספורט החשוב הזה. "לצערי מדינת ישראל לא נותנת מספיק יחס לשחמט. התקצוב נמוך והמדינה היא הנפגעת העיקרית. העיקר שכשאחד השחמטאים זוכים בתואר, רצים אחריהם ראשי השלטון לברך כדי לסחוט כותרת.

ח"כ פורר הוסיף כי "השחמטאים הישראלים הוכיחו לא פעם את כישרונם והביאו כבוד למדינה, זוהי חובתנו לפתח ולהוקיר את הספורט הזה".

ניתן לציין כי התחרות מעוררת עניין רב באתרי השחמט המובילים. אתרי הפיד"ה, האיגוד האירופי, איגוד המקצוענים הבינ"ל ושורה של אתרי חדשות שחמט פופולאריים פרסמו מאמרים על התחרות.

 

 

לו"ז המשחקים

13:00- 16:00 – משחקי בית א'

16:00- 19:00 – משחקי בית ב'

יום ג' 8.12 :

13:00- 16:00: משחקי בית א'

16:00- 19:00: משחקי בית ב'

יום ד' 9.12:

11:00- הרצאה במועדון השחמט רח' הארז 3

12:30- 15:00 – משחק סימולטני ברחבת העירייה, רח' הגדוד העברי 10: סם סביאן (14), ארה"ב, צעיר רבי האמנים בעולם יתמודד מול נבחרת הנוער הישראלית (אלא אם יעלה לשלב חצי הגמר ואז יוחלף).

15:00: משחקי חצי הגמר

 

יום ה' 10.12:

15:00- 19:30: משחקי הגמר

רשימת המשתתפים עם מד הכושר המהיר שלהם לחודש נובמבר:

וסילי איבנצ'וק, אוקראינה 2825

יאן נפומניאצ'י, רוסיה 2821

גאדיר גוסיינוב, אזרביג'ן 2739

ריצ'רד ראפורט, הונגריה 2736

בוריס גלפנד, ישראל 2713

אטיין באקרו, צרפת 2700

דימיטרי יקובנקו, רוסיה 2700

פאבל אליאנוב, אוקראינה 2680

באסקיראן אדהיבאן, הודו 2641

אמיל סוטובסקי, ישראל 2622

איליה סמירין, ישראל 2613

סם סביאן, ארה"ב 2546

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*