אשדוד-בורדו בצרפתית

אשדוד-בורדו בצרפתית

אלי בן שושן, סטודנט מצטיין להנדסת בניין במכללת סמי שמעון, שב משליחות קצרה שעשה בעיר הצרפתית בורדו, לאחר שנבחר לייצג את אשדוד בפרויקט לימוד צרפתית במסגרת ערים תאומות. במשך שלושה שבועות הוא דיבר צרפתית, התארח בקהילה היהודית, נפגש עם סטודנטים אורחים מערים אחרות וייצג את אשדוד.

"לשמחתי נפלה בחלקי הזכות להשתתף בפרויקט לימוד השפה הצרפתית בבורדו ואני מודה לעיריית אשדוד ולגב' אריאלה רוזנטל אשר הפכו עולמות כדי שנציג מאשדוד יצא לפרויקט ובדקה ה-90 בישרו לי על הטיסה" כך במילים חמות ומרגשות מסכם אלי בן שושן את החוויה שעבר בצרפת, כשהשתתף במיזם סטודנטים ללימוד השפה הצרפתית – פרויקט שנועד לקדם את השפה הצרפתית בקרב ערים תאומות לבורדו.

סטודנטים רבים מכל העולם השתתפו במיזם היוקרתי Alliance francaise, ללימוד השפה הצרפתית בבורדו. סטודנטים צעירים מאנגליה, ספרד, איטליה, ברזיל, טורקיה, סוריה, קוריאה, סין, יפן, תאילנד.. וממדינות נוספות התכנסו בבורדו והשתלבו בקורס הנ"ל אשר נבנה בכמה רמות. "כ-40 סטודנטים הגיעו רק מארה"ב" אומר בן שושן ומציין את השלבים שעשה במהלך שלושת השבועות ללימוד השפה. "הגעתי עם ידע כללי בצרפתית וכבר במבחן הראשון נכשלתי" הוא אומר במעט צער אך העלה חיוך כשתיאר את מהלך הקורס ואת העובדה כי סיים ברמה C1 שהיא הגבוהה ביותר וכעת הוא מרגיש ששיפר באופן דרמטי את השפה הצרפתית – בשלושת הקטגוריות: דיבור, קריאה וכתיבה.

הקורס עצמו מתפרש על פני 60 שעות לימוד והוא כולל דקדוק, שיעורי בית יומיים, מבחני טקסטים, פרזנטציות בצרפתית, מבחני דקדוק ועוד. לבד מכך נחשפים הסטודנטים לתרבות צרפת, פוליטיקה, אומנות, חינוך וכו'. משתתפים בסיורים מודרכים, ביקור במוזיאונים ואתרים וחשיפה להווי החיים ומפגשי חברה. "לא נתקלתי באנטישמיות ובנושאים הפוליטיים, על אף שנגעו בסכסוך הפלסטיניישראלי, לא הופנתה אלי אצבע מאשימה" אומר הוא ומוסיף "אדרבא, היתה התעניינות רבה בתרבות היהודיתישראלית, הכרתי אנשים מרשימים ויצרתי לי חברויות חדשות".

כישראלי וכיהודי הוא זכה לאירוח חם מצד הקהילה היהודית. "אנשי הקהילה היהודית בבורדו אירחו אותי בצורה יוצאת מן הכלל, עזרה לי ותמכה בי בכל תקופת שהותי" הוא משבח ומודה לגברת קלודין קרסנטי מהקהילה היהודית, שליוותה אותו ואירחה אותו בביתה ואף סייעה לו בלימודי הצרפתית.

המיזם הנ"ל החל עם קריאת המחלקה לקשרי חוץ וכיוונים, לסטודנטים צעירים המעוניינים להשתתף במיזם שנועד לחזק קשרים בינ"ל ולעידוד קשרי תעשייה, השכלה, קהילה ותרבות. בורדו, העיר המארחת, הינה עיר תאומה לאשדוד משנת 1984, ומשנת 1995 היא פועלת בשיתוף עם המחלקה ללימוד צרפתית כשפה זרה בחו"ל (DEFLE) ואוניברסיטת מישל דה מונטיאן, במטרה לקדם ולהעמיק את הידע בתרבות ובשפה הצרפתית. "למטרה זו מוענקות מלגות לסטודנטים הראויים לכך ואלי בן שושן נבחר להשתתף במיזם, לאחר שעמד בקריטריונים ונמצא המתאים ביותר לייצג אותנו" אומרת אריאלה רוזנטל – מנהלת המחלקה לקשרי חוץ בעיריית אשדוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*