אשדוד בוחרת #003

אשדוד בוחרת #003

מדינת ישראל יוצאת לבחירות בפעם השלישית תוך פחות משנה ואשדוד כמרקחה. הבחירות האחרונות (002) היו מוצלחות בעיקר עבור אביגדור ליברמן שהביא פה תוצאה פנומנלית של 18.02% שהם לא פחות מ-20,902 קולות, מה שהפך את ישראל ביתנו למפלגה השניה בגודלה באשדוד, תוצאה הזויה ביחס לגודל המפלגה בכנסת.

יחד עם שמעון כצנלסון ינסה ליברמן בעיקר לנסות ולשמר את ההישג הלא המבוטל והצלחה בפרמטר הזה תיחשב בהחלט מצידו.

בליכוד המתעורר ינסו בשלב הראשון להתאושש מסאגת הפיצול המקומי של הפריימריז, הנהגת הליכוד שהתפצלה בין ביבי לגדעון עדיין לא ממש התאוששה וחסרונו של גבי כנפו במטה המקומי ניכרת. אי הזמנתו או אי הגעתו לישיבת ההתנעה של הקמפיין הדהדה אך לליכוד באשדוד יש מספיק כח אדם במיוחד שראש העיר תומך גלוי ולא מסתיר את הקשר בין עשייתו העירונית לקשרים מירושלים בשלטים גדולים הפזורים בעיר.

הליכוד ינסה בעיקר להשיב באשדוד את 3278 הקולות שברחו ככל הנראה לליברמן בין הסיבוב הראשון לשני, משימה לא פשוטה אך לליכוד בניגוד למפלגות האחרות ישנה תשתית עירונית תומכת ואנשים מנוסים שיכולים עם עבודה נכונה לעמוד במשימה.

הפיצול במטה הליכוד המקומי. גבי כנפו מהמר על גדעון סער

בכחול לבן, ממשיכים לחפש נוסחה שתעבוד באשדוד, הם אמנם איבדו רק 190 קולות בין סבב לסבב אבל איבדו גם את הסגנות לליכוד, משהו באגו בעייתי שבאשדוד כחול לבון על כל תפארתה משתרכת אחרי ליברמן, זו מבחינתם מטרה ראשונה כדי להמשיך מכאן למפלגת שלטון.

בכחול לבן כהמשך ישיר של יש עתיד לא עלו עדיין על הנוסחא האשדודית, חילופי גברא רבים בראשות המטה הביאו בסופו של יום ליציבות של 2 מערכות עם אותו ראש. דוד אסייג שמנהל את המטה זו מערכה שניה יפיק ככל הנראה לקח או שניים מהמערכה הקודמת ותפקידו העיקרי במערכה הזו היא לשמר את הכח ולא להתרסק. גניבת הסגנות מליברמן תהיה בהחלט בונוס מתוק עבור המטה המקומי.

מטה כחול לבן מתייצב באשדוד

גם בגזרת מפלגת העבודה, גשר, מרצ נרשמת התעוררות וצפויה פה הפתעה, לא בטוח שחיובית אבל יהיה מעניין מאוד לראות איך הפאזל הזה מתפתח. לכנסת ה-21 הביאו שלושת המפלגות יחד 3716 קולות באשדוד, לכנסת ה-22 נרשמה עליה קלה אחרי שאורלי לוי אבוקסיס ומפלגת העבודה התאחדו אך מרצ רצה עדיין בנפרד הצליחו השניים להביא יחד סך של 3868, 152 קולות יותר. אולי עכשיו, ששלושתם יחד יצליחו השלושה לעשות את הקפיצה הגדולה ולהפוך למפלגה דומיננטית בעיר. רעש גדול של בחירות לא שנענו מהם, לא כנסים ולא תעמולה, במידה ונעשתה עבודה מתחת לרדאר יכולה להסתמן פה הפתעה.

אצל החרדים וש״ס סביר להניח שהכח יישמר, אשדוד טובה ל-2 המפלגות שמביאות יחד 29,927 בוחרים (16,300 ש״ס ו- 13,627 יהדות התורה), כח לא מבוטל עליו מסתמכים בארצי באופן קבוע ולא מאכזב.

אז נכון שהבחירות האלה כבדות על כולנו, חוסר המוטיבציה שהעביר את כל כובד משקלו לרשתות החברתיות, למסרונים או לשיחות מוקלטות זה אולי טוב לסביבה וזה חשוב. פחות פליירים וחוברות פחות שמשוניות על המרפסות (הרבה פחות) ופחות פעילויות שטח וכנסים. העם התעייף, העם די בז לפוליטיקאים שלו שמשביתים לו מדינה במשך שנה ועוד ממשיכים לבקש שנבוא להצביע. זה חשוב להצביע, אבל בעיקר חשוב לקחת החלטה. כל ממשלה שתיבחר טובה יותר מאין ממשלה.

עכשיו שהאחדות פינתה את עצמה לרפש ולשיח רדוד והמספרים לא מסתדרים ולא מתיישרים עם אף גוש נראה שנמוך יותר אין לאן לרדת, אם לא תקום הפעם ממשלה אחוז ההצבעה הולך לצנוח ברמה שהמדינה ככל המדינה טרם ראתה. זו אולי ההזדמנות האחרונה שהציבור מעניק הזדמנות לנבחריו שסחטו את האזרחות שלנו את הקצה.

מכאן נעשית גם הקריאה האחרונה לצאת להצביע, לא תבחרו, זה לבחור את האופציה הכי פחות טובה שלכם, שלטו בגורל המדינה, לחץ בקלפיות לא יהיה, גם לא קורונה, יאללה, בואו נגמור את זה אחת ולתמיד… טוב הגזמתי. עד הסבב הבא!

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*