ארונות הראל – חדרי ארונות מעוצבים

ארונות הראל – חדרי ארונות מעוצבים

ארונות בחדרי שינה מציעים מגוון רחב של פתרונות אחסון לבגדים, נעלים ומצעים. מטרתם של חדרי ארונות צריכה להיות ברורה, אחרת אין כל טעם להשקיע כסף ולהקצות להם שטח בבית.

אם חדרי ארונות הם חדר לאחסון חפצים נחוצים, יש להכניס אליהם חפצים שאכן נחוצים. אם נשכיל לבחור את החפצים שנכנסים לחדר ארונות, נדע איך לא להפוך אותו למחסן גרוטאות.

הדבר הכי חשוב בעיצוב חדרי ארונות היא מידת הנוחות שלהם. הנוחות היא האלמנט הראשון אליו יש לשאוף, על מנת ליהנות כמו שצריך מארונות מעוצבים, כדאי לעשות רשימה של הציפיות עוד לפני תחילת העיצוב, ולהתאים אותה לדרישות. לא כל עיצוב יפה המופיע בקטלוג מתאים בפועל לכול אחד. אחד הדברים העקרוניים בארונות הוא היעדר דלתות. לכן כל מה שמונח שם גלוי לעין לטוב ולרע.

עיצוב הפנים של החללים בארון הופך יותר ויותר מתירני ונועז. הצבעוניות רבה בין לבן, צבעי פסטל, צבעים מתכתיים וכמובן גווני עץ לסוגיו, קיימים גם פתרונות למדפים, פאנלים וקונסטרוקציה ממתכת.

חדר הארונות הוא בדרך כלל המשכו של חדר השינה ולכן כדאי שעיצובו ידמה לו.

כשמתכנים חדר ארונות צריכים כדאי לגבש באופן כללי את החלוקה הפנימית של הארונות, יש להחליט איזה שטח יוקצה לתליה, כמה לנעלים, כמה מדפים לבגדים מקופלים וכמה למצעים וכמה מגירות נחוצות. לכן כדאי לעצב את הארונות בהתאמה אישית לפי הצורך.

יש חשיבות לחדר ארונות בעיצוב הבית, אנשים רבים מתקשים לעצב את ביתם, ולשמור על ניקיונו. קשה להם לארגן אותו כך שיהיה נוח להם, שקל יהיה לנקות אותו, בגלל חוסר הארגון, חפצים רבים יהיו מפוזרים בכל אזורי הבית באי סדר, ותהיה תחושה של צפיפות בחדרי הבית לדיירי הבית, גם למי שמתארח בבית.

למי שאין חדר ארונות אך מעוניין באחד כזה, יכול לעשות באחד מחדרי הבית, אך משום שהחדרים בדרך כלל גדולים מחדר ארונות ניתן לנצל אותו לשתי מטרות,  בחציו של החדר אפשר לבנות ארונות כך שישמש חדר ארונות ובחציו השני ניתן לבנות ארונות לבגדי הילדים ועל ידי כך שלא היה ארון בחדרי הילדים יהיה להם יותר מקום לשחק.

תכנון נכון של חדרי ארונות

הבנת התכלית שלשמה נבנו חדרי ארונות חשובה כדי לדעת איך ניתן לנצל אותם בצורה הטובה, הנוחה והיעילה ביותר. מטרתם העיקרית של ארונות הזזה הוא אכסון חפצים, כגון בגדים, נעליים, מצעים וכדומה, חדרים אלה נמצאים בתוך הבית ולא כיחידה נפרדת מהבית, כמו מחסן, משום שהשימוש בהם הוא יומיומי.

אם לא היה שימוש בחפצים שבהם, לא היה צורך בחדר כזה בתוך הבית או להחזיק אותם בכלל. חדרי ארונות מאכלסים חפצים שנחוצים בבית לכן הם קיימים. עיצוב נכון של ארונות בחדרי ארונות יאפשר לקבל את מה שרוצים, צריכים וחולמים עליו, כך ימנע בזבוז כסף או סתם עוגמת נפש.

יש להבין כי הארונות הנראים  בקטלוגים לא תמיד יתאימו לחדר הארונות בפועל, ולכן כדאי לעשות התאמות מיוחדות. בין אם נעזרים בבעל מקצוע מתחום העיצוב או אם בוחרים לעצב באופן עצמאי, שלב תכנון המשימה הוא שלב הכרחי.

יש להתחשב בגודלו של החדר ולעבור על רשימה דרישות אחסון. רצוי לספור חולצות, מכנסיים, שמלות, חצאיות, ז'קטים, מעילים, עניבות, נעליים, סדינים, ציפות, ציפיות מפות וכד', על מנת להתאים לכל פריט את האחסון המתאים לו, אם זה מתלה, מדף או מגירה, וכן אם יש חפצים כמו מזוודות, קופסאות מזכרות, וכד' שרוצים לאחסן בחדר זה, כדאי להחליט האם החדר גיהוץ, או תהיה בו גם פינת איפור ולתכנן להם מקום. אם רוצים לאחסן בו גם צעצועי ילדים שהילדים כבר לא משתמשים בהם זה יכול לפנות מקום בתוך חדרי ילדים.

חדר ארונות מוצלח מתוכנן היטב ונמצא במקום נוח בבית יכול לפתור את בעיית חוסר הסדר בבית. חדרים מעוצבים עוזרים לארגן את אי הסדר והוא בדרך כלל בעל שטח אחסון רב ומרווח. בחדרי ארונות נמצא בדרך כלל שפע של מקום, והיתרון בכך הוא שלא צריך להחליף מקום בין הבגדים בחילופי עונות של חורף וקיץ כמו שעושים בארון רגיל.

חדר ארונות לא זכה להרבה התייחסות אולם בשנים האחרונות הוא הפך להיות חלק טבעי מהדירות בישראל. כמעט ואין היום בנין חדש שנבנה  שלא מציעים  כחלק מיחידת ההורים וצמוד אליו גם חדר ארונות מרווח.

למידע נוסף אודות חדרי ארונות מעוצבים – בקרו באתר ארונות הראל

צילום: PIXABAY

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*