ארומתרפיה במיטבה – כיצד לשלב ריח בצורה נכונה בשגרה שלנו?

ארומתרפיה במיטבה – כיצד לשלב ריח בצורה נכונה בשגרה שלנו?

ריחות למיניהם משפיעים עלינו בכל רגע בחיינו, בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לאו. לריח יש השפעה עצומה על מצב הרוח, הרגשות והזיכרונות שלנו. ריח נעים יכול לשמח ולהרגיע, ואילו ריח לא נעים לגרום לתחושת דחייה וחוסר נוחות. מחקרים רבים הראו כי ניתן לנצל את הקשר שבין ריח לרגשות ולהטמיע בכוונה ריחות נעימים בשגרה כדי לשפר את איכות החיים. השימוש בשמנים ארומטיים, נרות ריחניים ופרחים הוא דוגמה לארומתרפיה מעשית שיכולה לתרום להרגשה טובה יותר. בכתבה זו נכיר טיפים שימושיים כיצד להפיק את המרב מהארומתרפיה ולשלב ריחות משפרי מצב רוח בשגרה שלנו. נלמד אילו ריחות כדאי לבחור ומתי, מהן דרכי היישום המומלצות וכיצד ניתן להטמיע זאת לשיגרון בוקר מעצים.

השפעת ריחות על מצב הרוח והנפש

ריחות משפיעים על המוח והרגשות שלנו בצורה עמוקה מאוד. לאזור עיבוד הריחות במוח יש קשר ישיר למערכת הרגשית והזיכרון, לכן ריח יכול מיידית לעורר בנו רגשות וזיכרונות. ריח נעים כמו ורדים או תה לואיז יכול להרגיע, לשמח ואף לגרום לתחושת נוסטלגיה. ריחות מסוימים אף משפרים את הריכוז והערנות הקוגניטיבית. לעומת זאת, ריחות כבדים או חריפים כמו עשן או כימיקלים עלולים לגרום חוסר נוחות, כאב ראש או עצבנות.

כדי ליהנות מההשפעות החיוביות, אפשר להוסיף מפיץ ריח לבית עם שמן אתרי נעים כמו לימון, לבנדר או תפוזים. הפעלת מפיץ הריח למשך כ- 15 דקות בבוקר עשויה כבר להשפיע לטובה על מצב הרוח ותחושת הרעננות. גם נרות ריחניים, פרחים או בשמים בסביבת העבודה יכולים לתת אפקט דומה. השימוש בריחות שאוהבים יצר סביבה נעימה ותומכת שתתרום לרוגע נפשי ובריאות פסיכולוגית טובה יותר.

איך לבחור ריחות מתאימים לשימוש יומיומי

כאשר רוצים לשלב ארומתרפיה בחיי היום-יום, חשוב לבחור היטב את הריחות ולהתאימם לפעילות ולמצב הרוח אליו אנו שואפים. ריחות מעוררים ומחייבים כמו לימון, תפוז או רוזמרין מומלצים במיוחד לשעות הבוקר כדי להתחיל את היום במרץ חיובי. ריחות מרגיעים של לבנדר, וניל או יסמין מתאימים יותר לערב, לפני השינה.

כדי ליהנות בבית ממגוון ריחות מומלץ לרכוש מפיץ ריח חשמלי שאליו אפשר להוסיף שמנים למפיץ ריח בתוספות מתחלפות. כדאי לבחור שמנים מריחות טבעיות כמו הדרים, פירות, פרחים ועשבים ולהימנע מריחות מלאכותיים. רצוי לרכוש סט עם מספר שמנים ולהתנסות מה מתאים לכם יותר בכל מצב ולאורך שעות היום. ניתן למשל לדמיין שמני הדרים מרעננים לבוקר ושמן לבנדר מרגיע לערב. בחירת ריח מתאים היא אישית אך זה משתלם.

דרכים להוספת ריחות מרעננים לשגרה

קיימות דרכים פשוטות רבות להוסיף ריחות נעימים לשגרה שלנו. אפשר להדליק נרות ריחניים או מבערי ריח בבית, להניח פרחים או פרחים מיובשים בקערה, לתלות שקיות תבלינים ולהוסיף מטבחיות ארומטיות לארון. גם סבונים, קרמים ותמרוקים ריחניים באמבטיה ובמקלחת יורמו מקום הרגעה עם ארומתרפיה.

למי שנוסע הרבה ברכב, כדאי לחשוב על רכישת מפיץ ריח לרכב שניתן לחבר למצת ובכל נסיעה נהנים מריח נעים. מפיץ ריח לרכב יכול להפוך את הנהיגה לחוויה מהנה ומרגיעה יותר. ניתן למצוא מבחר רחב של שמנים בריחות שונים ואף לרכוש מספר שמנים כדי להתאים את הריח למצב הרוח ולאירועים מיוחדים. הוספת ריח נכונה ברכב היא דרך פשוטה נוספת להפוך כל נסיעה לחוויה ארומטית משפרת מצב רוח.

שגרת בוקר עם ארומתרפיה להתחלה טובה

אחת הדרכים הטובות להפיק תועלת מהארומתרפיה היא לשלב אותה בשגרת הבוקר שלנו. התחלה טובה וחיובית ליום יכולה להשפיע על כל המשך היום. לכן, שילוב של ריח מרענן ומרגיע באותן דקות ראשונות חשוב.

אפשר להדליק נר ריחני בטעם האהוב עלינו תוך כדי שתיית הקפה, או להפעיל מפיץ ריח למשרד לכ- 15 דקות בזמן הגעה לעבודה. ריחות מרעננים של הדרים, תפוזים או זנגביל מתאימים במיוחד לעוררות בבוקר. ניתן גם למרוח קרם ידיים או סבון רחצה ריחניים בזמן המקלחת. שילוב הריח בשגרה מוכרת מסייע להרגל חיובי זה להפוך לחלק בלתי נפרד מהבוקר שלנו לטובת איכות חיים טובה יותר.

לריחות יש כוח רב מעבר למודע כאשר מדובר בהשפעה על רגשות ותחושות. ניתן לנצל זאת לטובה על ידי שילוב מכוון ונבון של ריחות נעימים בשגרה שלנו. החל מבחירת מפיצי ריח, נרות ובשמים בריחות שאנו אוהבים ועד להתמדה בהרגל שימוש בהם בנקודות מפתח ביום, הארומתרפיה יכולה לתרום רבות לאווירה הביתית, למצב הרוח ולתחושת הרווחה הנפשית. שגרת בוקר עם ריחות מעוררים היא נקודת התחלה מצוינת ליום טוב יותר. כדאי לכל אחד לנסות ולבדוק מהם הריחות האהובים עליו ואיך הם יכולים ללוות אותנו במהלך היומיום.סיכום, לריחות יש כוח רב מעבר למודע כאשר מדובר בהשפעה על רגשות ותחושות. ניתן לנצל זאת לטובה על ידי שילוב מכוון ונבון של ריחות נעימים בשגרה שלנו. החל מבחירת מפיץ ריח, נרות ובשמים בריחות שאנו אוהבים ועד להתמדה בהרגל שימוש בהם בנקודות מפתח ביום, הארומתרפיה יכולה לתרום רבות לאווירה הביתית, למצב הרוח ולתחושת הרווחה הנפשית. שגרת בוקר עם ריחות מעוררים היא נקודת התחלה מצוינת ליום טוב יותר. כדאי לכל אחד לנסות ולבדוק מהם הריחות האהובים עליו ואיך הם יכולים ללוות אותנו במהלך היומיום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*