ארגון הקבלנים: לקבלן לא רשום יוצא צו הפסקת עבודה

ארגון הקבלנים: לקבלן לא רשום יוצא צו הפסקת עבודה

"כשאנחנו מגלים שמתבצעת עבודה על ידי קבלן לא רשום, אנו פועלים מיד מול הרשות המקומית להוצאת צו הפסקת עבודה".  כך אומר השבוע שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים במחוז אשדוד והשפלה בעקבות פסק הדין שחייב בעלי דירות בבניין שהעסיקו קבלן לא רשום, להשתתף בפיצוי לפועל שנהרג במהלך הבנייה.

על פי הפסיקה בעלי הדירות עברו על חוקים ותקנות בתחום הבניה והבטיחות בעבודה כאשר העסיקו קבלן לא רשם ולכן, כל אחת מהמשפחות בבניין וההנדסאית המתכננת,  ישלמו 10 אחוזים מהפיצוי לו הייתה זכאית משפחתו של הפועל  שנהרג. בית המשפט קבע כי הקבלן שהעסיק את הפועל יממן 70 אחוזים מהפיצוי. סה"כ הפיצוי שנפסק הוא כ-800 אלף ₪ , כך שכל אחת מהמשפחות תשלם כ-80 אלף ₪, סכום לא מבוטל בהחלט.

יו"ר הארגון עו"ד ורד צרפתי ממליצה להישמר מקבלנים לא רשומים: "ניתן לבדוק אם הם קבלנים רשומים במשרדי ארגון הקבלנים ואצל רשם הקבלנים".

שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים ציין כי בפגישה שיזמו ארגוני הקבלנים של אשדוד ואשקלון עם ראש עיריית אשקלון סוכם על שיתוף פעולה למיגור תופעה זו באשקלון. ראש העיר אשקלון הנחה את סגנו אפי מור לטפל בנושא בדרך מוסדרת ומאורגנת.

בן עזרי: "בנייה באמצעות קבלן לא רשום מסכנת את כספו של מזמין העבודה, מלווה באיכות לקויה של בניה ולאחר פסק הדין זה גם מחייבת את המזמין בנזקים שיגרמו בדרך. אני אישית הייתי נמנע מלהזמין עבודת בניה מ"חאפר".

A4U_225x300

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*