ארגון העסקים העירוני – עכשיו זה רשמי

ארגון העסקים העירוני – עכשיו זה רשמי

אחרי 70 שנות, יש במה להתגאות. לראשונה בישראל מוקם ממש בימים אלה ארגון עסקים עירוני ראשון בישראל, כאן אצלנו באשדוד. מסתבר, כמו תמיד שהעקשנות משתלמת. ואחרי קצת יותר משנתיים ואין ספור שעות שהושקעו בהגשמת התכנית נערכה השבוע הפגישה לה ייחלו חברי הארגון שזכה להכרה רשמית מטעם עיריית אשדוד.

השבוע נפגשו לראשונה כלל חברי הארגון עם ממ״ק ראש העיר עו״ד גבריאל כנפו והציגו בפניו את תכנית העבודה העתידית, ההישגים והציגו את תמונת המצב העדכנית של בעלי העסקים הקטנים בכלל והעסקים באשדוד בפרט.

כדי לעשות סדר בהיסטוריית הארגון נחזור שנתיים. דוד קקון הוגה התכנית מגיע לראש העיר עם משנה סדורה לארגון עסקים עירוני אשדודי המטפל נקודתית בבעיות בעלי העסקים המקומיים, המרכזים המסחריים, ובכלל מתן מענה רחב והקניית אמצעים ותשתיות שיסייעו לעסקים המקומיים לשרוד בשלב ראשון ולהתפתח בשלב שני.

אלעד

כמו כן ניתנה התייחסות לחיי הפנאי והתרבות, פריבילגיה שהיתה שמורה לועדים מאורגנים כגון ״חבר״ וועדי עובדים כמו עיריית אשדוד ונמל אשדוד.

לאחר הסכמה עקרונית של ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי לצאת למהלך שקעה התכנית אט אט בבירוקרטיות עד שכמעט גוועה.

פגישה מקרית הפגישו את דוד קקון עם אושרי ניזרי, בעל פיצריה צעיר שנתקל בבעיות מול חברת האשראי ונלחם לבדו ביקום מקביל בנושא הכחשת העיסקאות, בין השניים נוצר ניצוץ, קקון חשף בפניו את תכנית העסקים שלו וכמו שנהוג לומר… השאר היסטוריה.

כנסת

השניים התחילו לעבוד לפי התכנית וניהלו יחדיו את המאבק מול חברות האשראי עקב לצד אגודל שהחלוקה ברורה קקון מטפל בכל נושא השיווק, המדיה והדוברות ואושרי חורש את השטח. השניים מתחילים להטריף את הרשת ומככבים בכל מדיה אפשרית בכל ערוץ טלויזיה, עיתונות, אתרי אינטרנט ואף מועמדים לאנשי השנה של ארגון העסקים בקטגוריית ״בעלי העסקים המשפיעים״, כשהשיא הוא כיכוב בתכנית התחקירים של מיקי חיימוביץ׳ הופעה שפתחה עבור השניים דלתות ראשיות.

בד בבד מתחילים השניים לייצר שת״פים מרשימים, חתימה מול חברת האשראי ויזה כאל מביא בשורה והוזלה משמעותית למאות החברים שנרשמו בארגון ומוזיל עבורם את העלויות החודשיות עם עמלה היסטורית של 0.85%.

וריפון

שבועיים אחרי משלימים השניים עם חברת ״וריפון״ עוד הסכם שמוזיל את מכשירי הסליקה בעשרות אחוזים לעסקים החברים בארגון.

השניים מבינים שהם טלטלו ביצת זהב ומתחילים לקדם את הארגון תוך כדי מחאה נגד העמלות הגבוהות של שאר החברות ומגיעים עד הכנסת עם הצעת החוק של ח״כ מיקי לוי שמלווה את הארגון מקרוב ותומך מהצד.

מיקי-לוי

המחאה מתחזקת וב-10 בינואר מקיים הארגון ״יום ללא אשראי״ באשדוד, כ-80 עסקים מסרבים לבצע עסקאות אשראי וההד הגדול פורש כנפיים ונציגים מערים אחרות מצטרפים למחאה.

רעשי הרקע מגיעים עד למשרדו של שר הכלכלה אלי כהן שמגיע לפיצריה של אושרי כדי לפגוש את החבורה האשדודית ומצליחה ללכוד את תשומת ליבו, השר קובע להם פגישה בלשכתו יחד עם הממונה על העסקים הקטנים רן קיויתי והשניים יוצאים מעודדים עם רצון טוב של השר כהן לאמונה בפיילוט המקומי.

עד-כאן

בין לבין מבינים השניים שמדובר כאן בתפוח אדמה לוהט ומגייסים עוד 3 חברים למיזם, עו״ד דניאל חוטובלי, עוד רפי דיין ורו״ח שלום בוטרשוילי, השלושה משלימים פאזל של יכולות מאוד משמעותיות כגוף ומשם מקימים את הארגון כחברה לטובת הציבור שתוך שבועות מספר תחל את פעילותה הסדורה.

בשלב ראשון יעסוק הארגון בגיוס עסקים בצורה מאסיבית, בשלב השני יתקיים כנס משמעותי אליו יחברו החברות העיסקיות שילוו את הארגון בינהם 2 בנקים מובילים שיציעו תנאים מועדפים לעסקים קטנים ובינוניים לחברי הארגון. שלל ההטבות שנסגרו עד כה יהוו כרטיס כניסה לכל חבר.

אלי-כהן

בנוסף יהנו חברו הארגון מיעוץ משפטי, כלכלי ושיווקי, מכנסים מקצועיים מקבוצות רכישה והוזלת עלויות קבועות באופן משמעותי.

לאחר הפגישה המוצלחת עם ממ״ק ראש העיר גבי כנפו שיהיה איש הקשר של הארגון מול גופי העירייה יהנה הארגון מדלת פתוחה לפתור בעיות שתקועות בצנרת הבירוקרטיה העירונית.

כאמור, בשבועות הקרובים יחל הארגון את הפעילות ויקבע לו בית בעיר אשדוד, העיר הראשונה שמצליחה להקים כזה ארגון ודבר אחד בטוח, זו רק ההתחלה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*