אפונה, ברוקולי ובריכות דגים

אפונה, ברוקולי ובריכות דגים

המרחב האקולוגי של בית ספר גאולים משלב למידה משמעותית, תהליכי חקר ולמידה חווייתית יחד עם הנאה של פעילות בחיק הטבע ותוצרת חקלאית מקומית. בית הספר אשר זכה להכרה כבית ספר ירוק כבר מארח ילדי גנים, תלמידים מבתי ספר שכנים ותושבים מהקהילה. עוד מיזם שבו כולם מרוויחים.

בית ספר גאולים, שהקים במהלך תהליך ההסמכה שלו לבית ספר ירוק, מרחב אקולוגי, שקד במהלך השנה האחרונה על שדרוג המרחב. השדרוג, שבוצע בליווי ובסיוע המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה, הפך את המרחב למקום קסום המניב תוצרת מקומית.

"הקמת המרחב היתה חלום שהובילה רכזת  הקיימות של בית הספר הגב' אילנית מרזוק יחד עם, סגנית בית הספר הגב' מיה כרמי ובסיוע של כל הצוות" מספרת לנו מנהלת בית הספר גב' אתי ויצמן, ומציינת כי "מדובר בחלום המשלב תהליך למידה משמעותי, תהליכי חקר, למידה חווייתית ויחד עם זאת תוצרת מקומית". ואכן אפשר לראות את השינוי שנעשה בבית הספר ואת ההנאה הבולטת בעיני התלמידים. "זה פשוט מדהים אילו סוגי ירקות גדלים במרחב שלנו" אומרת היא ומפרטת "יש לנו תוצרת של חסות, כרוביות, אפונה, גזר, ברוקולי ואפילו באק צ'וי, ומכולם נהנים הילדים".

המרחב, עליו שקד הצוות במהלך כל השנה האחרונה, הינו מרחב מיוחד במינו והוקמו בו חממה של מיכלי פתיל, ערוגות ירק (ערוגות פתיל וגם ערוגות מוגבהות), בריכת דגים קטנה, קומפוסטר ואפילו מטבח בשימוש חוזר.

גב' אילנית מרזוק, רכזת הקיימות של בית הספר מספרת "בחרנו בשיטת גידול של מיכלי פתיל מכיוון שהיה לנו חשוב להקים גינה בדגש אקולוגי. שיטת מיכלי הפתיל הינה שיטה חסכונית מאוד במים ובמהלך כל ההקמה ליווה אותנו מומחה ארצי בתחום – מר אמיר אלרון".

השבוע, במעמד חגיגי ומרגש, התקיים טקס החניכה והחשיפה של המרחב. בטקס נכחו נציגי המשרד להגנת הסביבה, איגוד ערים לאיכות סביבה, מינהל החינוך בעיריית אשדוד והרשת הירוקה.

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה, בירכה את צוות ותלמידי בית הספר וציינה "הקמת המרחב המדהים בבית הספר גאולים מוכיח לנו פעם נוספת שתהליכי חינוך לקיימות הינם תהליכי חינוך לטווח ארוך ושהזרעים הנובטים בתהליכים האלו מתפתחים ותורמים לחינוך טוב יותר". ד"ר רוזן הוסיפה "אין ספק כי לצוות בית ספר גאולים מגיעה תודה מיוחדת שכן מעבר לתהליך והתוצרים הנפלאים, הם משכילים לשלב במסגרת המרחב האקולוגי מעגלים נוספים של אוכלוסיות".

ואכן, במרחב האקולוגי של בית הספר זכו להתארח, ילדי גנים, ילדי בתי ספר שכנים ואפילו עולים של מרכז קנדה. ד"ר רוזן מסרה תודה מיוחדת לצוות המקצועי של האיגוד שליווה ומלווה את בית הספר – למרב יגר, לקרן קיזלשטיין ולגליה פלג מהרשת הירוקה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*