"אלדורדו" – תפאורת חייו

"אלדורדו" – תפאורת חייו

תפאורת המחזה "אלדורדו", מחזהו של יגאל מוסינזון שהיה ללהיט קולנועי גדול ב-1963 בבימויו של מנחם גולן ואמורה הייתה לשמש את הפקתו האחרונה, נתרמה למרכזים הקהילתיים לשם תמיכה בתרבות התיאטרון באשדוד. התרומה באדיבות משפחת הבמאי שנפטר בפתאומיות בסמוך להצגת הבכורה של המחזה.

מנחם גולן היה מפיק ובמאי ישראלי. אחד מבכירי ומראשוני תעשיית הקולנוע הישראלי. הפיק כ-200 סרטי קולנוע ישראליים ואמריקאים וביים 44. חתן 8 פרסי כינור דוד, פרס ישראל לקולנוע ופרס אופיר על מפעל חיים.

אחרי 50 שנה הצגת הבכורה של "אלדורדו" המחזה החדש של מנחם גולן מאת יגאל מוסינזון שהיה ללהיט קולנועי גדול ב-1963, בבימויו של מנחם גולן ובהשתתפות גילה אלמגור וחיים טופול, היה אמור לחזור לבמות תיאטראות שונים בארץ כאשר בין השחקנים הראשיים אמורים היו להופיע  בו מני פאר ז"ל, מירי אלוני ומוצי אביב ("מלכות החרמון") והנציגה המקומית מאשדוד להקת תיאטרון בלט פאנוב.

לרוע המזל המפיק, בן 84, נפל ואיבד את ההכרה ונפטר לאחר מס' שבועות. גרשון ג'ורג', מתנדב ביחידת ההתנדבות של העירייה ומי ששימש כעוזרו האישי של מנחם גולן במשך ארבע שנים, מספר כי המפיק הידוע נקשר לעיר וביקש להקים בה מכללה לאמנות. עם פטירתו של גולן הוא פנה לבני משפחתו וביקש לתרום את תפאורת המחזמר (תפאורה שערכה עשרות אלפי שקלים) וזאת כדי לעודד את תרבות התיאטרון באשדוד ולחסוך בעלויות עבור הפקות הנזקקות לתפאורה היקרה.

לאחר שפנה להודיע על דבר התמיכה לראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, נענה במכתב אישי: "התרגשתי לקרוא את פנייתך ואת דבר התרומה הנדיבה של משפחתו של מנחם גולן ז"ל, שהיה דמות מיוחדת וברוכת כשרון אשר תרם תרומה מכרעת לפיתוח תרבות הקולנוע והבמה. אני מודה על מאמצייך האישיים ומשוכנע כי יעשה בתפאורה שימוש ראוי המכבד את זכרו של מנחם ז"ל. אנא העבר תודתי והערכתי למשפחת גולן".

דורון גכטמן, מנהלו של תיאטרון באלט פאנוב, סיפר כי מקשרי העבודה שנוצרו אפשר היה להתרשם מאדם בעל שיעור קומה, שהיה מחובר בכל כולו לעולם היצירה. מעברה של התפאורה לעיר הושלם לאחר התייעצות עם סגן ראש העיר מר בוריס גיטרמן – יו"ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות הפנאי, והתפאורה שהועברה לרשות המרכזים הקהילתיים בעיר אוחסנה אחר כבוד במתנ"ס "דיונה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*