איתור נזילת מים בבית: כל השיטות

איתור נזילת מים בבית: כל השיטות

יום אחד שמתם לב שהברז מטפטף ומוציא אתכם מדעתכם. הזמנתם תיקון והבעיה סודרה, אבל האם נזילה תמיד כל כך קלה לאיתור? מסתבר שלא, אך יש פתרונות. אחת השאלות המרכזיות שנהוג לשאול אינסטלטורים היא איך אפשר לדעת שיש נזילה. למעשה, ניתן לזהות נזילות בכל מיני שיטות. חלק מהשיטות יתאימו לכל אחד, ללא צורך בציוד מקצועי כזה או אחר. שיטות אחרות, מדויקות יותר, נמצאות בידי אנשי המקצוע שתפקידים לאתר, לזהות ולתקן את הנזילות.

איתור הנזילות בשיטה הביתית

הדרך הביתית לאיתור נזילות היא בראש ובראשונה לגלות מודעות לסימנים ראשוניים. לדוגמא, אם שמתם לב שחשבון המים זינק אבל לא שמתם לב לשינויים בהרגלי צריכת המים שלכם, סביר להניח שישנה נזילה. בדקו היטב את הברזים, בדקו אם אין נזילות גלויות בניאגרה שבשירותים, שימו לב אם ראש המקלחת מהודק. במידה וכל הברזים סגורים אבל שעון המים ממשיך "לרוץ", אתם יכולים לדעת שיש נזילה. איפה בדיוק? לשם כך צריך להזמין איש מקצוע שיבוא לבדוק.

איתור בעזרת מצלמה תרמית

שיטה מרכזית וטובה ביותר לצורך איתור נזילות ללא צורך בשבירת קירות נעזרת במצלמה מיוחדת. מדובר במצלמה תרמית, שמשמשת במידה מסוימת כמו צילום רנטגן. אולם במקום לצלם את גופו של המטופל, מפנים את המצלמה לעבור קירות, רצפה או תקרה (או לכל אלה יחד). לפני השימוש במצלמה האינסטלטור נעזר בסימני נזילות חיצוניים, אם הללו קיימים. לדוגמא, תקרה מתקלפת, טיח מתקלף, רטיבות בפאנלים, סימנים של עובש. עם זאת, הסימנים הללו לא תמיד מאפשרים לדעת בדיוק מהיכן נובעת הנזילה.

כאן נכנסת לתמונה המצלמה. מצלמה תרמית מזהה ומגלה סימנים לטמפרטורה חמה או קרה, מעבר לקיר. כך, מכיוון שהמים יכולים להיות קרים מאוד או לעיתים חמים, אפשר להזות את צורתם האופיינית ומיקומם. בעזרת המצלמה אפשר לאתר רטיבות כלואה, צינור סדוק וגם כשלים באיטום. היתרון החשוב הוא שניתן לגשת לתיקון עם מינימום נזק. איש המקצוע יודע לאן לגשת, לא צריך להסיר אריחים רבים ברצפה או לקדוח בכל רחבי הדירה. בצורה ממוקדת, מאתרים ואז מתקנים.

איתור הנזילה בשיטת הגז

שיטה נוספת שיכולה לשמש לצורך איתור של נזילות בבית מתבססת על גז. לצורך כך מגיע הבודק מצויד עם בלון גז. אין זה גז רעיל וניתן לשהות בקרבתו ללא חשש. את הגז מזרימים בלחץ לתוך הצנרת ובעזרת גלאי גז מחפשים את המקומות שבהם הגז דולף החוצה. אלה המקומות שמשם מטפטפים מים ונוזלים. גם שיטה כזאת מאפשרת לזהות בצורה ממוקדת את מוקד הבעיה, כך שאפשר לתקן ללא קושי.

זקוקים לאיש מקצוע שיאתר עבורכם נזילה, ויתקן כל בעיה? לא תמיד הנזילה והתקלה מתגלים בימי חול. לא משנה היום, גם בסופי שבוע, עומד לרשותכם ליאון אינסטלטור בשבת.
מקצועיות וניסיון באיתור נזילות בבית, תיקון איכותי ויעיל בכל זמן.

צילום: ליאון אינסטלטור בשבת

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*