איתור נזילות ביעילות וללא הרס מיותר: יש דבר כזה

איתור נזילות ביעילות וללא הרס מיותר: יש דבר כזה

נזילות עלולות להיות צרה צרורה, במיוחד אם ממתינים לסימנים המוחשיים והמובהקים ביותר שלהן. המפתח הנכון הוא איתור מדויק ויעיל של מיקום הנזילה, מבלי שמסבים נזק יקר (ובעיקר מיותר) לתשתיות המבנה.

זה בדיוק מה שחברת תרמופלקס, בבעלות מאתר הנזילות המיומן סער פלקס, מבצעת עבורכם כבר למעלה מעשור.

כך מבצעים איתור נזילות במאה ה-21

בשנים עברו, איתור נזילות ובעיות רטיבות היה מתבצע בעיקר בשיטת ה"ניסוי וטעייה". המשמעות: כדי לאתר את הנזילה היה צורך בפעולות דוגמת שבירת קירות או הרמת מרצפות. הבעיה היא הנזק הנגרם כתוצאה מכך, שדרש הוצאות גבוהות על תיקונו. אם בכלל אפשר לתקן את המצב.

עם הזמן, הטכנולוגיה נכנסה לתמונה ושינתה את חוקי המשחק בתחום. אם בוחנים את רשימת השירותים שמספקת תרמופלקס, מהבולטות בישראל בביצוע בדיקות הדמיה תרמיות לאיתור נזילות מים, ניתן להצביע על כמה שיטות מרכזיות המשמשות כיום להשלמת המשימה:

  • איתור נזילות באמצעותת מצלמה תרמית, בעלת רגישות גבוהה במיוחד (0.5 הפרש לפחות)
  • סיב אופטי, המצלם את קווי הצנרת החל מקוטר צינור 32
  • מכשיר אקוסטי, באמצעותו ניתן לאתר נזילות עד לעומק של שלוש מטר מתחת לפני הקרקע במהירות
  • מצלמת ביוב, המציעה צילום חי וברור של צנרת הביוב

בתרמופלקס מדגישים את חשיבות הניסיון והידע המקצועי של החברה המבצעת. רק כך אנשיה יוכלו לדעת מהי שיטת האיתור המתאימה ביותר, בהתאם למאפייני המבנה, סימני הנזילה הראשוניים (אם מופיעים כאלה), צרכי הלקוחות וכן הלאה.

איך בדיוק מתבצע התהליך?

בנקודה הזו חשוב לשאול מתי כדאי להזמין חברה מקצועית המספקת שירותי איתור נזילות. יש אנשים שמחכים לסימני הנזילה, אם כי החיסרון הוא שהסימנים יופיעו רק לאחר שהבעיה הופכת לחמורה ולממושכת. אפשרות אחרת היא לבצע את הבדיקה באופן תקופתי, כמו גם בנסיבות מיוחדות: למשל, מעבר לדירה חדשה (ניתן בהחלט לדרוש מהמוכר או המכשיר לתקן את הנזילה לפני המעבר).

מרגע הזמנת החברה המבצעת, יגיעו אנשיה עם הציוד המתאים לביצוע המשימה. הבדיקה עצמה יכולה להתבצע כיום תוך פרק זמן קצר, ועם סיומה ניתן לחזור מיידית לשגרת החיים. לאחר מכן תנפיק החברה המבצעת דו"ח מפורט, בו הממצאים שהתגלו בבדיקה וחוות דעת לגבי דרכי הפתרון האפשריות לבעיה.

כמה עולים שירותי איתור נזילות?

למען האמת, קשה עד בלתי אפשרי לספק לשאלה הזו (חשובה ככל שתהיה) תשובה חד משמעית. המחיר המוצע עבור השירות משתנה בהתאם לפרמטרים שונים, דוגמת מיקום הנזילה, עומק הנזילה, הטכנולוגיה הנבחרת, שעות העבודה שנדרשו להשלמת המשימה בפועל וכן הלאה. יתרון משמעותי של תרמופלקס הוא שבחברה מאפשרים ללקוחות לקבל ייעוץ ראשוני והצעת מחיר, ללא כל תשלום או התחייבות.

לסיכומו של עניין, הטעות הגדולה ביותר שלכם היא לחכות עד שיהיה מאוחר מדי. מומלץ במידת הצורך ליצור קשר עם חברה לאיתור נזילות בהקדם האפשרי, לאבחן את הבעיה ולהתחיל לטפל בה בצורה ממוקדת. זה יחסוך לכם הרבה זמן, כספים וכאבי ראש.

צילום: CANVA PRO

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*