איפה כדאי לטייל אחרי טיסה עם כדור פורח בדרום?

איפה כדאי לטייל אחרי טיסה עם כדור פורח בדרום?

טיסה בכדור פורח היא תמיד חוויה מהנה מאוד ומרגשת במיוחד, ובפרט מובטחת נחת רבה למי שבוחר לרחף בכיף בדרום הארץ – אזור שמתאפיין בשטחים פתוחים רבים, מרבדים של ירוק, אדום (בתקופת פריחת הכלניות), כתום (בחבל ארץ זה ישנם פרדסים רבים) וגוונים נוספים, ראות טובה ונופים מופלאים – מהרי יהודה שבמזרח ועד קו החוף במערב, מנחל הבשור בדרום ועד לשפלה בצפון.

כאמור טיסה עם כדור פורח בדרום היא חוויה ייחודית ומענגת מאוד, כזו שתזכרו עוד זמן רב אחרי שתנחתו בחזרה לקרקע גדושים ברגשות ובמראות שנחרתו בלבכם. מצד שני, עם האוכל בא התיאבון ואחרי שרואים ממעוף הציפור את יופיו של הנגב הצפוני, כדאי גם לטייל בו בגובה הקרקע.

למי מתאימה טיסה עם כדור פורח בדרום?

על כדור פורח בדרום יכולים לעלות כל מי שעברו את גיל 5, פרט לנשים בהריון. ילדים עד גיל 12 זקוקים לליווי של מבוגר (שמן הסתם ישמח ממילא לעלות על הכדור הפורח ולטוס מעל לנופים המרהיבים). אם מדובר על טיול משפחתי לדרום הארץ, וישנם פעוטות מתחת לגיל 5, חשוב להיערך בהתאם. הטיסה נמשכת כשעה, וכדאי לדעת שגם הילדים היחסית קטנים שמורשים לעלות על כדור פורח מתלהבים מאוד מהטיסה וכל חשש, אם היה כזה, מתפוגג במהירות.

נחל הבשור

אחד היעדים היותר מתאימים לטיול אחרי טיסה עם כדור פורח בדרום הוא נחל הבשור. נחל זה הוא אחד הארוכים בנגב, כ-80 ק"מ בסך הכל, ולאורכו תוכלו למצוא מספר מסלולים מעולים לטיולים בהתאם לרמת הקושי הרצויה מבחינתכם ולהעדפותיכם באופן כללי. הקטע שבין כביש 241 לבין קיבוץ צאלים הוא שמורת טבע (גן לאומי אשכול) עם מעיינות, שפע צמחייה מגוונת, בריכות מים וגם בעלי חיים בסביבתם הטבעית, ועל כן הוא פופולרי במיוחד. עוד אתרים מעניינים הם באר צאלים ובאר רבובה.

יער שוקדה וחניון באר מרווה

עוד אופציה לטיול אחרי הריחוף עם הכדור הפורח בדרום הארץ היא יער שוקדה וחניון מרווה שביער זה. יער שוקדה שוכן בסמוך לקיבוץ עלומים (מעט דרומית לשדרות), ובחודשי החורף הוא מתמלא במרבדים עצומים של כלניות, שאותן תוכלו לראות בוהקות ומרשימות גם במהלך כל טיסה עם כדור פורח בדרום בתקופה זו של השנה.

עין עבדת ושדה בוקר

הגן הלאומי עין עבדת שוקק גם הוא מטיילים, וגם אותו כדאי לפקוד אחרי שנוחתים מהטיסה עם הכדור הפורח. הגן הלאומי היפהפה משתרע על שטח של 4,800 דונם, ושוכן למרגלות שדה בוקר ומדרשת בן גוריון (כולל אחוזת הקבר של ראש הממשלה הראשון של ישראל, דוד בן גוריון, ורעייתו פולה). בין מוקדי העניין המרכזיים שהוא מציע: מפל ובריכה מרהיבה, מערות נזירים שמשקיפות על קניון רב רושם (קניון נחל צין), חורשת צפצפות, תצפית עין מעריף ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*