איך תתמודדו עם הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות אצל הילדים?

איך תתמודדו עם הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות אצל הילדים?

בשיתוף פרמה גורי

הקורונה מאתגרת את כולם ואחת כמה וכמה הורים לילדים עם הפרעות קשב ריכוז והיפראקטיביות. השהייה במקום אחד, בסגר מתמשך, שמירה על מרחק והקשבה להנחיות במסגרות הלימוד ומחוצה להן מחייבת הורים להתמודד עם קשיים חדשים ולסייע לילד להסתגל למציאות החדשה.
ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות מתקשים להתרכז, להתמקד לאורך זמן, דעתם מוסחת בקלות, הם פעלתנים במיוחד ולכן, חשוב להשקיע מאמצים רבים ביצירת שגרה שתאפשר להם לתפקד היטב על אף הבעיה עמה הם חיים.
כיצד תוכלו לסייע לילדים עם בעיות קשב ריכוז והיפראקטיביות ADHD בתקופת שגרת הקורונה?

להיצמד לשגרה

המילה שגרה היא מילת המפתח. בימים רגילים השגרה היא העוגן של ילדים עם ADHD וגם בתקופת הקורונה חשוב לנסות ולאמץ שגרה גם אם היא שונה מכפי שהם הכירו בין אם הכנה יום קודם לכן של התיק, הצהרת בריאות, מסכה, אלכו ג'ל וכל מה שהילד צריך עמו ובין אם פעילות מאורגנת לאחר שעות המסגרת. אפילו אם מדובר בחוג המועבר כרגע במתכונת זום מרחוק כדאי שהילד ידע על כך מראש ושתמיד תהיה לו פעילות רצוי כזאת המתבססת גם על הוצאת אנרגיות כמו למשל אימון ספורט. נסו לשמור על המשכיות השגרה ככל שניתן כולל הסדרת ארוחות, מפגשים עם חברים וכל פעילות אחרת לפי המגבלות.

מינונים קטנים – הצלחה גדולה

פצלו את סדר היום של הילד למקטעים כמו ארוחת בוקר, מסגרת, מנוחה, ארוחת צהריים, חוג, ארוחת ערב וכדומה כך שמצד אחד הוא ידע מה מצופה ממנו וגם יוכל להתרענן ולהתאוורר מעת לעת כדי שיהיו לו האנרגיות להתמיד בהכנת שיעורים, היערכות למבחנים וכדומה. בדקו אם בבית הספר אפשר לסייע לילד בתמיכה ולבוא לקראתו אם יש לו קושי רב לשמור על הנהלים העדכניים. מחקרים שונים מצביעים על כך שילד עם הפרעות קשב ריכוז היפראקטיביות יכול להתרכז לכל היותר 45 דקות בכל משימה ולכן, המרווחים בין המשימות יכולים לעזור לו לצלוח את המשימות.

חיוביות היא שם המשחק

הילד בוודאי שומע עדכונים מסביב ויתכן שעדכונים לא מתווכים עשויים להלחיץ אותו ולהקצין את ההפרעה. חשוב מאוד להרחיק אותו מעדכונים שעשויים להפחיד אותו שלא לצורך ולתווך ולהנגיש לו את המידע בדרך ידידותית ובנימה חיובית כמו – אתה ילד גדול לכן אתה עוטה מסיכה או תראה איזו מסיכה יפה קנינו לך היא מתאימה לך לחולצה ואתה יודע שבקרוב תוכל לחזור לשחות? מחקרים שונים הראו שלבעלי הפרעות ADHD נוח עם המחשה חזותית ולכן, אפשר להנגיש להם את המצב דרך ציורים, קומיקס, סרטוני וידאו ייעודיים לילדים שמספרים על הקורונה ועל ההשלכות והמשמעויות שלה.

לחזק את המערכת – לשפר את ההתנהגות

השקיעו בתזונה מאוזנת של הילד שכה חשובה לתפקוד שלו בכל עת וכן לחיזוק המערכת החיסונית במיוחד עכשיו ובדקו אילו פורמולות או טיפולים ושיטות יסייעו לו גם מבחינה התנהגותית וקוגניטיבית לעבור את התקופה ולצאת מחוזק יותר לחיים עם הפרעות קשב ריכוז והיפראקטיביות.

*** באתר ריכוזית מבית פרמה גורי תוכלו למצוא כתבות מקצועיות אקטואליות בנושא הפרעות קשב וריכוז, HDHD ,ADD, היפראקטיביות ותופעות אחרות.

צילום: RF123

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*