איך פועל מד מרחק לייזר – מדריך מקוצר

איך פועל מד מרחק לייזר – מדריך מקוצר

אופן הפעולה של מד מרחק לייזר מתבסס על שליחת קרן לייזר ליעד מסוים, מדידת הזמן שלוקח לקרן לחזור אל המכשיר ועל פי כך לחשב את המרחק. לקרן לייזר מאפיינים פיזיקליים אשר הופכים אותה למתאימה לשימוש הזה. בעזרת מדי מרחק לייזר ניתן לחשב לעיתים לא רק טווח ישיר, אלא גם מדדים נוספים של שטח, נפח ופיתגורס.

מאפייניה של קרן הלייזר

קרן לייזר היא מונוכרומטית (בעלת אורך גל יחיד), קוהרנטית (הפרשי מופע קבועים בין הגלים) ובעלת פיזור נמוך. משמעות הדבר היא שהפוטונים של הלייזר שנפלטים על ידי מכשיר המדידה הם בעלי דרך קבועה, מוגדרת, צרה וזהה עבור כולם. ניתן לכוון קרן לייזר לנקודה אחת קטנה במרחב, עובדה אשר עוזרת למדידה מדויקת ואחידה. גלי לייזר הינם אלקטרומגנטיים ונעים במהירות האפשרית הגבוהה ביותר, הלוא היא מהירות האור בוואקום – 300,000 קילומטר בשנייה.

אופן הפעולה של מד מרחק לייזר

מד המרחק שולח קרן לייזר לחפץ או לפריט מסוים וקולט אותה בחזרה. הנתון הראשון שמתקבל באופן זה הינו הזמן שלקח לפעימה ששודרה לחזור אל מכשיר המדידה. תוך שימוש במשוואה פשוטה למדי מעולם חוקי המכניקה הקלאסית, ניתן לחשב על ידי המהירות (מהירות האור) והזמן שעבר גם את המרחק. מדי מרחק לייזר מתקדמים ומשוכללים יכולים למדוד גם נתונים מסוימים בנוסף למרחק, וכדאי לבדוק לפני הרכישה מהם היכולות של המד.

היעילות שבמאפייניו ובאופן פעולתו של המכשיר

מד מרחק לייזר יכול לרוב להגיע לרמות דיוק גבוהות של מילימטרים, מה שמספיק לביצוע של אינספור עבודות מדידה שונות.

באופן כללי, קרן לייזר היא ממוקדת מאוד, לא חווה הפרעות ובעלת פיזור נמוך, ולכן קו המדידה ישר וישיר.

קרן לייזר היא חדורת מטרה ויכולה לעבור מבעד לחומרים קשיחים וצפופים מאוד.

התוצאות מתקבלות על ידי המד בין-רגע. עבורנו מדובר באופן ממש מיידי, בהתחשב בפער שבין מהירות האור ומהירות התפיסה האנושית.

אין צורך בשום אמצעי נוסף על מנת להשתמש במד. כל מה שיש לעשות זה לעמוד ולתפעל אותו באופן פשוט וקל.

מד מרחק לייזר הוא בעל צג מואר ולכן ניתן להשתמש בו גם בלילה או בתנאי תאורה מוגבלים מאוד.

באמצעות מד מרחק לייזר ניתן למדוד בקלות את המרחק בין המכשיר ובין חפצים מסוימים בכל כיווני המרחב – למעלה, למטה, אחורה וקדימה.

טווחי המדידה של המכשיר

לכל מד מרחק לייזר יכולות מדידה שונות. ההבדלים הבסיסיים ביותר בין המכשירים הם המרחק המינימלי והמרחק המקסימלי שהם מסוגלים למדוד וכמו כן גם רמת הדיוק שלהם במילימטרים. באתר שלנו ניתן לרכוש מדי מרחק מקצועיים בעלי מרחק מקסימלי של בין 20 ל- 200 מטר ורמת דיוק של בין 0.12 ל-2 מילימטר.

המאמר באדיבות מולטיטול – כלי עבודה למקצוענים

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*