איך עושים טיפול שורש ונשארים בחיים?

איך עושים טיפול שורש ונשארים בחיים?

אין זה סוד שטיפולי שיניים גורמים ללא מעט אנשים לפחד, עד כדי כך שיש מי שמעדיף לוותר עליהם, רק בשביל לא להתמודד עם הפחד ועם הטיפול עצמו. נכון שזה מסוכן ובעייתי מבחינה בריאותית, אך יש אנשים שמעדיפים לקחת את הסיכון, לפחות עד שהם מגיעים למצב שאין להם ברירה ורק אז הם בוחרים לפנות לרופא שיטפל בהם.

אם טיפולי שיניים נחשבים מפחידים וכואבים, אז אין ספק שטיפול שורש נחשב לאחד הטיפולים המפחידים ביותר. מדובר בטיפול שיש צורך לעבור אותו, אם נורה דלקת בשורש של השן, אשר מקרינה עליו, על עצם הלסת, חניכיים ולעיתים גם על שיניים אחרות, לצד אותה שן בה נוצרה הדלקת.

טיפול שורש הוא לא טיפול שיניים רגיל. הוא נמשך יותר זמן, הוא דורש שימוש בחומרי הרדמה מעט יותר מסיביים מאשר טיפול שיניים רגיל, הרופא צריך לגשת עמוק אל תוך שורש השן בשביל לנקות אותו, להסיר עששת, להכניס למקום חומרים שישמרו על המרקם של המקום ולאחר מכן להתקין כתר מתאים. הטיפול לא נעים ולא פשוט.

כיצד מתמודדים עם טיפול שורש בצורה חכמה

באופן טבעי, הרבה מאוד אנשים שחוששים מטיפולי שיניים, פוחדים גם לעבור טיפול שורש, כאשר גם מי שלא חושש מטיפולים רגילים, עלול לחוש פחד ובהלה כשעליו לעבור טיפול שכזה.

לשמחתנו, היום ישנם כלים שונים שמאפשרים לעבור טיפול שורש בצורה הרבה יותר רגועה ונעימה, למרות אי הנוחות הכרוכה בו. חשוב להבהיר, מאחר והטיפול עובר תחת הרדמה מקומית באזור, אזי שהמטופל בכל פעם לא ירגיש תחושת כאב. יחד עם זאת, לצערנו זה לא בהכרח מרגיע את המטופלים ולכן צריך למצוא דרכים איך לעזור להם לעבור את הטיפול בצורה נכונה.

ראשית, ישנם אמצעים וכלים שונים שמאפשרים להגיע לטיפול בצורה הרבה יותר רגועה ושלווה. אין כאן כוונה לשימוש בחומרים מיוחדים אלא דרכים שונות להתמודד עם לחץ ותחושת פחד. כפי שנהוג לעשות בסיטואציות אחרות בחיים, למשל, לפני מבחנים או ראיונות עבודה, כך גם אפשר למצוא אמצעים שונים שיעזרו להתמודד עם פחד מפני טיפולי שיניים בכלל וטיפולי שורש בפרט.

שנית, הרופא עצמו יכול לספק אמצעים מסוימים, בהתאם לגיל המטופל ולמצבו הרפואי. היום ישנם רופאים אשר משתמשים בכלים ואמצעים שונים, חוקיים לגמרי כמובן, אשר עוזרים למטופלים שלהם לעבור את הטיפול בצורה הרבה יותר רגועה ושלווה. חשוב שהם יבררו איתם האם הם מעוניינים בכך, יסבירו להם על מהות השימוש באותם אמצעים וכיצד זה יכול לעזור להם.

שלישית, הטיפול עצמו יכול להיות הרבה יותר רגוע. למשל, אם הרופא לוקח את הזמן ולא עושה את הדברים מהר, אם ברקע הוא משמיע למטופלים שלו מוזיקה מרגיעה או אפילו אם מדליק טלוויזיה ומקרין להם סרט בזמן הטיפול.

קרדיט: shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*