איך עובד סימולטור חישוב מס שבח?

איך עובד סימולטור חישוב מס שבח?

מכירה וקנייה של מוצרים מלווה בדרגות מס שונות, החל מחובת תשלומי מע"מ ועד לתשלומים שונים המתלווים למוצרים מסוימים כמו דלק למשל ולו מס בלאו. אבל ככל שעלות המוצר גבוהה יותר, המכירה או הקנייה עלולה להשפיע לא רק על הקונה או המוכר אלא לעיתים על פני שכונה או עיר, ישנם מיסים שונים כמו מס היטל שבח הנחשב למס חובה. עם זאת לתשלום זה ישנם לא מעט פטור שונים המוענקים במעמד קנייה כזה או אחר. לכן במידה ונרצה למכור את הנכס שלנו או לקנות נכס חדש, מומלץ להכיר כיצד עובד סימולטור מס שבח?

מתי משלמים ואיך מחשבים מס שבח

חישוב מס שבח משתנה בהתאם לדירה, לגודל ולהוצאות השונות אשר מתלוות לתחזוקה השוטפת של הנכס ועוד פרמטרים שונים, עם זאת החישוב מתייחס בעיקרו למועד מכירת/קניית הנכס. אחריות חישוב מס השבח מוטלת הן על בעל הנכס שמוכר אותו ועל הקונה העתידי, תשלום מס השבח ניתן לשלם עד שישים יום לאחר חתימה על חוזה ולא יאוחר מכך. חישוב מס שבח מתבסס על כמה פרמטרים כמו שציינו, הראשון מבניהם הוא תקופת הזמן שהנכס היה שייך למוכר. למשל אם פלוני קנה דירה במיליון מאה לפני חמש שנים וכיום שוויה הוא מיליון חמש מאות, במקרה הזה גובה הרווח עומד על כ400 אלף שקלים. מאותו הסכום יש להפחית את עלויות הדירה, החל משיפוצים ועד החלפת בלאי, נוטריון וכו'. לשם הדוגמא נניח ומתוך סכום של כ400 אלף שקל רווח נותר כ200 אלף לאחר ניקוי הוצאות שונות, יש לחלק סכום זה בזמן בו הדירה הייתה שייכת לפלוני, במקרה שלנו 5 שנים.

פטורים חריגים

מס היטלי שבח מוטל על דירות מגורים אך ישנם כמה מוחרגים כמו שטח חקלאי, בתי כנסת וגני ילדים.
בנוסף אל כל אלו גם דירות שעוברות בירושה ,בתנאי שבעל הדירה אינו מחזיק בדירה נוספת מלבד הדירה בה הוא מתגורר. אל פטור זה מצטרפים כל בעלי הדירות שאת דירת המגורים שלהם קנו לפני 2014, לכן חשוב לבצע בדיקת זכאות לפני מועד מכירת הנכס.

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*