איך ספורט משפיע על איכות השינה שלכם?

איך ספורט משפיע על איכות השינה שלכם?

פעילות גופנית משפרת את איכות השינה ועוזרת לנו להירדם בלילה. עם זאת, חשוב להקפיד על מספר כללים של היגיינת שינה על מנת לנצל את יתרונות הפעילות הספורטיבית ולהמשיך לבצע אותה גם בגילאים מבוגרים. הנה המדריך עם כל הפרטים המלאים

פעילות ספורטיבית משפיעה מטבע הדברים על כל אספקט בגוף האדם. אפשר להרגיש את ההשפעה של הפעילות הגופנית באופן כמעט מיידי, היא מסייעת לשמירה על המשקל ואף מחטבת את השרירים.

כל סוגי הפעילויות מומלצים על ידי אנשי מקצוע ואין עוררין בקרב הקהילה המדעית על היתרונות בטווח הקצר והארוך. עם זאת, גברים ונשים בטווח רחב של גילאים עדיין לא תמיד מבינים לעומק את ההשלכות של הפעילות על הגוף בטווח הקצר והארוך – בעיקר בהקשר של שינה איכותית.

ישנים אותן שעות אבל טוב יותר

באופן עקרוני, פעילות גופנית משפרת את איכות השינה וזאת ממספר סיבות. ראשית, מי שעוסק בפעילות גופנית באופן קבוע ולפחות 2-3 פעמים בשבוע סובל פחות מבעיות שינה ומסימפטומים שקשורים ליקיצה מוקדמת ונדודי שינה. מנגד, יש לקחת בחשבון שלא נמצא שוני בין משך השינה של אנשים שמבצעים פעילות ספורטיבית לבין כאלו שלא משלבים אותה בשגרת היום יום. במילים אחרות, איכות השינה היא זו שמושפעת מהפעילות הגופנית ולא מספר השעות שתישנו בלילה.

שנית, פעילות גופנית משפיעה על יכולת ההירדמות כל עוד היא מתבצעת בפרק זמן של שעתיים-שלוש לפני שהולכים לישון. זה פרק הזמן שבו ההירדמות היא הקלה והאיכותית ביותר ולכן ההמלצה היא לבצע את הפעילות בשעות אחר הצהריים או הערב המוקדמות. לחילופין, לא כדאי לבצע את כל סוג של פעילות ספורטיבית מאוחר מדי בלילה כי במקרים כאלה משיגים תוצאה הפוכה. אדרנלין שמשתחרר לגוף במהלך הפעילות לא מספיק להתנדף ואיכות השינה נפגעת.

כך השינה שלכם תפיק את מלוא התועלת מהפעילות הגופנית

יש כמה המלצות שבעזרתן ניתן להפיק תועלת מרבית מהיתרונות של פעילות גופנית. קודם כל, פעילות ספורטיבית מפיגה מתחים ולחצים ועשויה להועיל בהירדמות, אבל יש גם משמעות למקום שבו אתם הולכים לישון. מיטות זוגיות ישפרו את איכות השינה שלכם לא פחות מאשר הפעילות הגופנית, כל עוד הן מציעות תמיכה אורטופדית מלאה לגוף ולצוואר. בכל מקרה אחר או כאשר המיטה לא מספיק נוחה, הגוף עלול לסבול מקשיי התאוששות, שברי מאמץ ועומסים על השרירים.

מלבד האמור לעיל, חשוב להמשיך לבצע פעילות ספורטיבית בכל גיל ולא להפסיק עם האימונים בגיל מבוגר. כאן המגבלה היחידה צריכה להיות הנחיות רפואיות בשל מצב בריאותי מסוים. כל עוד אין הנחיות כאלה, אפשר להשתמש בפעילות גופנית כאמצעי לשפר את איכות השינה על רקע בעיות בהפרשת המלטונין, יציאה לגמלאות ושינויים בסדר היום, עלייה במתחים, שינויים הורמונאליים ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*