איך נערכים לסופה הגדולה?

איך נערכים לסופה הגדולה?

גנרל חורף כבר כאן ובגדול – איך להיערך לסופה הגדולה, סמנכ"ל חברת "עידן שיווק 88", ממליץ לכם איך להיערך לקראתה.

מאת: עידן כהן

מזה כמה ימים שבראש החדשות מדברים על מזג האוויר הסוער שנמצא כבר כאן עם רוחות חזקות, אבל על פי כל התחזיות רוחות אלו הן רק הפרומו למה שצפוי לנו החל מהלילה ובימים הקרובים. רוחות חזקות, גשמים עזים , שלג במקומות המועדים קרח וחורף אירופאי צפוי להגיע אלינו- כך על פי כל התחזיות.

הזיכרונות של הסערה הגדולה שפקדה אותנו לפני כחודשים וחצי  עדיין מהדהד בראשיהם של אנשי הרשויות המקומיות ורשויות החרום והן  הרשויות המקומיות נערכו בהתאם. השאלה היא מה אתם יכולים לעדות בבית ובסביבתכם הקרובה בכדי להיערך לסופה.

דודי שמש – כל סערה  אנו דומעים על דוד שמש כזה או אחרי שיצא לטיול ברוח. הסיבה העיקרית לכך היא התשתית המחברת אותו לגג. חיזוק התושבת אליה מחובר הדוד הוא הפתרון. אם לא ניתן לתקן היום, קשירה חזקה עם חבלים של הדוד למשהו מקובע על הגג, אמורה לשמור על הדוד יציב. מיד לאחר הסערה אם החיבור רופף, או חלוד מהרו לתקן אותו או להחליף את כל התושבת.

חשמל – מומלץ להיערך לאפשרות  של הפסקת חשמל  ולקנות תאורת חירום . מי שיכול להשיג גנרטור –מה טוב. מי שלא יש להתארגן עם מטען חיצוני נייד לטלפונים הסלולאריים, כמו גם תאורת חירום.

מרזבים – לבדוק עוד היום לפני הגשם שהמרזב פתוח בכדי שיאפשר מעבר מים חופשי , כמו כן לגזום את הצמחייה מסביב לבית. על מנת לפגוע בקווי מתח גבוה ממליצה חברת החשמל להרחיק חפצים שעלולים לעוף על קווי המתח כתוצאה מרוח חזקה ובעיקר הכוונה לכסאות או אפילו שולחנות בעיקר מפלסטיק.

אמצעי זהירות – מעל לכל חשוב לא להסתכן, מי שלא חייב שלא יצא מהבית , ובעיקר מי שלא חייב שלא ינהג- אלו הוראות של אגף התנועה במשטרת ישראל.

כמו כן יש לשים לב לתנורי ספירלה ולמפזרי החום- שחס וחלילה לא יהיה באף בית יותר מדי חם.

בתפילה שהכול יעבור בשלום.

הכותב הינו סמנכ"ל חברת "עידן שיווק 88", אזור התעשייה הצפוני אשקלון רחוב צה"ל פינת בנו 08-6751458.

idan

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*