איך נוצרת הדפסה בתלת מימד

איך נוצרת הדפסה בתלת מימד

בשנים האחרונות כמעט ואי אפשר שלא לשמוע על הדפסות תלת מימדיות שלוקחות חלק בלתי נפרד בשלל תהליכים. מה שהתחיל בהססנות וכלל לא היה בטוח שאפשר יהיה לעשות בו שימוש רציני ומהותי הפך חיש מהר לאחד מהשירותים הנפוצים, הפופולריים והמבוקשים ביותר, אפילו בתעשיית ההיי טק והסטארט אפ. בזכות ההדפסות התחת מימדיות אפשר ליצור ממש יש מאין חפצים או פרטים בגדלים שונים (כתלות בגודל המדפסת) וכך להפוך הדמיות ממוחשבות תלת מימדיות לאמיתיות, כאלה שאפשר לבחון באמצעותן את ההיתכנות, הכדאיות או הנוחות של שלל תהליכים או פעולות. ההדפסה התלת מימדית לוקחת חלק נכבד בעולם המתנות האישיות, כמו שאפשר לראות באתר האינטרנט של חנות המימד הרביעי. חפץ פשוט, רגיל, שגרתי ומשמים הופך לפריט ייחודי, מרהיב ביופיו ומיוחד – כל זאת בזכות הדפסה תלת מימדית שמתווספת עליו.

מה בעצם עושה מדפסת תלת מימדית?

אפשר לומר שהשם – הדפסת תלת מימד קצת מטעה או מבלבל. מצד אחד הדפסה היא הזרקת דיו על גבי דפי נייר, בשחור לבן או בצבע וכמובן בשני מימדים בלבד. ההדפסה התלת מימדית עושה שימוש בחלקיקי פולימרים גמישים ומחוממים ויוצרים מהם, פיסה אחר פיסה, את התוצר המבוקש. אפשר לדמות את התהליך לפיסול איטי ומדויק של מה שרוצים ליצור ובלבד שהמדפסת מדפיסה אותו, כלומר מייצרת אותו, מפיסות קטנטנות של פולימר. בתחילת התהליך הפולימר (שניתן להשיג אותו במגוון רחב של צבעים ואורכים) גמיש ואפשר לעצב אותו ולשנות את הצורה שלו. לאחר שהמדפסת מניחה אותו במקומו הוא מתקרר ומתקשה והופך לחלק בלתי נפרד מהחפץ המיוצר. בעזרת המדפסת התלת מימדית אפשר ליצור מודלים מוקטנים של רעיונות על מנת לבחון אותם בקנה מידה קטן. על בסיס בחינות אלה אפשר יהיה לקבל החלטות בנוגע להמשך העבודה או לכדאיות התהליך המדובר.

הדפסה תלת מימדית ועולם המתנות

בזכות שירותי הדפסה מתקדמים ומקצועיים בתלת מימד אפשר לקחת כל חפץ מוכר ושגרתי ולהוסיף עליו תוספת כזאת או אחרת שתהפוך אותו לייחודי, אישי וכזה שמותאם בדיוק לצרכים או הדרישות של מי שעיצב אותו. בנוסף אפשר להתרשם משלל פרויקטים של הדפסות בתלת מימד בעולם היזמות וההיי טק, שם אפשר לבחון מוצרים חדשניים לפני שמחליטים אם הם מתאימים לייצור המוני בקנה מידה גדול. המודלים נפוצים מאד בעולם עיצוב הפנים והאדריכלות בעת יצירת מודלים מוקטנים של בניינים, אזורים או חללים פנימיים וגם כאן המטרה היא לנסות לדמות ככל האפשר איך ייראה חלל או חדר בקנה מידה קטן לפני שתתקבלנה החלטות בנוגע לייצור, בנייה או עיצוב של החלל הזה בקנה מידה אמיתי. כעת אפשר להבין שהדפסה תלת מימדית לא תיעלם לשום מקום והיא בהחלט נוכחת ומסייעת בהרבה מאד מתחומי החיים.

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*