איך מטפלים במקרה התייבשות?

איך מטפלים במקרה התייבשות?

גל החום הכבד שאנו עדים לו בימים האחרונים מהווה סיכון רפואי עבור קשישים, ילדים ועובדי חוץ. לכן, הנחה ארגון איחוד הצלה את מתנדביו להתייחס בתשומת לב לסימני התייבשות ומכת חום בהגעה לאירועי חירום רפואיים ולטפל בהתאם בכל חשד שכזה.

אבי מרכוס, פרמדיק ראשי באיחוד הצלה הנחה את המתנדבים לאחסן את שקיות העירוי במקום קר ומוצל ככל הניתן, אך להימנע מלהצמיד את ערכת העירוי לקרח כך שתישמר בטמפרטורה תקינה. כמו כן, מרכוס הנחה את הפרמדיקים והרופאים בארגון לאחסן את מלאי התרופות שברשותם במקום קר ומוצל ככל הניתן.

סימנים להתייבשות ודרכי טיפול

אבי מרכוס, פרמדיק ראשי באיחוד הצלה מסביר כי "התייבשות הוא מצב של מחסור בנוזלים בגוף. לעתים קרובות הנפגע מתייבש דרך אידוי והזעה במזג אוויר חם, אך התייבשות יכולה להתרחש גם בסביבה שאינה חמה".

"בהתייבשות קלה האדם מאבד נוזלים בנפח של עד כ-5% ממשקל הגוף, כלומר בין שניים לשלושה ליטרים במבוגר. הסימנים להתייבשות קלה הם: צמא, דופק מהיר, בחילה ואי שקט".

"בהתייבשות בדרגה בינונית אדם מאבד נוזלים בנפח שבין 5% עד 10% ממשקל הגוף, כלומר בין 4 ל-7 ליטרים במבוגר. הסימנים להתייבשות בינונית הם: סחרחורות, כאב ראש, הקאות, יובש בפה, קוצר נשימה, חולשה ועור חיוור וקר".

"בהתייבשות קשה האדם מאבד נוזלים בנפח של כ-11% ממשקל גופו, כלומר מעל 7 ליטרים במבוגר. הסימנים להתייבשות קשה הם: ירידה ברמת ההכרה, הפרעות בראיה, הזיות וסימני הלם תת נפחי".

דרכי טיפול:

ב'איחוד הצלה קוראים להזעיק עזרה רפואית בכל מקרה התייבשות אפילו קלה. במקרה חירום חייגו לאיחוד הצלה בטלפון 1221. יש להשכיב את הנפגע במנוחה מוחלטת ובמקום מוצל. במקרה של התייבשות קלה, כאשר הנפגע אינו מקיא, ניתן להשקות את האדם במים או שתיה ממותקת בכמויות קטנות. בהתייבשות בינונית או קשה ובמידה והנפגע מקיא, אין לאפשר לנפגע לשתות ויש להמתין להגעת הצוותים הרפואיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*