איך מחשבים עלות מנה לקראת אירוע החתונה?

איך מחשבים עלות מנה לקראת אירוע החתונה?

אז נכון שאירוע החתונה שלכם הוא חגיגה של אהבה, אך לא ניתן להתעלם מהעובדה כי נדרשת השקעה כספית לא קטנה. כל זוג, ללא יוצן מן הכלל, עורך חישובים שונים במטרה להבין האם הוא יכול לעמוד באירוע שכזה כלכלית. הבעיה? לא כל הזוגות יודעים לחשב את עלות המנה, הם לא מגדירים תקציב לאירוע ולא עושים הערכה באשר להיקף ההכנסות.

אז נכוון שאתם יודעים כי תרצו להתחתן עם אולם אירועים במרכז, אך חשוב שתדעו גם איך לנהל את ההוצאה הכספית הגדולה הזו.

דעו כמה כסף יש לכם לטובת ארגון האירוע

הדבר הבסיסי ביותר הוא לקבוע תקציב לארגון האירוע שלכם. ישנם זוגות שזוכים לתמיכה כספית מההורים, בעוד ישנם זוגות שלוקחים הלוואה או מבססים את הארגון בהתאם לחסכונות שיש להם. התקציב שיש לכם יוכל להגדיר בפניכם מה אתם יכולים להרשות לעצמכם, מה ממש לא, על מה כדאי שתוותרו ואילו דברים הכרחיים באירוע כמו חתונה.

הודות לתקציב שתגדירו, תוכלו להיות שקטים כי לא תגיעו למצב בו סיימתם את האירוע עם חור בכיס. להתחיל את החיים שלכם עם מינוס בגלל ניהול לא נכון של האירוע? אין באמת סיבה. עבדו בצמוד אל דו"ח אקסל שישקף בפניכם בכל רגע נתון היכן אתם עומדים בהתאם לתקציב שברשותכם.

תחנה ראשונה: עלות המנה של גן האירועים

אז איך תחשבו את עלות המנה באירוע? ראשית, אתם צריכים לקבל את המחיר למנה כפי שהוא מוצע לכם. שימו לב כי עלות המנה היקרה ביותר תהיה ביום חמישי בעונת הקיץ, בעוד המנה הזולה ביותר תוצע לכם בעונת החורף באירוע שיערך בתחילת השבוע. חשוב לציין זאת מאחר וכך אתם יכולים לשחק במשתנים השונים ולהוזיל את העלויות שלכם. מחיר המנה שיינתן לכם מאולם האירועים אינו המחיר הסופי, מדוע?

תחנה שניה: הוסיפו את כל ההוצאות הנלוות

כשאתם מנסים להשיב לעצמכם על השאלה "כמה עולה מנה?", אתם בעצם רוצים להבין האם ההכנסות מהאירוע (המתנות) יכסו את ההוצאות. לכן, כשאתם מחשבים את עלות המנה, אתם צריכים להוסיף את כל ההוצאות הנוספות, להגיע לסכום כולל להפקת האירוע ולחלק במספר האורחים שלכם. אילו הוצאות נוספות מחשבים?

  • עיצוב והדפסת הזמנות
  • רכישת אלכוהול נוסף
  • מזכרות ואטרקציות לאורחים
  • דיג'י וצלם
  • מאפר, מעצבת שיער, שמלה
  • חליפת החתן ועוד…

במטרה לדעת כמה יעלה לכם האירוע וכמה עולה המנה, אתם נדרשים לתעד כל הוצאה. בהצלחה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*