איך לשמח את העובדים עם מתנה מוצלחת לחג?

איך לשמח את העובדים עם מתנה מוצלחת לחג?

העובדים הם המשאב החשוב ביותר בכל חברה ובכל ארגון. הם אלה שמעניקים לעסק את הערך המוסף, זה שמאפשר לו להצליח, ולכן כדאי להשקיע בהם – ובפרט לפרגן להם מתנות בחגים. בהקשר זה כדאי לדעת שמחקרים שונים מייחסים חשיבות רבה למתנות, כולל קטנות: לפעמים הן תורמות לשביעות הרצון של העובדים אפילו יותר העלאה במשכורת, וזאת מפני שבסופו של דבר כולנו רוצים בעיקר יחס חם והכרת תודה למאמצים שלנו.

על-מנת לבחור נכון מתנות לחגים לעובדים, כדאי להתנהל על סמך ההמלצות הבאות:

מתנה בהתאמה לאופי חג

דרך אחת לבחור מתנה לראש השנה או לפסח – ובעצם גם לחנוכה, פורים או שבועות, כל חג הוא הזדמנות טובה לפרגן לעובדים – היא לחפש פריטים שמתאימים לאופי החג.

כך למשל אם פסח הוא גם חג החירות וחג האביב, וישראלים רבים מנצלים את מזג האוויר הנעים כדי לצאת לטיולים, אפשר לבחור מוצרים כמו צידנית, מחצלת עם משענת, ערכת פיקניקים, תיק גב או אפילו מזוודה מהודרת. כמו כן ישנם מארזים ייעודיים לחגים עם מוצרים כמו יין (שתמיד משמח את הלב), שמן זית, שוקולדים איכותיים וכו'.

גאדג'טים אלקטרוניים

קטגוריה נוספת של מתנות לחגים היא גאדג'טים שונים. למשל מטען אלחוטי כדי שאפשר יהיה להשתמש בסלולרי בכל מקום שעות רבות, מיני רמקול מעוצב שמייצר סאונד משובח, אוזניות, מעמדים לסמארטפונים, איתורן והאפשרויות כמובן עוד רבות ומגוונות.

היתרון הגדול של מתנה מהקטגוריה הזו הוא הפרקטיות שלה – תמיד יש צורך במוצרים הנ"ל. בנוסף מדובר במתנת חג שמשדרת עכשוויות וטרנדיות, כך שהעסק זוכה למיתוג מוצלח.

להתייעץ עם נציגי העובדים

יש כמובן עוד שפע אינסופי של אפשרויות כשמחפשים מתנה לחג לעובדים. מעסיקות ומעסיקים שרוצים לוודא שהמתנה אכן תשמח את מי שמתאמצים עבורם בכל ימות השנה יכולים גם להתייעץ עם הנציגים של העובדים – גם כדי להחליט על הכיוון הכללי של המתנה וגם כדי לבחור מוצר/ים ספציפי/ים. עצם שיתוף העובדים בהחלטה תורם גם כן לאווירה החיובית בחברה, משום שבדרך זו העובדים מרגישים עוד יותר את האכפתיות של המנהלים והבעלים.

לאפשר בחירה

דרך נוספת להבטיח מקסימום שביעות רצון ונחת היא להציע לעובדים בחירה מבין 3-4 אפשרויות. האופציות יכולות להיות דומות ויכולות גם להיות שונות לגמרי אם כי באותו סדר גודל כספי כמובן. כשיש בחירה, כל עובד וכל עובדת יכולים להזמין בדיוק את הדבר שהם הכי זקוקים לו או מתלהבים ממנו – וזו בדיוק המטרה של הענקת השי לחג.

למנף את המתנה

כדאי למנף את הענקת המתנות בחגים לטובת מיתוג העסק. אמנם עצם הענקת המתנה כבר מחזק את תחושת המחויבות של העובדים אל החברה, אבל אם המתנות יחולקו במסגרת אירוע שבו המנהלים והבעלים יזכירו את תרומתם לעסק, התועלת תהיה כפולה ומכופלת. אופציה אפשרית נוספת היא למתג את המתנה עצמה עם הלוגו של העסק והשם שלו, כך שהיא תהווה תזכורת מתמדת לאכפתיות של החברה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*