איך לייבש את הבית מבלי לשפץ מחדש

איך לייבש את הבית מבלי לשפץ מחדש

מצאתם כתמי רטיבות על הקירות, קראתם לאנשי מקצוע לאתר את מקור הנזילה, ביצעתם בדיקה וגיליתם את הבעיה, טיפלתם ופתרתם אותה, כעת כל מה שנותר לכם לעשות זה לחכות שהקירות והרצפה יתייבשו מכל המים שספגו מהנזילה שהייתה. ובכן, במקרה הזה, לתת לזמן לעשות את שלו היא לא העצה הכי טובה שתוכלו לקבל. הלחות שנשארת על הקירות והרצפה מהנזילה עלולה ליצור שכבת חיידקים ולצבור עובש שמזיק לבריאות ולכל הסביבה שלכם בעצם. הפתרון המומלץ במקרה הזה הוא לבצע פעולה של ייבוש רטיבות בקירות ושיקום של מצב הקירות והרצפה.

פעולה של ייבוש רטיבות בקירות נעשית בכל מבנה שסובל מרטיבות, לחות וחדירת מים. עיתוי הטיפול הוא קריטי מכיוון שמים כלואים עלולים להסב נזקים כבדים שהתיקון שלהם יהיה גבוה. ייבוש רטיבות בקירות נעשה בדרך כלל על ידי יבשן אוויר ומפוחי אוויר. התוצאה המובטחת היא להחזיר את הקירות למצבם הקודם והיבש.

ייבוש תת רצפתי

במקרה של נזילה שהתרחשה מתחת לרצפה ומים עומדים נשארו ואין להם שום דרך להתאדות, מומלץ לבצע ייבוש תת רצפתי. לפני שאתם חושבים על לעזוב את הבית ולהחליף את הריצוף כדאי שתכירו את השיטות החדשות לייבוש תת רצפתי. ייבוש תת רצפתי לא מחייב פירוק רצפה, כיום באמצעות ציוד מיוחד ניתן לייבש את המילוי שמתחת לרצפה. קיימים מכשירים לייבוש שקט, מכונות ייבוש, מפוחים לסיפוח לחות, משאבות ועוד. השיטות לייבוש תת רצפתי משתנות בהתאם לעבודה הנדרשת ולסוג המילוי שנמצא מתחת לרצפות, ואתם יכולים להישאר לגור בבית ולא לדאוג.

ייבוש תת רצפתי למצע סומסום או חול מתבצע באמצעות קידוחים קטנים, כמעט נסתרים מהעין, דרך הרובה שבין המרצפות. דרך החורים הקטנים ניתן להחדיר בעזרת מכשור טכנולוגי מתקדם מפוחים רבי עוצמה או משאבות אשר יכולים לספוח את הלחות ולינוק את המים הכלואים.

אל תשאירו את המבנה שלכם רטוב, נזקי מים עלולים להכניס אתכם לצרה שאתם לא יכולים לדעת כיצד היא תסתיים, מעבר לנזקים הבריאותיים שהם עלולים לגרום, הם  עלולים גם לגרום לפגיעה בתשתיות המבנה. לפני שאתם ממהרים לצבוע את הקירות עם סיום עבודתו של האינסטלטור, כדאי שתבדקו על ייבוש רטיבות בקירות וייבוש תת רצפתי. נזילות מים סמויות סופן להתגלות כשכבר עלול להיות מאוחר מידי, אל תתעלמו מהכתמים ואל תזניחו סימנים של נזילות, טפלו בבעיה בהקדם וכך תימנעו מבעיה מורכבת יותר בעתיד.

צילום: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*