איך להתקבל לתפקיד ראשון בהייטק כאיש.אשת דבאופס

איך להתקבל לתפקיד ראשון בהייטק כאיש.אשת דבאופס

מעוניינים להיכנס לתחום ההייטק? הנה כל המידע החשוב על תפקיד דבאופס

בשנים האחרונות, העולם שלנו חווה שינויים דרמטיים בתחומים רבים, ובעיקר בתחום הטכנולוגי, עם שלל פיתוחים חדשים ומשמעותיים אשר עליהם אנו שומעים בכל יום, ולאט לאט משנים את חיינו בכל מובן. בין התחומים אשר עוברים את השינויים הגדולים ביותר, נמצא גם שוק העבודה. בתקופה זו, אנו רואים יותר ויותר מקצועות אשר מאבדים מערכם, ובאותו הזמן גם עדים לצמיחתם של מקצועות ותפקידים חדשים, אשר נהפכו לרלבנטיים בעולם המשתנה שלנו. דוגמה בולטת לתפקיד מסוג זה, היא הדבאופס- משרת הייטק נחשקת, מעניינת ורווחית, אשר צוברת תאוצה בשנים האחרונות. אז מה זה בעצם דבאופס ואיך מגיעים לתפקיד זה? המידע הרלבנטי בכתבה שלפניכם.

מה זה דבאופס?

המילה דבאופס הינה חיבור בין שתי מילים באנגלית: development ו-operations. כך, כחלק מתפקידו, איש הדבאופס חוצה בין מחלקת הפיתוח לבין מחלקת האופרציה (היישום בפועל של התוכנה). מטרתו העיקרית הינה לשפר את תהליכי הפיתוח והאופרציה של החברה, מכל הבחינות: יעילות, זמן, רמה, מחיר ועוד. הוא עושה זאת באמצעות שלל כלים שונים, כמו ביצוע אוטומציה לחלק מתהליכי הפיתוח, השקעה בכלי בקרה איכותיים על המוצר ועוד. דוגמה אחת לאחריות של איש דבאופס, הינה לדאוג למינימום פיתוח מיותר. למשל, הוא ידאג למצוא פיתוחים קיימים של צד שלישי, בהם ניתן להשתמש כחלק מפיתוח המוצר של החברה, וכך יימנע מהשקעת זמן מיותר בפיתוח תוכנה קיימת.

מה כולל תפקידו של איש.אשת דבאופס? 

תפקיד דבאופס משתנה באופן משמעותי מחברה לחברה, כאשר חברות הייטק גדולות יחסית אף יחזיקו בצוות דבאופס שלם, אשר מתחלק במשימות השונות. עם זאת, הקווים הכלליים של תפקיד זה הינם דומים יחסית. לרוב, איש הדבאופס יהיה אחראי על ניהול המשאבים של הארגון, כמו מסדי נתונים, מערכות ניטור והתראה ועוד. בנוסף, הוא יהיה אחראי על ניטור המוצר לטווח הארוך – הוא יבדוק את היקף השימוש בו, כמות התקלות ויצירת התראות אשר ימנעו שגיאות עתידיות. לכן, תפקיד זה דורש ידע נרחב במגוון תחומים.

כך, איש הדבאופס מבצע תפקיד משמעותי ומעניין במיוחד. הוא נושא על עצמו אחריות גדולה, עובד עם אנשים רבים ממחלקות שונות, ובפועל משפר משמעותית את תפקוד ויעילות הארגון. לכן, יש לו ערך רב ביותר לכל חברת הייטק, כתפקיד אשר מהווה חלק אינטגרלי בהתקדמות החברה והמוצרים לטווח הארוך.

כיום, חברות רבות כבר מבינות את החשיבות האדירה של תחום זה, ומסיבה זו יש דרישה הולכת וגדלה לאנשי דבאופס, בחברות הייטק בארץ ובעולם כולו. בחלק מהמקרים, תפקיד הדבאופס אינו התפקיד הראשון בהייטק של האדם המאייש אותו, אך כיום, אדם אשר מעוניין בתפקיד זה, יכול ללמוד אותו גם ללא ניסיון, ולהגיע תוך זמן קצר למשרה בכירה ורווחית ביותר בתחום.

הכלים בהם משתמש  איש DevOps

ה – DevOps מתבסס על שימוש בכלים טכנולוגיים רבים, תוכנות מדף חינמיות Open Source בעיקר, שימוש בבדיקות אוטומטיות שבד"כ שנכתבות בשפות תכנות סקריפטינג בעיקר Python ו-BASH, ניהול גרסאות, ניהול שרתים,פיתוח אוטומציה וכן הלאה, ישנם כלים רבים, נתייחס רק לעיקריים שבהן:

  • git – שרת גרסאות – בשרת זה נשמרים הקוד של מפתחי תוכנה.
  • Jenkinsשרת אוטומציה – מדובר במנהל משימות שמריץ את הבדיקות האוטומטיות שלנו, אחד הכלים הפופולריים ביותר בעבור CI\CD.
  • Docker Containers – מערכת שמאפשרת להתקין ולהריץ יישומים בתוך קונטיינרים (מכולות), מכולה היא וירטואליזציה ברמת מערכת ההפעלה – דומה Virtual Machine דורשים פחות משאבים ונותנים בגדול את אותה הפונקציונליות.
  • Kubernetes  – מערכת המאפשרת ניהול, קיפוג, scaling, פריסה אוטומטית של יישומים על גבי קונטיינרים. הרי כבר ציינו שה Docker Containers הם וירטואליים, אז Kubernetes בנוסף לניהול מאפשר גם הגדלת המשאבים של הContainer ע"פ צורך לדוגמא בשימוש ב 2 או 4  מעבדים, או יותר זיכרון ועוד.
  • Ansible – קוד פתוח המספק כלי אוטומציה לאספקה, ניהול תצורה, פריסת יישומים, וניהול תהליכי IT ידניים רבים אחרים.
  • Zabbix – תוכנת ניטור קוד פתוח עבור רכיבי IT מגוונים הכולל רשתות, שרתים, מכונות וירטואליות (VMs) ושירותי ענן. Zabbix מספקת מדדי ניטור כגון ניצול רשת, עומס מעבד וצריכת שטח דיסק. התוכנה עוקבת אחר פעולות של מערכות הפעלה מגוונות כגון: לינוקס, Hewlett Packard Unix (HP-UX), Mac OS X, Solaris ומערכות הפעלה אחרות (OSes); עם זאת, ניטור Windows אפשרי רק באמצעות סוכנים.
  • Terraform – תוכנת קוד תשתיתי המאפשר להגדיר משאבים בענן וגם משאבים מקומיים בקובצי תצורה. בקבצים אלו ניתן לבצע גרסאות, שימוש חוזר ולשתף. אפשר גם להשתמש בזרימת עבודה עקבית כדי לספק ולנהל את כל התשתית לאורך מחזור החיים שלה.
  • ELK Stack – פלטפורמת Open Source המאפשרת אגירה ועיבוד מידע ממקורות רבים.
    ה- ELK Stack מורכב מהרכיבים הבאים: Elasticsearch, Logstash, Kibana ו- Beats.
    המערכת דואגת לאיסוף ועיבוד הנתונים ומבצע אינדקס לאחסן את המידע.
  • Grafana – מערכת להצגת מידע או ערכים בתצורות שונות כגון: טבלאות, גרפים, שעונים וכדומה. המידע נקרא ממקורות כגון: MySQL, MongoDB.

מהו טווח שכר של  איש.אשת DevOps

מדובר בתפקיד ה דורש ידע נרחב בתחומים שונים, ולכן קורס דבאופס לאנשים שאינם בעלי ניסיון בהייטק ובתכנות, יהיה קורס מקיף ורחב ביותר. הוא יהיה קורס של כמה מאות שעות, עם נושאים כמו שפות תכנות שונות, ניסיון מעשי בשרתי הענן הנפוצים ביותר ותחומים רבים נוספים.

בוגר קורס דבאופס , אשר יצליח להשתלב בתעשייה משרת דבאופס ג'וניור, יכול לצפות לשכר של 18-23 אלף ₪ בחודש. לאורך השנים, כאשר איש דבאופס צובר יותר ויותר ניסיון, הוא יכול לצפות לסכומים גבוהים יותר. בנוסף, אנשי דבאופס עם התמחויות ספציפיות וייחודיות, או עם שילוב בין מספר התמחויות, לרוב יקבלו שכר גבוה בהרבה.

לימודי DevOps  ב Real Time Group

קורס  דבאופס של מכללת Real Time Group –  הוא קורס מקיף ומעשי המתבסס על הניסיון הרב של מרכז הפיתוח.
הסילבוס והתכנים של לימודי דבאופס במכללה מתעדכנים על בסיס קבוע.
כיום ישנה דרישה גבוהה מצד לקוחותינו לפרויקטים בתחום, ולכן אנו מחפשים מועמדים המעוניינים להצטרף אלינו – ללמוד ולעבוד איתנו.

Real Time Group – מרכז הכשרה למקצועות ההייטק

בית תוכנה, מרכז הדרכה ומיקור חוץ – בואו ללמוד ולעבוד אתנו!

פיתוח קריירה בהייטק במסלול מותאם הכולל סטאז' מעשי והשמה –

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*