איך להכין בשר איכותי?

איך להכין בשר איכותי?

כדי להצליח להכין בשר איכותי ומשובח צריך מיומנות רבה. ולא כי מדובר בתהליך מורכב או מסובך, אלא כי חשוב כאן מאוד עניין הדיוק. אמנם יש תחומים בהם יש כבוד לאינטואיציה ולתחושות הבטן שמזמזמות. אך יש מקומות בהם לדיוק המקסימלי יש חשיבות רבה. כך זה גם כאשר מדובר על הכנת בשר. בין אם אתם מכינים את הבשר במעשנת וגם אם אתם אופים אותו בתנור – חשוב מאוד להיות בטוחים שאתם מפסיקים את תהליך הבישול או הצלייה ברגע המתאים.

תהליך נכון של בישול מוצלח

  • השלב הראשון – בדרך להצלחה מתבצע בחנות הבשר. חשוב מאוד לבחור את נתח הבשר המתאים והמשובח. כמו כן יש לבחור את הנתח שמתאים לסוג הבישול או הצלייה המועדף עליכם. אין דומה בשר שמתאים לבישול בתבשיל צלי, לבשר שנעשן אותו במעשנת. הבחירה בנתח המתאים יבטיח תוצאה איכותית וטובה יותר.
  • הפשרה מלאה – לפני שמתחילים לבשל או לצלות את הבשר הוא צריך להיות מופשר לחלוטין. וזה אומר שאין להוציא נתח בשר מהמקפיא ולהתחיל בתהליך הבישול. חשוב להשהות אותו בחוץ למשך זמן מה בכדי שהוא יגיע לטמפרטורת החדר.
  • תיבול – לפני תחילת תהליך הבישול יש לתבל את הבשר. שימו לב לכך שאמנם התיבול מתבצע על החלק החיצוני של הנתח, אך הוא אמור לספק טעם לנתח כולו. התבלינים אמורים לשפר את טעם הבשר וללוות אותו, אך בשום פנים לא להשתלט עליו. לכן אין להגזים בכמות התיבול. יש לשים לב לתיבול המתאים אינדיבידואלית לכל סוג בשר.
  • צריבת הבשר – לפני תחילת הבישול יש לצרוב את המעטפת של הבשר כך שהחלק החיצוני יהיה פריך. ניתן לעשות זאת בתנור או במחבת. לשלב הצריבה יש משמעות רבה באשר לטעם הסופי של התבשיל.
  • עישון / אפייה – כעת הגיע הזמן להתחיל את תהליך העישון או האפייה. אמנם כעת נמצא נתח הבשר בתוך התנור או המעשנת, אך זה גמרי לא זמן מנוחה עבורכם. כיוון שלדיוק במשך זמן האפייה יש משמעות רבה. כי חשוב מאוד שהבשר יגיע לטמפרטורה המדויקת והנכונה שמכריע לגבי הצלחת התהליך כולו. ניסיתם ללמוד ללחוץ על הבשר באצבע כדי לזהות מהי טמפרטורת בשר? אם אינכם אנשי מקצוע ואתם לא עוסקים בצליית בשר ביום יום, חבל לכם לנסות את זה. מומלץ בחום לרכוש מד חום לבשר. המד חום בנוי במיוחד עבור מטרה זו, והוא מאפשר לכם לשלוט על משך זמן האפייה ללא כל חששות. המד חום נעוץ בתוך הנתח והמד מזדקר בחוץ. במהלך האפייה או העישון יוכל המד חום להתריע כאשר הבשר מגיע למעלה הרצויה.
  • שהייה – גם לאחר תהליך האפייה ממשיך הבשר להתחמם ולספוג את הטעמים. לכן מומלץ להשהות אותו ולהשאירו מכוסה יחד עם המד חום. כך תוכלו להמשיך לעקוב אחר מידת החום.

הצטייד עם מד חום איכותי שיאפשר לכם לזהות טמפרטורת בשר ולהשיג תוצאות איכותיות ומשובחות!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*