איך להיפטר מפסולת אלקטרונית

איך להיפטר מפסולת אלקטרונית

כל אדם מבין את החשיבות והצורך במחזור. כיום ניתן למצוא פחים מיוחדים הרלוונטים לצורך מחזור בקבוקים, סוללות, נייר, ניילון ועוד. יחד עם זאת, לא מעט אנשים תוהים מה עליהם לעשות עם פסולת אלקטרונית. מה קורה אם יש לכם צורך לזרוק את המקרר הישן שלכם בשל העובדה שאתם מתחדשים בחדש, את המכשיר הסלולרי שלכם הישן שכבר לא עובד, מכונת כביסה, מייבש כביסה, תנור או כל מוצר אלקטרוני אחר שבלתי שמיש ואי אפשר למכור אותו או להעביר אותו הלאה.

היכן ממחזרים פסולת אלקטרונית?

מ.א.י תאגיד מחזור האלקטרוניקה בישראל לקח על עצמו את הפרויקט החשוב. הוא מציע באתר שלו את כל מוקדי איסוף הפסולת האלקטרונית ברחבי הארץ. בכדי לבדוק מה נמצא באזור סביבכם כדאי להזין את כתובת המגורים שלכם באתר ולבדוק. אם לא מצאתם תוצאות כדאי שתרחיבו את הרדיוס של החיפוש או שתחפשו באופן ידני במפה. כל המוקדים למחזור מחולקים בהתאם לסוג המוצרים כגון: מוצרי חשמל גדולים כגון: מקררים ותנורים, מוצרי חשמל קטנים כגון: טלפון, מצלמה, שלט או סוללות ומוצרי חשמל אחרי כגון: מחשבים, קומקומים ועוד.

חשוב שתדעו כי ברגע שאתם רוכשים מוצר חשמלי חדש אשר מטרתו היא להחליף מוצר קיים דומה והוא בעל ממדים דומים למוצר הקודם שיש לכם, אתם זכאים למכור את המוצר הישן ללא תשלום. באפשרותכם לעשות זאת במעמד המכירה או איך שהרוב עושים את זה, כאשר מספקים לכם את המוצר חדש. החוק חל פחות או יותר על כל מוצר צריכה הרלוונטי לשימוש ביתי לרבות מסכי טלוויזיה, מחשבים ניידים או נייחים, מדפסות, מיקרוגלים, מאווררים, מגהצים, שואבי אבק ועוד.

מסירת מוצרי אלקטרוניקה

חשוב מאוד שתדעו שיש לא מעט אנשים שישמחו לקבל את המוצר האלקטרוני שאת מעוניינים. ישנם אנשים אשר אוספים מוצרי אלקטרוניקה ישנים והמוצרים שלכם יכולים להיות זהב עבורם. כיום קיימות קבוצות שונות בפייסבוק או פלטפורמות שונות כגון: אגורה או יד 2 וכן אתרים ייעודיים כגון: קונים הכל. באתרים ובפלטפורמות הללו תוכלו לפרסם את המוצר שאתם לא צריכים יותר ובהתאם לכך, תקבלו פניות מאנשים שהמוצר רלוונטי להם. אותם אנשים יאספו את המוצר וכך תוכלו להיפטר מהפסולת האלקטרונית שלכם מבלי לזהם את הסביבה או לעבור על החוק.

כיצד ממחזרים פסולת אלקטרונית?

כיום ניתן למצוא שתי גישות מרכזיות להתמודדות עם פסולת אלקטרונית: ראשית כל, שימוש חוזר במוצרים הללו וכן, ניצול חומרי הגלם המצויים בתוך המכשירים השונים על ידי פירוק המוצר ומיון המוצר לחומרים שמרכיבים אותו.

אחת משיטות הפעולה הנפוצות ביותר בתחום המחזור של מכשור אלקטרוני היא שיטת הגריטה- גריסה. בדרך זאת גורסים את המוצר לחלקיקים קטנים מאוד וכך מקטינים את הנזק שהחומרים שבו עלולים לגרום. למחזור של פסולת אלקטרונית יש יתרונות רבים מעבר לעובדה שכך ניתן  להקטין את הזיהום, גם מנצלים את המוצר עצמו ועושים בו שימוש חוזר.

אם אתם מעוניינים לפנות פסולת אלקטרונית מבלי שרכשתם מוצר אלקטרוני חדש כתחליף לקיים שאתם מעוניינים לזרוק, כדאי שתעזרו באחת מהחברות המציעה את שירותיה בתחום פינוי הפסולת המדוברת. חברה מעין זאת תדע לאן לקחת את המוצרים שאתם מעוניינים לזרוק על מנת למחזר אותם בצורה הטובה ביותר ולשמור על הסביבה. מכיוון שההיצע כיום בתחום חברות המציעות את שירותיהן בתחום פינוי פסולת אלקטרונית הוא גדול, כדאי מאוד לברר איזו חברה מבצעת את תפקידה בצורה הטובה ביותר ומעניקה שירות אדיב ומקצועי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*