איך לבחור מכונת תפירה?

איך לבחור מכונת תפירה?

תופרות שעושות את צעדיהן הראשונות בעולם התפירה או נשים שרק משחקות עם הרעיון לפתח תחביב ואף מקצוע חדש, עשויות להתקשות לבחור מכונת תפירה ראשונה. בשוק מכונות התפירה פועלות חברות רבות וישנם דגמים רבים. יש מכונות ביתיות, מכונות מקצועיות ומכונות בעלות פונקציות שונות. הבחירה עשויה להיות קשה – אך לא אם יודעים איך לבחור.

מה נתפור?

חשוב להתחיל בלהבין מהם השימושים המיועדים למכונת התפירה – באילו בדים תשתמשי ואילו סוגים של מוצרים תתפרי. באמצעות מכונות תפירה שונות ניתן לבצע תיקונים ומכפלות, לתפור וילונות וכיסויים לכריות, וכמובן – לתפור שלל בגדים, כמו חצאיות, חליפות, חולצות – וכו'. מכונות תפירה ניחנות בנתונים, פונקציות ומנגנונים שונים, וחלקן יתאימו או לא יתאימו לתפירה של מוצרי תפירה שונים. ברגע שתדעי, אם אינך יודעת כבר בשלב זה, מהם השימושים שאת מייעדת למכונה – תוכלי להתקדם עם הרכישה.

כמה נתפור?

פרמטר חשוב נוסף לפיו תוכלי לבחור את המכונה שמתאימה לך הוא פרמטר התדירות. יש הבדל משמעותי בין רכישה של מכונה שבה תשתמשי אחת לשבועיים או פחות, ומכונה שעתידה לחוות פעילות רבה. תדירות שימוש גבוהה מצריכה מכונה נוחה וקלה לתפעול, כמו למשל מכונה עם משחיל מחט אוטומטי. גם רמת הרעש שמפיקה המכונה חשובה מבחינה זאת – ובכלל, וגם מבחינה תקציבית יש משמעות לתדירות.

כמה נוציא?

מכונת תפירה אינה מוצר זול, למרות שבהחלט אפשר למצוא מכונות בעלות סבירה ומשתלמת – גם כתופרת מתחילה. אם אינך מנוסה בתחום התפירה, וזוהי המכונה הראשונה שאת רוכשת, כדאי להתחיל עם מכונה צנועה. זאת יכולה להיות מכונה ביתית טובה או לחילופין אף מכונה יד 2 במצב מכאני מצוין. ההמלצה היא לא לרכוש מוצר פשוט מדי, שמהר מאוד תמצאי שאינו מספק אותך יותר, אלא מוצר ביניים, שמצד אחד אינו מסובך לתפעול, אך גם לא מוגבל מבחינה פונקציונאלית – וגם אינו יקר.

מי אחראי?

אלמנט האחריות הוא בעל חשיבות רבה, ובמיוחד אם מדובר ברכישה של מכונת תפירה חדשה מהקופסא. כדאי לבדוק כמה זמן אורכת האחריות, מי מעניק אותה – ובאילו מצבים היא תקפה.

לא בטוחה?

יכול להיות שתתפרי בלילה, ואז תזדקקי למכונה בעלת תאורת LED, או לחילופין שתזיזי אותה לעיתים קרובות, ואז כדאי לתעדף מכונה בעלת משקל קל. קיימות גם פונקציות מיוחדות אחרות שעשויות להתאים לסוג השימוש שלך. עדיף שתופרות מתחילות יתייעצו עם אנשי מקצוע בעלי ניסיון בעבודה עם מכונות תפירה ו/או בשיווק מכונות תפירה. מומלץ למצוא גורם מקצועי שכזה, לספר לו מהי רמת הניסיון, מהי תדירות השימוש, מה את מעוניינת לתפור ומה התקציב שלך, כך שיוכל לעזור לך לקבל החלטה טובה ונכונה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*