איך לבחור טלוויזיה חדשה לבית

איך לבחור טלוויזיה חדשה לבית

אז החלטתם לקנות בשעה טובה טלוויזיה, אם בשל מעבר לבית חדש והרצון בהתחדשות, אם בגלל שהטלוויזיה הישנה התקלקלה ואם בגלל שאתם רוצים לשפר את איכות הצפייה ואת ההנאה ממנה. צפייה בטלוויזיה שונה היום מבעבר והיא כבר לא אמצעי להעברת זמן אלא אמצעי הנאה וחוויה של ממש, ועם הטכנולוגיות המתקדמות שקיימות היום אין שום סיבה לא ליהנות מצפייה כזו. הנה כמה פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון לפני שבוחרים טלוויזיה ולפני שמספרית לכם על טלוויזיה מומלצת כזו או אחרת.

טלוויזיות בטכנולוגיות שונות

היום הטכנולוגיות אם כן מתקדמות יותר מבעבר, ויש שלושה סוגים של טכנולוגיות:

  • LCD – זה הדור החדש של הטלוויזיות וזה שמציג תמונה איכותית וחדה. זה סוג שמאפשר התמודדות עם אור סביבתי ועם ההשתקפות שלו.
  • פלזמה – אלו המסכים השטוחים שיצאו ראשונים לשוק אך הם לא נותנים מענה לאור סביבתי אשר פוגע באיכות התמונה ובאיכות הצפייה.
  • טלויזיות LED – אלו טלוויזיות שהוחלפה בהן התאורה מפלורסנט ללד. מדובר על מסכים עם תמונה חדה ועם ניגודיות טובה, והן מונעות השתקפות על המסך. טלוויזיות אלו מתאימות לשידורי HD שנפוצים מאוד היום.

גודל המסך

אחד הדברים החשובים ביותר בבחירת טלוויזיה מומלצת הוא גודל המסך. את גודל המסך צריך להתאים למרחק הצפייה מהטלוויזיה מה שמתקשר ישירות לגודל החלל בה היא תוצב.

  • אם מרחק הצפייה הוא כ-2 מטרים, גודל המסך הרצוי צריך להיות 20-27 אינצ' מה שמתאים בעיקר לחדרי ההורים או הילדים
  • אם מרחק הצפייה הוא 2-3 מטרים, מדובר על חללים גדולים כמו סלון גודל המסך צריך להיות 32-37 אינצ'
  • אם מדובר על סלון גדול במיוחד או על חלל גדול, גודל המסך צריך להיות 40-46 אינצ' בצפייה ממרחק של 3-5 מטרים.
  • אם מדובר על גודל חלל חריג כמו אולם, גודל המסך צריך להיות 50-103 אינצ'

עוד כמה דברים חשובים

רזולוציה – רזולוציה נמדדת במספר הפיקסלים שיש בסמך וכמות הפיקסלים צריכה להיות בהתאם לגודל המסך, בעיקר אם מדובר על צפייה בשידורי HD.

יחס ניגודיות – יחס ניגודיות הוא היחס בין הצבע השחור ביותר לצבע הלבן ביותר וככל שיש יותר גוונים באמצע כך איכות הצפייה גבוהה יותר. כדאי למוצא טלוויזיה עם יחס ניגודיות גבוה של כ-1:10,000

זמן התגובה – בעיקר אם אתם רואים דברים "מהירים" כמו שידורי ספורט, אתם חייבים זמן תגובה נמוך וזמן התגובה נמדד במילי שניות. זמן תגובה נמוך ימנע איטיות ומריחה

ישנם עוד פרמטרים שונים שקיימים בכל הקשור לטלוויזיות, והמחירים שלהן נעים בין מאות שקלים בודדים לאלפים רבים וצפונה מכך. אם אתם נתקלים במבצע "מטורף" אל תתפתו להזמין בן רגע, שבו ותחשבו מה חשוב לכם ומה גודל החלל בו תהיה מוצבת הטלוויזיה, ותעשו את הבחירה הנכונה עבורכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*