איך לבחור בית דפוס להדפסה על קנבס? 

איך לבחור בית דפוס להדפסה על קנבס? 

הדפסה על קנבס היא אופציה פופולרית מאוד בזכות השילוב בין מחיר אטרקטיבי לתוצאה עוד יותר אטרקטיבית. בהתאם ישנם בתי דפוס רבים שמציעים את סוג ההדפסה הזה, והבחירה ביניהם חייבת להיות מושכלת כדי לקבל מקסימום תמורה לכסף. בפרט כדאי להקדיש תשומת לב לשיקולים הבאים: 

איכות הקנבס 

הקנבס הפך לאחד המשטחים הפופולריים ביותר לציורים ולהדפסות במאה ה-14. עד לאותה תקופה ציירים השתמשו בעיקר בלוחות מעץ, שלא תמיד החזיק מעמד ובמיוחד לא באזורים הלחים. השימוש בלוח שמבוסס על בד עמיד ונוח מאוד החל באיטליה והתפשט בכל רחבי העולם. המהפכה התעשייתית האיצה את השימוש בקנבס למגוון רחב מאוד של מטרות, כולל הדפסות, וכיום הוא מיוצר בעיקר מפשתן או מכותנה. 

הפרמטר הראשון לבחירת בית דפוס להדפסה על קנבס הוא איכות הקנבס. ראשית, כדאי להעדיף קנבס שמורכב מ-100% כותנה, ושנית, מומלץ לוודא שצפיפות הבד גבוהה ככל האפשר – מרווחים בין הסיבים מאפשרים חדירת אור ולכן התוצאה הסופית של ההדפסה על אותו קנבס תהיה פחות מרשימה. 

איכות הציוד בכל בית דפוס להדפסה על קנבס 

השיקול השני בבחירת בית דפוס להדפסה על קנבס הוא איכות הציוד שבו משתמשים בכל מקום. הטכניקה שבה מתבצעת ההדפסה היא התזת דיו, כשלכל מכונה מספר אחר של ראשים וגם רמת דיוק שונה. ככל שהתמונה המודפסת גדולה יותר, וככל שיש בה יותר פרטים ויותר מעברי צבע עדינים, כך גדלה החשיבות של איכות הציוד. 

מגוון אפשרויות ההדפסה 

תמונות בגודל קטן או בינוני אפשר לייצר בכל בית דפוס להדפסה על קנבס. לעומת זאת תמונות ענקיות לא כל בית דפוס יודע לייצר ובוודאי שלא באיכות המרבית האפשרית. בהתאם כדאי לבחון את היקף הניסיון של כל בית דפוס בעבודה עם קנבסי ענק, אופציה מיוחדת נוספת כשמדפיסים על קנבסים היא למתוח את התמונה גם אל השוליים של הבד וכך לחדד את מוטיב העומק. גם סוג זה של הדפסה מחייב מיומנות, וכדאי להעדיף בתי דפוס שמראים לכם את התוצאה הצפויה עוד לפני ההדפסה כדי שתוכלו להתרשם ממנה ולוודא שזו אכן האופציה הנכונה מבחינתכם. 

זריזות ומחיר 

כשבוחרים בית דפוס להדפסה על קנבס יש באופן טבעי משקל בלתי מבוטל גם לעלות ההדפסה. השוואת מחירים היא כמובן חלק בלתי נפרד מכל קנייה של כל מוצר, אבל מצד שני חשוב לזכור שהשיקול הנכון הוא יחס העלות תועלת ולא רק העלות – אם למשל תחסכו אפילו 50 ₪ אבל התוצאה תהיה בינונית, מן הסתם עם הזמן השמחה על החיסכון תישכח ותישאר רק עוגמת הנפש בגלל התמונה הלא מספיק חדה ולא מספיק יפה. 

בנוסף כדאי לקחת בחשבון גם את טווח הזמן שבו בית הדפוס מתחייב להשלים את ההדפסה על הקנבס, כשגם כן מהירות היא יתרון אבל לא על חשבון האיכות. 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*