איך יועץ עסקי יכול לסייע בתקופת משבר בעסק

איך יועץ עסקי יכול לסייע בתקופת משבר בעסק

כמעט כל עסק חווה תקופות של משבר. לעתים מדובר במשבר קטן ולעתים גדול אבל כדאי לדעת שההיקף לא חשוב אלא הפעילות בעקבותיו. ניהול נכון של המשבר יכול לשנות את העתיד של העסק ופעמים רבות הוא דורש פניה לבעל מקצוע אשר מכיר את האתגרים השונים.

תקופות של משבר יכולות להיות תקופות "גלובליות" כפי שקרה במגיפה אך הן יכולות להיות ספציפיות לעסק. לעתים העסק יכול לראות את תהליך ההידרדרות והוא חושב שהוא יוכל לעצור אותה אך לעתים המשבר מגיע בבת-אחת כשלעסק אין תוכנית מגירה.

איך יועץ עסקי יכול לסייע בתקופת משבר עסקי? לצורך הכתבה, נבחן את המשברים השונים שהעסק יכול לעמוד מולם, כיצד הם יכולים להשפיע עליו וכיצד היועץ יוכל לעזור לצלוח את התקופה ואף לגדול ממנה.

התייעצנו עם גורם בכיר מחברת FRONTIS המתמחים בייעוץ עסקי, ייעוץ כלכלי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי, ייעוץ ניהולי, בניית אסטרטגיה עסקי, בניית תוכניות עסקיות, אימון עסקי וליווי עסקי. למידע נוסף אודות שירותי החברה:  frontis.co.il

התמודדות עם משבר חיצוני לא צפוי

משבר חיצוני אשר יכול להשפיע על העסק הוא אסון טבע, מגיפה ומלחמה. כל אחד מאלו יכול להוביל לסגירת העסק, לפגיעה בכוח האדם, בשינוי רגולטורי מהיר והעסק עלול למצוא את עצמו מתמודד מול אתגרים רבים שהגיעו אליו ברגע. במקרה זה ישנה משמעות לאופן התגובה ולמהירות התגובה.

בתקופת משבר חיצוני עסקים רבים עלולים למצוא את עצמם שוקעים ואף נסגרים, אך בניהול נכון אפשר לגדול ולצמוח.

יועץ עסקי יכול לראות את היתרונות של העסק, למצוא הזדמנויות שיכולות לבוא בצורת שינוי ניהולי, שינוי מוצר, מיתוג מותאם ודרך כך לעזור לעסק לשמור על הרלוונטיות ועל הפעילות שלו.

סיוע במשבר דיגיטלי

בעידן הדיגיטלי כל עסק חשוב למשבר בתפיסת הציבור. פוסט לא נכון ברשת, תגובה לא מכילה, התנהלות אשר אינה תואמת את המותג, יכולים כולם להוביל לאסון שבטיפול לא נכון יכול תוך ימים ספורים להתבטא בהפסדי ענק. יותר מדי עסקים מנסים לטפל במשבר בעצמם כשהתגובה הנכונה היא פניה למומחה בתחום.

יועץ עסקי אשר מבין במשברים דיגיטליים יוכל לעזור לעסק לחזור למסלול ובמקרים רבים גם למנף את הפגיעה. גם כאן ישנה חשיבות רבה למהירות התגובה ובעיקר לנכונות של העסק לבצע שינוי ולהיות קשוב לרחשי הקהל שלו. יש לציין כי בדרך כלל קשה לצפות משבר תפיסתי וכי לרוב העסקים אין את הכלים המתאימים לטפל בו ולכן חשוב מאד לפנות לבעל מקצוע במקרה שהמשבר מתרחש.

תגובה מהירה לשינויים בשוק

שינויים בשוק יכולים להוביל את העסק למשבר. פתיחת מתחרים, שינויים רגולטוריים, טכנולוגיה חדשה שנכנסת, הם חלק מהגורמים שיכולים להכניס את העסק למשבר. התפקיד של היועץ העסקי הוא להבין את מורכבות המשבר, לאתר את נקודות החולשה והחוזקה של העסק, להציע דרכים להתגבר על החולשות ולהבליט את החוזקות.

היועץ יכול לעבוד עם העסק במספר מישורים כאשר הוא יגדיר איתו את מפת הדרכים ואת המשימות השונות הנדרשות לטיפול במשבר. אם יש צורך, היועץ יעביר לנוגעים בדבר הדרכה ממוקדת כך שהם יוכלו לפעול בצורה יעילה שתעזור לעסק לחזור למוטב.

להתמודד עם כשל במוצר

כשל במוצר הוא לא דבר נדיר ועם זאת הוא עשוי להוביל למשבר שבטיפול לא נכון עלול להוביל לסגירת העסק. בחברות גדולות אפשר לראות הצהרות על החזרת מוצרים כוללת והן יודעות בדרך כלל להתמודד עם התופעה. חשוב לדעת כי כשל במוצר יכול לקרות אך כדי שהפגיעה תהיה מינימלית יש לפעול לעצירה מידית של הייצור, ההפצה ולהתנהלות נכונה מול הלקוחות.

כשל לא חייב להיות בשלב הייצור. הוא יכול להיות בשלב האריזה, השילוח וההגעה ללקוח ובהתאם לגודל הבעיה כך גודל המשבר. יועץ עסקי יוכל לסייע בתקופת משבר בכך שהוא ימליץ על הפעולות המיידיות שיעצרו את המשך הכשל, בתגובה נכונה כלפי הלקוחות והחזרת העסק למסלול הנכון עבורו.

ייעוץ במקרה של משבר תזרימי

תזרים המזומנים שווה ערך לחמצן של העסק. לא פעם עסקים נתקלים במצב של משבר תזרימי כשלפעמים "על הנייר" הם מוצלחים מאד אך בפועל אין להם כסף להמשיך לפעול. הסיבות לכך מגוונות ובניהן התנהלות לא נכונה, בעיות גביה, שוטף+ ועוד.

יועץ עסקי יכול לסייע במקרה של משבר תזרימי כשהוא קודם כל ירצה לדעת האם הבעיה היא במימון או בהתנהלות. אם יש צורך בפתרונות מימון הוא יוכל לעזור לעסק לפנות לגורמים שיוכלו לעזור לו. אם הבעיה שונה, הוא יוכל לבחון את המקרה לעומק ולעזור בפתרונות ממוקדים המתאימים באופן ספציפי לעסק הנוכחי.

יועץ כלכלי יכול לסייע בתקופת משבר בעסק ואף לעזור לו לגדול

כל עסק רוצה להימנע ממשברים. הם מאופיינים בחוסר וודאות, מעלים את הלחץ ולא פעם מובילים לפעילויות שלא רק שלא מטיבות עם העסק אלא אף מזיקות לו. יועץ עסקי מגיע עם ידע נרחב, עם ראיה כוללת ואובייקטיביות. הוא בוחן כל מקרה לגופו, מבין מדוע נוצר המשבר, מאתר את החוזקות של העסק ויודע להציע מפת דרכים שתעזור לעסק להתגבר על המצב הנוכחי.

רבים מהעסקים אשר בוחרים בניהול משברים מקצועי ופונים ליועץ בזמן מצליחים לא רק להתגבר על המשבר אלא גם לגדול בזכותו. ניהול נכון של המשבר מציב את העסק מול אתגרים חדשים ומגלה לו רבות על מה שקורה בתוכו כולל מיהם האנשים שמוכנים ויכולים לסייע לו יותר מכל. כאשר העסק נחשף לדעות וגישות מוכחות של אנשי מקצוע, מקבל הדרכה ממוקדת ונמצאים פתרונות שמתאימים בדיוק עבורו, הוא יכול להמשיך להשתמש בידע וביכולות הללו גם לאחר שיתגבר על המשבר.

התפקיד של היועץ העסקי הוא להיות שם עבור העסק. לתת לו כלים ממוקדים שיעזרו לו להתגבר על המשבר ובהמשך להימנע ממשברים נוספים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*