איך זה שליצן אחד קטן יכול…

איך זה שליצן אחד קטן יכול…

תופעת הליצנים המסתובבים בפארקים בלילות ואורבים לילדים מייצרת שיח מוגזם ברשתות, הרבה מעבר לקיומה בשטח, עד היום דווח על מקרים בודדים בכל עיר של כמה בני נוער משועממים שחשבו לרגע שזה מצחיק. אם נודה על האמת מדובר בסיפור סקסי, השפעה מסרט קולנוע שלא יעל לחלום על מסע יחסי ציבור כזה שכל התקשורת סובבת סביבו. מדובר בסרט ״זה״ שעלה לאחרונה לאקרנים וסוחף אחריו בני נוער למעשי קונדס.

הסיפור העסיסי הרבה הרבה פחות מסוכן בהיקפיו ובפגיעה הפיזית או הנפשית מנושא האופניים החשמליים לדוגמא, הקורקינט החשמלי או ההוברבורד, ממנו נפגעים עשרות נערים וילדים מידי יום ובאופן קשה הרבה יותר מההלצה של הליצן, אבל על זה הורים פחות רוצים לשמוע, כי הם חלק מהבעיה בזה שהם נכנעו לרכישת הכלי המסוכן.

ליצן שרודף אחרי ילדים בפארקים נשמע מסתורי, מסוכן ו…סקסי, התקשורת אוהבת להעצים סיפורים עם מסתוריות או טרנדים שמגיעים לארץ מחו״ל.

לא מדובר בתופעה מסוכנת ואם מתחילה כזו חשוב בהחלט לעקור אותה מהשורש אבל בואו ניכנס לפרופורציות, ולא נעזור לדבר הזה לצמוח, כי התקשורת בדיווחיה השוטפים רק משתפת פעולה עם הרצון של מבצעי מעשי הקונדס להיות טרנדיים.

לא מדובר בתופעה ולא במשהו מתפשט, מדובר במקרים בודדים שכבר טופלו באופן חמור ולא נראה שיחזרו על אותה טעות/שטות פעם נוספת.

 

ממשטרת ישראל נמסר:

נמשך מאבק המשטרה הנחוש בתופעה החברתית הפלילית והפסולה של נערים עטויי מסכת ליצנים, המנסים לזרוע פחד בקרב הציבור בישראל ולהפר את שגרת חייו: במהלך הימים האחרונים המשטרה עיכבה לחקירה מספר נערים, חלקם אף מתחת לגיל 12, לאחר שעטו מסכות ליצן והפחידו עוברי אורח במקומות ציבוריים שונים ברחבי הארץ. בחלק מהמקרים המעשים הגיעו לכדי התפרעות של ממש והפרת הסדר הציבורי תוך שיבוש שגרת חייהם של אזרחים תמימים.

התופעה גוררת גם חשש שמישהו יפרש את ההלצה כאיום ממשי ויפגע בנערים, שעושים לעיתים שימוש באביזרים שונים דמויי כלי תקיפה. לאור זאת אנו קוראים לציבור לא ליטול את החוק לידיים ולא לפגוע באותם בני נוער. מעשי ההפחדה, וכן כוונות הנערים ברובם המוחלט של המקרים אינם כוללים פגיעה פיזית או רצון לפגוע בגוף או רכוש. במצבים אלו יש להתרחק מהמקום ולדווח למשטרה בהקדם. כמו כן אנו קוראים לבני הנוער בישראל, שלא לקח חלק במעשה החברתי הפסול שעומד בניגוד לחוק, שכן זה יתקל באכיפה משטרתית נחושה ובלתי מתפשרת. לצד פעילות המשטרה אנו קוראים להורי הנערים לוודא כי ילדיהם לא נוטלים חלק בטרנד החברתי המסוכן שעשוי לסבך את ילדיהם בפלילים.
משטרת ישראל תמשיך לפעול ולא תאפשר פגיעה בציבור, הפחדתו, הטרדתו ושיבוש שגרת חייו. מדובר בהתנהגות חסרת אחריות של בני נוער שמטופלת ע״י המשטרה במהלך הימים האחרונים, ושיש בה משום הפרת שלום הציבור ושגרת חייו.

משטרת ישראל תמשיך למנוע הפחדת הציבור והטרדתו תוך הפרת הסדר הציבורי ושיבוש שגרת החיים. מעשים מעין אלו יתקלו באכיפה בלתי מתפשרת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*