איך בוחרים תפילין לבר מצווה?

איך בוחרים תפילין לבר מצווה?

בר המצווה הוא אירוע מרגש, בו בנכם נכנס כחבר מן המניין בקהל ישראל, וזה הזמן המתאים לרכוש עבורו את סט הנחת התפילין הראשון שלו. כיצד תבחרו איזה סט לרכוש, מה הדברים שאסור לוותר עליהם, ומה הם המותרות שיוסיפו כבוד והדר לערכת התפילין של הבן. מדריך קצר להורה המאושר.

היכן כדאי לרכוש תפילין?

מכיוון שמדובר בחפצים דתיים המיועדים לפולחן ותפילה, אתם רוצים שהם יהיו כשרים וטהורים. אם אתם יודעים היכן מומלץ לרכוש תפילין לבר מצווה, אשריכם, אם אינכם יודעים, הדבר הפשוט ביותר לעשות הוא לשאול את הרב היכן כדאי לרכוש תפילין. מי יותר מוסמך מרב, אשר מכין את ילדכם לעלייה לתורה, להמליץ על קניית תפילין לבר מצווה במקום הנכון. כשאתם רוכשים תפילין מחנות תשמישי קדושה ידועה ומוכרת, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים, שהתפילין שתרכשו יהיו כשרים ותקינים, ואם בנוסף לכך יש בידכם המלצה מן הרב, אין לכם ממה לחשוש.

העור

חשוב לבדוק את איכות העור ממנו עשויים התפילין. עור טוב ישרת את ילדכם שנים רבות, הרצועות לא יקרעו, ומגען יהיה נעים יותר. מומחים ידעו לומר לכם האם מדובר בעור איכותי מעובד כראוי, אם לאו.

הפרשיות

הפרשיות בתפילין כתובות על ידי סופר סת"ם, וודאו שהקלף עבר הגהה מוסמכת, ובקשו אישור בדיקה. בנוסף, סגנון הכתיבה משתנה בהתאם לעדה, קיימים שלושה סגנונות: ספרדי, אשכנזי, וחסידי. מומלץ לרכוש תפילין מתאים לעדה ממנה מגיע אביו של חתן בר המצווה, בכדי לשמור על המסורת.

מחיר

כמובן, אל תקנו תפילין משום שמחירו הוא הזול ביותר, אך יחד עם זאת, תפילין לא חייבים לבוא בסט מהודר, וחשוב להגדיר מראש את התקציב שלכם לרכישת התפילין. קחו לתשומת ליבכם, שסט תפילין מהודר ויפה, יקבל משמעות מיוחדת עבור ילדכם, ויוכל לשרתו ישנים רבות. יחד עם זאת גם סט תפילין פשוט, טוב וכשר יהיה מספק.

שיהיה במזל

בר מצווה לבן היא חגיגה גדולה, השמחה רבה, וההכנות לאירוע תובעות זמן, ממון, ותשומת לב. רכישת תפילין לבר המצווה היא אחת המשימות המהנות והמרגשות שמוטלות על כתפי ההורים הגאים. זו הזדמנות לחדש ולהעמיק את הקשר עם הדת והמסורת, ואת הזהות היהודית שלכם ושל בנכם. משום כך, רכישת התפילין צריכה להיעשות מתוך כוונה שלמה, ובתשומת לב. בדקו את איכות הסט, את כשירותו, רכשו את הסט ממקור מוסמך ואמין, ועדיף ממקום שזכה להמלצות ממקורות שאתם סומכים עליהם. הקשר בין בר המצווה לאלוהיו, לעמו, ולמשפחתו זוכה לחיזוק והעמקה, כאשר אתם רוכשים עבורו את סט התפילין הראשון שלו. כעת, כשאתם מצוידים בטיפים ומידע, זה הזמן לצאת לדרך, ולרכוש את סט התפילין עבור בנכם חתן המצווה, שיסמן את ה קשר שלו ליהדות, ואת כניסתו לעולם המצוות. והכי חשוב, שיהיה במזל טוב, ושתזכו למצוות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*