איך בוחרים מטבח?

איך בוחרים מטבח?

על תפקידו האמיתי של המטבח המודרני, על סודות המטבח וגם כמה טיפים שימושיים על מה חשוב להקפיד בקניית מטבח. נהוג לחשוב שבין כל חלקי הבית שלנו, המטבח הוא יחסית שולי. אין לו את הקסם של הסלון המפואר, אנחנו לא מבלים בו שעות ארוכות כמו בחדר השינה. רק  אוכלים כמה דקות וממשיכים הלאה לדרכנו, "אני קופץ רגע למטבח", ו "חכי שנייה אני מביא משהו מהמטבח", הם הביטויים אולי מהשכיחים שנשמעים בבתי מגורים. אבל אם נחשוב טוב הערך של המטבח הוא אדיר. הרי הסודות הגדולים של המשפחה נאמרים במטבח, כן שם ממש מעל לסירים עת הילד לוחש לאימא בשורה טובה וסודית, עת פריט הרכילות על הגיסה או הדודה יוצא מהכוח את הפועל ומבן משפחה אחד לשלושה שאופפים אותו ומטים אוזן למה שיש לו לחדש. אם הסלון הוא  חלון הראווה של כל בית, הרי המטבח הוא סוג של החצר האחורית, אבל חצר יפה ומטופחת לא במובן של החצר המוזנחת ומלאת העובש והלכלוך.

למעשה אנו עשויים לבחור איך ייראה המטבח שלנו בבית וכיצד הוא ישפיע על אורח חיינו. שולחן עץ מפואר במרכזו של המטבח המכונה "אי", ירכז את כל הארוחות גם במהלך השבוע אל תוך המטבח עצמו. מאידך שולחן קטן עם שניים עד ארבעה כסאות שבו יאכלו על פי רוב מהר לעומת זאת ילדים קטנים יאכלו על פי רוב במטבח ולא בסלון, שעה שהוריהם יעמדו להשגיח על כל צעד.

בקיצור כבר הבנתם, למטבח חלק חשוב מהווי הבית. כאשר אנו מדברים על מטבח, כיום כבר לא מדברים על ארונות סתמיים המותקנים בלי יותר מדי תכנון, גם כשאתם קונים מטבח מחברה ,דרשו שעוד בשלב התכנון, יעצב לכם את המטבח ויישב איתכם מעצב פנים או אדריכל, (המקצועיות שלהם עשויה להשפיע על מראה הבית כולו. הניסיון הידע והכלים של אותם אנשי מקצוע יגרמו לנו להבין דברים שיתכן שכלל לא היינו שמים לב אליהם בלעדיהם. הם יתחשבו גם בנקודות התשתית בבית (גז,מים,חשמל וביוב) ובמיקומם הקיים כרגע, חיסכון בנושא הזה או חוסר תשומת לב עשוי לגרום לשינוי תשתיות לאחר התקנת המטבח ולהוצאה כספית מרגיזה ומיותרת כאחד.

גם בנושא הכלכלי מהווה המטבח הוצאה גדולה במיוחד. אפשר בהחלט לומר שאחרי הבית שנקנה במשכנתא, האוטו שרובנו יקנו בליסיניג המטבח הוא ההוצאה המשמעותית ביותר. לכן כדאי וחשוב לתכנן את ההוצאה  בקפידה ולבחור את אנשי המקצועי הטובים ביותר.

סוג החומר- על פי רוב בשוק כיום נהוג לייצר מטבחים משני חומרים שונים. הראשון הוא סיבית והשני הוא לוח סנדוויץ'. כיום, הסיבית פחות ממומלצת על ידי אנשי המקצוע בישראל, היות  ומדובר בחומר הרגיש לרטיבות שיכולה בהחלט להופיע במטבח על הקירות ובמקומות נוספים. לכן רוב אנשי המקצוע היום בישראל, ימליצו על שימוש בלוחות סנדוויץ', הסנדוויץ" הוא חומר חזק יותר נוח לשימוש ועמיד במים יותר מהסיבית.

ואם במים עסקינן, חשוב מאוד להקפיד על כך שרגלי ארונות המטבח יהיו עשויות חומר שאינו רגיש למים. אם נקפיד על הכול, חומר הארונות יהיה עמיד למים, והרגליים עדיין תישארנה רגישות למים, מה הועילו חכמים בתקנתם? , לכן חובה להקפיד על רגליים עמידות מים כמו רגליים מפלסטיק או אפילו מאלומיניום.

מידע נוסף וטיפים מעניינים נוספים – בשבוע הבא

הכותב הוא יעקב כהן, אחראי תחום העיצוב בחברת "גפן מטבחים"

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*