איך בוחרים גופי תאורה לבית?

איך בוחרים גופי תאורה לבית?

גוף תאורה הוא כבר מזמן לא רק נותן אור, אלא גם מהווה פריט עיצובי משמעותי בחלל הבית. מעבר להיותו גוף פונקציונאלי הנדרש בכל חדר, תאורה מעוצבת יכולה לשדרג כל חלל ולתת לו את האווירה הרצויה ואת הסגנון המושלם. אך מכיוון שזו לא משימה קלה, כתבנו מספר דגשים שיכולים לעזור לכם בבחירת גופי התאורה לחללי הבית השונים.

עיצוב תאורה למטבח

המטבח זקוק לאור רב, השתמשו בגופי תאורה שיאירו את החלל ויהפכו אותו לסביבת עבודה נעימה. מומלץ למקם מספר נקודות תאורה במקומות אסטרטגיים שונים – גוף תאורה צמוד תקרה בעמדת העבודה, גופי תאורה נופלים מעל אי המטבח או פינת האוכל ותאורה כללית שתאיר את כל המטבח.

עיצוב תאורה לסלון

הסלון הוא לב הבית, לכן התאורה צריכה להיות בהתאם. מומלץ ליצור מספר סוגים של גופי תאורה, כדי שתוכלו לבחור את התאורה המתאימה לכל אווירה שתרצו ליצור. אפשר להשתמש בשנדליר גדול, כהו שיקבע את סגנון עיצוב הסלון ויהווה פריט משמעותי בחלל. כדאי להשתמש בעמעם (דימר) כדי לשלוט בכמות האור, ולהשתמש במנורות ייחודיות על מנת להאיר חפצים או פינות ישיבה מיוחדות. שימו לב כי גוף התאורה לא יסנוור את היושבים תחתיו ולא יהיה מכוון ישירות לטלוויזיה.

עיצוב תאורה לחדר השינה

בחדר השינה השליטה בגופי התאורה חשובה, משום שהיא משמשת לתפקידים שונים. גוף התאורה המרכזי נועד להאיר את החדר ברוב הזמן, אך לפעמים האור הבוקע ממנו חזק מדיי, ולכן מומלץ להשתמש במנורות שונות, שיתנו את האווירה המבוקשת ויתאימו לכל שעות היום. מנורות קריאה לצידי המיטה שמתאימות לאור חלש יותר, ואפשר לשלוט עליהן מצד המיטה. כדאי להשתמש בדימר (עמעם), אם לא לגוף התאורה המרכזית, אז לפחות למנורות האחרות, כדי להגיע לכמות האור המספקת. חשבו על מיקום המתגים, כדאי מאוד שיהיו קרובים למיטה, כך שאם רוצים לכבות את האור בלי לקום ממנה הדבר יהיה אפשרי.

עיצוב תאורה לחדר הילדים

תאורה בחדר הילדים צריכה להיות כזו שתתאים לכל שלבי ההתבגרות של הילד, בין התקופה שהוא קטן עד לתקופה שהוא מתבגר. כמובן שאפשר להחליף את גוף התאורה בכל שלב, אבל אם תבחרו נכון מההתחלה תוכלו להימנע מכך. במהלך תקופת חייו הילד נמצא זמן רב בחדרו, לכן כדאי שהתאורה תהיה חזקה, אשר תתאים לכל פעילות שיעשה בחדר, וגם בטיחותית, שלא תהפוך לחמה מדיי ותגרום לכוויות. רצוי להתקין מספר גופי תאורה שונים – גוף תאורה מרכזי, מנורה ליד המיטה ומנורה לצד שולחן העבודה, כך שכל תאורה תתאים למצב אחר. בזמן שהילד עוד קטן, כדאי להשתמש בתאורה לילה מעוצבת, כזו שתקנה לו בטחון בלילה ותהיה מספיק יפה כדי להוות פריט עיצובי.

סקרנו את חדרי הבית החשובים ביותר, ועבור כל חלל נתנו את הדגשים הייחודיים לו, ועכשיו תורכם ללכת ולבחור את גופי התאורה היפים והפונקציונליים ביותר עבורכם.

תמונה: storyblocks

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*