איך אשדוד בחרה?

איך אשדוד בחרה?

המספרים שמאחורי הבחירות לכנסת ה-22 מוכיחים מעל לכל צל של ספק שהעיר אשדוד היא עיר ימנית הארד קור. לא שמישהו נופל מהכיסא כשהוא שומע את זה, אבל זה רק מוכיח בפעם ה-1,000 שבכחול לבן לא יוכלו להפוך למפלגת שלטון בלי להיות נוכחת באופן רציף ומשמעותי באשדוד וובערים בהן הימין שולט בצורה כ״כ מאסיבית. רוב המאמצים שהושקעו בתל אביב ובשרון היו הימור לא נכון, כמו עוד הרבה דברים בקמפיין הלא מוצלח של כחול לבן, במיוחד כשרואים שבפריפריה נחלה המפלגה תבוסה צורמת באחוזים גבוהים.

עפ״י אתר משרד הפנים מצטיירת תמונה ממנה עולה כי הליכוד שידרג באופן משמעותי את שליטתו כמפלגה החזקה בעיר וליברמן הצליח לשמור על המקום השני וכחול לבן לא הצליחה להתברג בהובלה ונכון לעכשיו קיבלה 955 קולות פחות מהבחירות לכנסת ה-22.

גם ליברמן ירד באשדוד וקיבל 1,819 קולות פחות מהסבב האחרון, הליכוד בניגוד לשתיהן עלה בלא פחות מ- 5,876 קולות נכון לעידכון האחרון והמספר צפוי עוד לעלות.

באשדוד חיים 175,679 בעלי זכות בחירה, בפועל הצביעו 116,102 המהווים 66.09% מהמצביעים מה שאומר ש- 59,577 מתושבי אשדוד בחרו שלא להצביע.

במפלגות החרדיות לא היו תנודות רציניות, ש״ס הוסיפה לעצמה 394 קולות ואילו יהדות התורה הוסיפה 13 קולות בלבד.

בגיזרת השמאל האיחוד לא תפס, 1798 קולות ירדו לטימיון באשדוד בעקבות האיחוד של העבודה-גשר-מרצ. נתון מפתיע לכל הדעות בידיעה שבנפרד הצליחו יותר ולכולם היה נדמה שמשהו טוב יקרה באשדוד בעקבות האיחוד והדמויות המובילות את המחנה.

*המספרים נכונים לאתר משרד הפנים נכון לכתיבת שורות אלו ולנתונים המופיעים באתר הרשמי.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*