איך אפשר לטגן ללא שמן? 

איך אפשר לטגן ללא שמן? 

בשנים האחרונות עם העלייה במודעות לבישול בריא, בשלנים רבים מחפשים פתרונות להפקת מטעמים במינימום שמן או ללא שמן בכלל.
כיום קל יותר לעבור לבישול ללא שמן כולל טיגון, בישול ואפייה ללא שמן עם מגוון כלים מתקדמים שמאפשרים זאת. הפחתת או הסרת שמן מהתפריט יכולות לסייע בשמירה על הבריאות, כי לשמנים רבים יכולה להיות השפעה שלילית על העורקים, עלייה במשקל ועוד. 
אם בעבר בישול בשמן נחשב לפרויקט מורכב, הרי שהמכשור והכלים הקיימים היום בשוק מאפשרים לשמור על התכונות החיוביות והערכים התזונתיים של המזון ולמנוע הידבקות של האוכל למחבת או לסיר.  

כיצד ניתן לבשל ללא שמן? 

בישול ואפייה ללא שמן יכול להיות מבוסס על נוזלים אחרים שאינם שמנים כמו תחליפים שונים. דוגמת מחית פירות, חמאת אגוזים, טחינה שמהווים אלטרנטיבה נוחה וזמינה לשימוש בשמן.
כמו כן, ניתן למצוא דרך לבשל ללא שמן או להפחית את כמות השמן. אפשר מראש לבצע רכישת מכשור שאינו מצריך גם נוזלים אלה לשימון ומניעת הידבקות האוכל.
יש למשל מוצרים כמו airfryer שבאמצעות ניתן להכין מגוון מאכלים כמו עוף, צ'יפס, דג סלומון מבלי שמן. אלה הם מטגנים חשמליים שמפיצים אוויר חם ויוצרים השחמה אחידה במהירות רבה.
קיימים דגמים שונים של המוצרים הללו המגיעים עם מגירות הזזה, כולל מגירות להפרדת המוצרים, סל מסתובב או משולב ועוד. בדקו מבחינת אמינות וחוות דעת באיזה מוצר כדאי ומשתלם להשקיע ובמיוחד איך מפרידים את החלקים ומנקים אותם האם ידנית או במדיח הכלים ובחרו דגמים עם מכל נגד ריח אם אתם פחות מתחברים לריח של הבישול בדרך זו.
כדאי גם לבחור מכשיר כזה עם תצוגה דיגיטלית שניתן לכוון מראש למצב האידיאלי ולחום המבוקש להכנת המנה. 

אילו כלים מאפשרים טיגון ללא שמן? 

לא חייבים רק מכשיר חשמלי, כיוון שאוסף הכלים העכשווי מתאים את עצמו לדרישה של טיגון ללא שמן. באתר או בחנויות של קוק אנד בייק אפשר למצוא מבחר דגמים של סירים ומחבתות שעושים את העבודה! כמו למשל, סיר טיגון ללא שמן. 
סיר טיגון ללא שמן עשוי יציקת אלומיניום עם פיזור חום אופטימאלי המאפשר בישול של המזון בצורה אחידה. הייחוד של סיר זה הוא בציפוי נון סטיק לבישול ללא שמן. 
כמו כן, יש קריספר שהוא למעשה סוג של סט טיגון להכנת טוגנים ללא שמן באמצעות אוויר חם. מדובר בטכנולוגיית נון סטיק המאפשרת בישול ללא הדבקת המזון גם בלי שמן. המוצר כולל סלסלת נון סטיק מוגבהת המאפשרת סירקולציה של אוויר חם ב-360 מעלות סביב האוכל עד קבלת הפריכות המבוקשת. 
ישנן גם מחבתות שעשויות מיציקת אלומיניום במשקל קל יחסית שגם היא דואגת לפיזור חום אחיד והודות לציפוי נון סטיק מתאפשר הבישול ללא שמן כאשר כדאי לבחור מחבת עם ידיות נירוסטה שאינן מתחממות ולוודא כמובן שהמחבת אכן מתאימה לכל סוגי הכיריים. במקרים רבים מדובר גם במחבתות ובסירים שמתאימים גם לשימוש בתנור, אך יש לבחון פרט זה. 
כמו כן, כדאי לבדוק מי היא החברה שייצרה את המוצר והאם מדובר בחברה מומלצת וכן האם למוצר יש אחריות ולכמה זמן היא תקפה ומה היא כוללת.  

שיטת הבישול של טיגון ללא שמן הפכה פופולארית ובצדק. היום אפשר להפחית את כמות השמן והמזונות המטוגנים והמעובדים ששוחים בשמן באופן מהותי מבלי לוותר על מקסימום טעם. 
בחרו את המוצרים שיעזרו לכם במשימה בביצוע טיגון ובישול ללא שמן ותיהנו מחוויית אכילה בריאה ולא פחות מזה  טעימה! 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*