אחרי 21 שנים הורה בית המשפט לרשום את הזכויות ע"ש הרוכשים

אחרי 21 שנים הורה בית המשפט לרשום את הזכויות ע"ש הרוכשים

הזוג רכש דירה המוכרת נעלמה ולאחר 21 שנים הורה בית המשפט המחוזי למדינה לרשום את הזכויות ע"ש הרוכשים

שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע רחל ברקאי הורתה השבוע למדינה באמצעות הפרקליטות האזרחית (לשכת רישום מקרקעין שלוחת אשדוד) לרשום את הזכויות בדירת מגורים ע"ש זוג פנסיונרים מאשדוד שרכשוה לפני 21 שנים מעמותה שלימים חדלה מלהתקיים וכתוצאה מכך נמנעה מהתובעים להעביר אליהם את מלוא הזכויות בדירה.

התובעים הם זוג פנסיונרים מאשדוד אשר רכשו בשנת 1994 דירת מגורים מעמותה שהייתה בעלת הדירה.

הנתבעת הייתה עמותה שהייתה רשומה פעילה וקיימת שמכרה לרוכשים את הדירה לרבות הזכויות בה ולימים נמחקה וחדלה מלהתקיים, מה שמנע מהתובעים להשלים את הליך העברת הזכויות בדירה אליהם.

התובעים שלא היו בקיאים בהליכי התכנון ורישום הזכויות הסיקו כי עורכי הדין שטיפלו בעסקה מכר זו השלימו את מלאכתם והדירה נרשמה בבעלותם המלאה ועל שמם בטאבו. לימים על הדירה הוטל עיקול מטעם הרשות המקומית בשל חובות של מיסי ארנונה ולאחר שבדקו זאת גילו התובעים בהפתעה גמורה כי הם אינם רשומים כבעלי הזכויות בדירה.

התובעים אחוזי בהלה פנו אל עו"ד אופיר לסרי, שכרו שרותיו וגוללו בפניו את הסיפור. תחילה פעל עו"ד לסרי בניסיון להקל את הפרוצדורה המשפטית ולרשום את הדירה ע"ש התובעים ע"י פנייה 'לרשם העמותות' 'והמפקחת על רישום המקרקעין' אולם מזור לא נמצא, גם פתרון לא. לפיכך הגיש עו"ד אופיר לסרי לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בשם התובעים כתב תביעה למתן צו עשה וסעד הצהרתי לפיו מבוקש כי בית המשפט יצהיר כי התובעים הם ורק הם בעלי הזכויות בדירה ובנוסף יורה ללשכת רישום מקרקעין לרשום את הנכס על שם התובעים.

המדינה באמצעות פרקליטות מחוז דרום (אזרחי) ביקשה למחוק עצמה מההליך בשל העדר יריבות והעדר עילה ומנגד לא התנגדה למתן פסק דין, עו"ד לסרי השיב כי המדינה היא הגורם אשר אמון על הליכי הרישום וההסדר של המקרקעין בשטחה ובילתה הליך זה עקר וחסר תכלית, סוף טוב הכל טוב ולאחר 21 שנים הורה בית המשפט המחוזי כי הדירה אותה רכשו התובעים במיטב כספם ובה הם מתגוררים מאז ועד היום תרשם על שמם בלשכת רישום מקרקעין (שלוחת אשדוד).

וכך קבעה כב' השופטת ברקאי: "בהינתן המפורט בבקשה ובהינתן עמדת המשיבים לא נותר לי אלא לקבל התביעה כמבוקש בכותרת לתביעה. המבקשים רשאים להמציא פסיקתא לחתימה על מנת לאפשר קידום רישום הזכויות בדירה על שם המבקשים".

עו"ד אופיר לסר שייצג את התובעים – "על רוכשי דירות לוודא מול המייצגים שלהם סיומו של הליך העברת זכויות על שמם ובמלואו כך נמנע עצמנו מהליכים משפטיים מיותרים שמסבים הוצאות כספיות גדולות ומיותרות על רוכשי דירות".

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*