אחרי מתיחת פנים: פתיחה מחודשת לספרייה העירונית

אחרי מתיחת פנים: פתיחה מחודשת לספרייה העירונית

עיריית אשדוד והחברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד בתמיכת משפחת מאירהוף שיפצו את הספרייה העירונית בעלות כוללת של כארבעה מיליוני שקלים.

עשרות רבות של מוזמנים התכנסו ביום רביעי(15.12.21) בשעות הצהריים ברחבת הספרייה העירונית ע"ש מאירהוף לקבלת פנים לקראת הפתיחה המחודשת למוסד הנטוע היטב בהווייה ובהיסטוריה של העיר. לאחר שנקבעה מזוזה בפתח הספרייה ולאחר שראש העיר,

ד"ר יחיאל לסרי כשלצדו ד"ר אריה אזולאי, יו"ר קרן אשדוד והגב' ליז בנט, נציגת משפחת מאירהוף הסירו את הלוט מעל שלט המוסד המחודש ערך אורן טואיל, מנכ"ל החברה העירונית לתרבות הפנאי סיור למוזמנים באולמות העיון,  הקריאה והשאלת הספרים ברחבי הספרייה. הספרייה העירונית השוכנת ברובע ב', אחד הרובעים הראשונים שהוקמו בעיר הוקמה בשנת 1971 מתרומתם הנדיבה של יוסף ורבקה מאירהוף מבולטימור, מרילנד, ארצות הברית

 הספרייה יושבת במבנה עצמאי בתוך גן הלוחמים וסמוך למרכז המסחרי הכולל את שוק רובע ב' המפורסם. את נאומו פתח ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי במילים," חג שמח לעיר אשדוד, יום חג בו אנו מחדשים את הספרייה העירונית שנים רבות לאחר הקמתה, אני באופן אישי נרגש ועולים בי זיכרונות מאוד נעימים מהילדות באשדוד.

יום מיוחד בו אנו רואים את התוצאה הנהדרת בו הספרייה הפכה למשהו שונה לחלוטין לאחר השיפוץ ואני מבקש להודות לכל העוסקים במלאכה." ראש העיר הודה למשפחת מאירהוף שבזמנו אפשרה תרומתה את הקמת הספרייה וסייעה לחידוש המבנה בתרומה של כמיליון שקלים. ראש העיר התייחס בדבריו למעטפת הבניין ולפער הבולט בין הפנים לחוץ ובישר על סעיף תקציבי מיוחד בתקציב הקרוב שיאפשר אף את חידוש מעטפת הבניין.

ראש העיר סיפר מחוויות ילדותו בכיתה ג' אז החל להשאיל ספרים בספריה העירונית ששכנה אז  בדירת מגורים בקצהו הדרומי של רח' הראשונים וסיפר כי הספרייה אז והספרנית גאולה היו אלו שחשפו אותו לחוויה מכוננת של ידע ועושר רוחני, "ספרים הם חלק משמעותי בחיינו"-אמר ראש העיר-" הם חושפים אותנו לחוויות מארצות רחוקות ולדמויות מרתקות, שחיי היום יום אינם מסוגלים לספק לנו.

אחת ההחלטות הראשונות שקיבלתי כראש עיר הייתה להנגיש את שירותי הספרייה לכל התושבים וללא עלות," עוד עמד בדבריו על הפערים והקונפליקטים במהפכת הטכנולוגיה היוצרת משבר בצורה של ניכור וחרדות" קריאת ספרים היא הדרך לתקן ולרפא את המשבר ביננו לבין הטכנולוגיה."

בהמשך בישר ראש העיר כי תוקם ספרייה חדשה בקריית התרבות בסמוך לכיכר המפרשיות וכי כרגע נמצאים בשלבי סגירה עם מעצב בינלאומי , לתכנון ספרייה שתישא אופי עתידני.

לדבריה של איילת עמר, מנהלת הספרייה," אנו חונכים בהתרגשות את הספרייה המחודשת אחרי שנתיים מאתגרות בשיפוץ הספרייה ובהתמודדות עם הקורונה שעמדה לפתחנו. כילידת אשדוד אני גאה לעמוד בראש הספרייה, שהיא בעבורי מעין מקדש רוח ותרבות, של השכלה ודעת , המחברים עבר, הווה , ועתיד." הספרייה העירונית מציעה ספרים להשאלה לילדים ולמבוגרים בעברית, אנגלית, רוסית וגם צרפתית. יש בה גם ספרי עיון כמובן ומגוון רחב של שירותים וחומרים כמענה לצרכים של הקהילה בתחומים שונים: הסברה, חינוך, מידע ופנאי. אבל הספרייה העירונית היא גם הרבה מעבר למילים.

יש בה שפע של פעילויות לקהל הרחב ולמגוון רחב של גילאים, למשל: שעות סיפור, הצגות ילדים, מופעי מוזיקה ותיאטרון, מפגשי סופרים מספרים ומפגשים ספרותיים שונים. הספרייה העירונית עברה התחדשות דיגיטלית יחד עם ההתחדשות הפיסית ולמעוניינים  מתאפשרת גישה מרחוק לקטלוג הספרייה לקריאה דיגיטלית בשלושה ממשקים שונים: דרך ליב"י  LIBBYהספרייה הדיגיטלית הישראלית  מתאפשר לקוראי גישה מלאה לספרייה הדיגיטלית הישראלית הכוללת ספרים דיגיטליים וספרי שמע בכמה שפות.

בנוסף לכל קורא פעיל תושב אשדוד מוענק קוד קופון הטבה לקריאת ספר באפליקציה עברית  לשמיעת ספר באפליקציה אייקאסט (i-cast). כיום למעלה מ – 700 קוראים משתמשים מדי חודש בממשקים הדיגיטליים ועוד היד נטויה.

הספרייה העירונית המחודשת, קיבוץ גלויות 2, אשדוד. למידע: 08-8564280

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*