אחדות – האקדמיה למוזיקה ותנועה

אחדות – האקדמיה למוזיקה ותנועה

השפה המפורסמת והפופולארית ביותר בעולם היא המוזיקה ובבית ספר אחדות החליטו לקחת את זה צעד אחד קדימה ולהקים את "אחדות – האקדמיה למוזיקה ותנועה". בבית הספר רואים בכל תלמיד כוכב עולה! ומבטיחים לעשות הכל למימוש הפוטנציאל שלו.

מחקרים מראים כי חינוך מוזיקלי וחינוך לתנועה הינם חיוניים להתפתחות הרגשית התקינה של הילד, תורמת לפיתוח כישורי שפה, חשיבה ולוגיקה, מפתחת חוש אסתטי, טעם אמנותי ועידון נפש. באמצעות החינוך המוזיקלי ניתן להקנות יסודות למידה בכל תחומי החיים תוך שילובם בכל תחומי הדעת, בדגש על מיומנויות חברתיות. החינוך המוזיקלי הינו מגוון ורחב עשייה, ובא לידי ביטוי בכל שכבות הגיל בבית הספר, בהלימה לתכנית הלימודים וכציר מרכזי החולש על כל התחומים וחושף את התלמידים למוזיקה ותנועה, אם באמצעות נגינה וזמרה פעילה, אם באמצעות האזנה וקשב ואם באמצעות שיעורי מחול ותנועה בזיקה לאורח חיים בריא. החינוך המוזיקלי יוצר מיקוד וייחודיות בית ספרית, תורם לאקלים חיובי בבתי הספר, ל"גאוות יחידה" ולחיבורים בין התלמידים, בעשייה מרתקת, תוססת, מגוונת וחיובית, המעצימה את התלמידים וסגל ההוראה כאחד, ואף מחזקת את הקשר בין התלמידים להורים.

על רקע המחקרים הללו ולאור החזון הבית ספרי, בית ספר אחדות הוותיק והמוכר ברובע ב', משנה את פניו ובוחר לפתוח את שעריו לחוויית למידה המושתתת על עולם המוסיקה. השם החדש שילווה את בית ספר אחדות יהיה "אחדות – האקדמיה למוזיקה ותנועה", ותכנית הלימודים בו תהיה בשיתוף קונסרבטוריון אקדמא אשדוד ובליווי של אגף החינוך בעיריית אשדוד. "בית הספר יקדם את תחומי המוזיקה והתנועה כחזון, כערך וכמנוף להעצמת תלמידיו ומשנה"ל הקרובה הוא מציע חוויית לימודים חדשה ומיוחדת" אומרים במינהל החינוך.

ואכן, הודות לסיוע והתמיכה של מינהל החינוך אשדוד, זוכים תלמידי בית הספר להתנסויות רבות מעולם המוזיקה והתנועה ומתחילים כבר מכיתה א' ללמוד מוסיקה ותנועה באופן מוגבר, להתנסות בנגינה בכלי נגינה, ביצירה, שירה וריקוד בסגנונות שונים. מכיתה ב' והלאה משתתפים התלמידים בשיעורי נגינה מקצועיים בכלים מגוונים והם חלק ממקהלה בית ספרית, תזמורת ולהקות רוקדים בסגנונות שונים ומגוונים. התלמידים מקבלים ליווי של אנשי מקצוע מומחים בתחום הוראת המוזיקה והתנועה, תוך שיתוף פעולה עם קונסרבטוריון אקדמא באשדוד ואמנים נוספים מעולם המוסיקה. בכל שכבות הגיל ילמדו התלמידים את  מקצועות הליבה העיוניים בשילוב לימודי המוסיקה והתנועה.

"אנו רואים במוזיקה כלי מהותי לשיפור מערכת החינוך, לצמצום פערים ולגישור בין אוכלוסיות ותרבויות שונות" אומרים בבית הספר שרואים במיתוג החדש, פלטפורמה ראויה למימוש חזון של אהבה וקירוב לבבות בין התלמידים והקהילה, של אינטגרציה, דיאלוג ומיצוי הזדמנויות, ושל הפחתת האלימות ושמיעת קולו וצלילו של כל ילד, תוך מתן במה לצלילים ולגוונים הנפלאים של הקהילה. "באקדמיה למוזיקה ותנועה – שרים, רוקדים ומנגנים את החלום" הם אומרים.

מרטין עובדיה, מנהלת אגף חטיבה צעירה במינהל החינוך אשר מלווה את העשייה החינוכית בבית הספר ומעודדת את השינוי הזה, אומרת: "השנה היתה פריצת דרך גם בבית ספר אחדות" ומציינת "כמה יפה לראות בית ספר וותיק, השוכן ברובע ב' הוותיק, מפעיל תכניות בתחום המוזיקאלי, זוכה לליווי אקדמי מטעם אגף חטיבה צעירה וגורם להרבה נחת לילדים והוריהם". האגף אשר מלווה את בית הספר בשינוי המבורך, גיבה את התכניות התוספתיות ברכישת ציוד מוזיקאלי מותאם ובהטמעת הערכים הנגזרים מחזון מינהל החינוך, אשר מעודד את המוסדות להעניק מגוון אפשרויות של תחומי לימוד ועניין לילדי העיר לפי בחירתם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*