"אחא" ו"עדי-שמעון" חזרו לים

"אחא" ו"עדי-שמעון" חזרו לים

בטקס מרגש ובהשתתפות עובדי אגף החופים, תלמידי מגמת מדעי הסביבה במקיף י"א, נציגי הפרויקט האוסטרלי להצלה הימית, רט״ג (רשות הטבע והגנים) ומרכז ההצלה הימי – הוחזרו לים שני הצבים אשר נפלטו לחוף אשדוד ביום חורפי וסוער.  כזכור, השניים נפלטו בחודש פברואר כשהם פצועים ותשושים ובזכות ערנותם של עובדי אגף החופים, הם זכו לטיפול מסור בידי הרט"ג וגם התכבדו בשמות חדשים "אחא" ו"עדי שמעון".

המחזה הנ"ל היה בהחלט מרגש, במיוחד לאור כך שמדובר בשני צבים שנפלטו כשהם חולים ותשושים וזכו לתשומת לב מקצועית של אנשי רשות הטבע והגנים (רט"ג). כזכור, את הצבים מצאו עובדי אגף החופים שמיהרו לאסוף אותם ולהעבירם למוקד הרט"ג. במשך כמה חודשי טיפול ולאחר שהוכיחו בריאות ו"רצון" לשוב למים, הגיע הרגע הטקסי והמרגש ו"אחא" (אגף חופים אשדוד) ו"עדי-שמעון" שוב יכלו לחזור לסביבת חייהם הטבעית.

באותו יום חורפי, שני הצבים הוסעו ע"י מתנדבי חיבולנס אל המרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים. הצבות זכו מיד לאמבטיית מים חמימים, קבלת נוזלים וטיפול, ונבדקו באמצעות אולטרסאונד ובדיקות דם. לאחר בדיקה מקיפה הכוללת בדיקת CT ע"י הווטרינר ד"ר צחי אייזנברג במרפאת "כל חי", התברר כי שתיהן סובלת מנוזלים בריאות ובאוזניים. הן סבלו מפגיעות פנימיות ברקמות הרכות ופגיעות הדף שנגרמו כנראה מפיצוצים תת ימיים שטרם הוברר מקורם.

השניים עברו שיקום של 4 חודשים במרכז ההצלה לצבי ים של רשות הטבע והגנים, במהלכם קיבלו בריכות מי ים נקיים בטמפרטורה קבועה, מזון מתאים, ניקיונות תכופים ועוד. לאחר הטיפול בפציעות וכשנראה כי הן החלימו והתחזקו, "אחא" ו"עדי-שמעון" הוחזרו אחר כבוד ולעיני קהל אוהדים אל חופי אשדוד. הראשונה לנחות בחולות הים היתה "עדי" שהורדה מהרכב והחלה לנוע לכיוון המים. ההתרגשות היתה גדולה. משני צידי השביל עמדו בנות ובני הנוער, עובדי אגף החופים וציבור מתרחצים שבילו בים. כולם עמדו ועודדו את עדי, אשר נעה באטיות אך בנחישות אל קו המים וכשגופה נגע במי הים היא גלשה בשמחה לתוך המים ונעלמה. אחריה, גם "אחא" עשה את צעדיו על החול ונראה מתרגש לא פחות מ"עדי". הוא הביט לצדדים והתחיל לנוע לכיוון המים. גם הוא עשה זאת באטיות ובמעט הפגנתיות כאילו מאפשר לכולם לצלם ולהנציח את המעמד, וכשנגעו רגליו במים גלש אף הוא בשמחה ונעלם מהעין, לא לפני שהספיק לשמוע את מחיאות הכפיים של הקהל.

את המעמד המרגש וכניסת הצבים למים ליווי עובדי ומתנדבי רשות הטבע והגנים, בשיתוף עיריית אשדוד, אגף החופים, מגמה לאיכות הסביבה של מקיף י"א ונציגי נערים ונערות מהפרויקט האוסטרלי להצלה ימית. זה המקום לומר תודה לעובדי אגף חופים ותחזוקת חופים אשדוד, על תשומת הלב למצוקת צבי הים שנפלטים לחוף ועל הדיווח המידי לרשות הטבע והגנים. למתנדבי ומתנדבות חיבולנס על העברת הצבים לקבלת טיפול רפואי במרכז הארצי להצלת צבי ים.

"זכות גדולה בשבילנו לטפל בצבי הים הנמצאים בסכנת הכחדה עולמית ולהשיב אותם חזרה לטבע בים התיכון לחופי ישראל" אמרו אנשי הרט"ג ומבקשים מהציבור: "אז אם מצאתם צב ים חי או מת בחוף?  צלמו את הצב, שימרו מיקום מדויק ודווחו מיד למוקד רשות הטבע והגנים בטלפון 3639*. אל תעזבו את הצב והמתינו להגעת פקח/מתנדב או הביאו את הצב ישירות למרכז ההצלה לאחר הדיווח" ומזהירים: "בשום אופן אל תנסו להחזיר את הצב לים! צב ים שנפלט לחוף הוא חלש וצריך טיפול רפואי. גם אם כלפי חוץ הוא נראה שלם, רוב הסיכויים שהוא סובל מפגיעות פנימיות, דוגמת פגיעות הדף".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*