אזור פיתוח א' לקריית פרס באשדוד 

אזור פיתוח א' לקריית פרס באשדוד 

בשורה לעיר ולתושביה: רשותההשקעותבמשרד הכלכלה העניקה לאשדוד הכרה כאזור פיתוח א׳, ותעביר בשנתיים הקרובות מענקים והטבות מס משמעותיות בסך עשרות מיליוני ש"ח לחברות ומפעלים באשדוד. אשדוד ממשיכה לצמוח ולבסס את מעמדה כמטרופולין כלכלי ותעסוקתי למאות אלפים מתושבי האזור. 

במקביל להנחיית הגורמים בעיריית אשדוד לחתור להגדלה, גיוון והשבחה של מקורות התעסוקה בעיר, מול משרדי הממשלה השונים וכלל השחקנים באקו-סיסטם המקומי, רה"ע ד"ר יחיאל לסרי, פעלבחודשים האחרונים בנמרצות מול רשות ההשקעות, לשם ניצול החרפת המצב הביטחוני לטובתם של התושבים והעסקים באשדוד. בעקבות כך, רשות ההשקעות נעתרה וקבעה: פארק ההייטק, אזור תעשייה צפוני ואזור תעשייה "פארק המאה" יוגדרו כאזורי פיתוח א'. זו בשורה לחלק ניכר מהעסקים הפועלים בשטח זה ויתנו לאשדוד יתרון משמעותי על מעסיקים המחפשים את מעונם החדש. 

ד"ר לסרי: כנגד כל התחזיות וההמלצות, קבעתי בחזוני כי אשדוד תהפוך לעיר משגשגת שבה תעשיה מגוונת, כולל תעשיית הייטק ענפה. לפיכך הנחתי את עובדי העירייה להשקיע כל מאמץ כדי להפוך את העיר לקרקע פורייה עבור הצלחת העסקים הפועלים בה, ולמקום אטרקטיבי עבור חברות השוקלות העברה או הרחבה של פעילותן. אני מודה לידידי מר שלמה אטיאס, מנכ"ל רשות ההשקעות, על שיתוף פעולה פורה והירתמותו למהלך חד ומהיר ושמח על הבשורה. יחד עם זאת כולי תקווה כי הכרה זו הינה רק ההתחלה וכי ממשלת ישראל החדשה תירתם למאמצים שלנו, ותעביר לאשדוד השקעות רבות שיאפשרו את ביסוסה כמטרופולין כלכלי, באזור הסובל מהעדר מענה מתאים לעובדי הייטק רבים, הנאלצים לבחור בין יוממות מתישה ובין העתקת מגוריהם למרכז הארץ. אנו משקיעים את מירב המאמצים בפיתוח ושיווק של פארק ההייטק בקריית פרס, העתיד לתת את המענה הזה בדמות של עוגני תעסוקה עתירי ידע רבים.  

לא עבר זמן רב מההכרזה וחברת אלבטק בע"מ, חברת בת של אלתא מערכות בע"מ  ויחיאל אבו בע"מ, הצפויה להעסיק במעונה החדש אלפי עובדים, מתכננת להגיש בקשה לקבלת ההטבות מהמדינה להקמת קווי ייצור אוטומטים ומחסן רובוטי. סיוע של המדינה בהשקעה זו תביא להגדלת הפריון בחברה שיאפשר לה הרחבת פעילות מעבר למתוכנן בשני העשורים הקרובים. רמי זורע מנכ"ל קבוצת אלבטק: אני מברך את עיריית אשדוד על קבלת אישור המדינה להפיכת פארק ההייטק באשדוד לאיזור פיתוח א' ובכך לאפשר לחברת אלבטק לזכות בהטבות של המדינה. כמו כן על היוזמה ושיתוף הפעולה הפורה בין החברה לעיריית אשדוד. 

מה זה אזור פיתוח א':  

  • החוק לעידוד השקעות הון מעניק הטבות ליזמים המקימים או מרחיבים מפעלים ברחבי המדינה, לרבות הטבות מוגברות באזורי פיתוח.  

הסיוע:  

  • 20%-30% מענק בגין ציוד יצרני, מבנים ורכוש קבוע בכלל, ובלבד שהם נבנים או נרכשים במסגרת תכנית שאושרה ע"י מינהלת הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה. 
  • קבלת הטבות מס, עד לקבלת שיעור מס שיעמוד על 7% מההכנסה החייבת 

קריטריונים לקבלת ההטבה: 

  • המפעל בגינו מגישים את הבקשה הינו מפעל תעשייתי. 
  • מיקומו של המפעל הינו באזור המוגדר אזור פיתוח א'. 
  • לא הוגשה או אושרה בקשה בתחום התעסוקה בגין מפעל זה (למעט מפעלים המעסיקים בעלי מוגבלויות). 
  • המפעל הינו מפעל בר-תחרות (המייצא לחו"ל בהתאם למפורט בחוק עידוד השקעות הון). 
  • בענפי הביו-טכנולוגיה והננו-טכנולוגיה לא יידרש תנאי הסף של היות המפעל בר-תחרות. 

מקפצה לקריית פרס כרובע מתקדם וחדשני: 

כבר שנים שתושבי אשדוד משוועים לגיוון מקורות התעסוקה בעיר שנהנית מאחוזי אבטלה נמוכים מאוד (3.9% טרום משבר הקורונה) ועוגני תעסוקה רבים, אך סובלת מהעדר גיוון תעסוקתי. הסיבה העיקרית להעדר גיוון תעסוקתי היא העדר אזור תעסוקה מוגדר למשרדים ותעשיה מתקדמת מעבר לאזורי התעשייה הישנים, הסובלים מהעדר נגישות לתחנת רכבת וצירי תחבורה ראשיים. ב-2017 הכריז רה"ע על הקמתו של פארק הייטק באשדוד הצפוי לתת את המענה המיוחל. 

מדובר בתב"ע של מאות אלפי מטרים המיועדים לתעסוקה מתקדמת השוכנים בפארק הייטק בליבה של קריית פרס (בסמוך לתחנת הרכבת) הצפוי להפוך לאחת הפנינות התעסוקתיות והתיירותיות של מדינת ישראל, בכך שייתן מענה בלעדי ל-700,000 תושבי אשדוד והסביבה הסובלים מהעדר שירותים מטרופולינים-כלכליים.  

קריית פרס משתרעת על שטח של 1,000 דונם וחוץ מבית החולים, מרכז BIG ותחנת הרכבת, היא תכלול גם קריה אקדמית, מגדלי מגורים, מלונות עסקים וכאמור גם את פארק ההייטק שצפוי להיות מהמתקדמים במדינת ישראל. היתרון הבולט של הפארק בתחרות על מקום מושבן של חברות עתירות ידע הינו המשאב האנושי, שיפתור להן את הבעיה המהותית ביותר: גיוס עובדים. שכן, אשדוד התברכה בהון אנושי גבוה בתחומי מדעי המחשב וטכנולוגיה, הנאלצים לכתת רגליהם מדי יום לעבודה מחוץ לאשדוד.   

חברות שיקבעו בה את מקום מושבן יוכלו להציע לתושבי האזור תחרות נמוכה על עובדים וכושר תחרות גבוה, עקב היכולת להחליף 3-4 שעות יומיות בדרכים לזמן פנאי. ההכרזה כאזור פיתוח א' צפויה לתת רוח גבית ודחיפה משמעותית למאמצי השיווק של הפארק שכן היא הופכת את הבחירה בו לאטרקטיבית  יותר. 

מה הלאה:  

בימים הקרובים יבחן האגף לפיתוח כלכלי בעיריית אשדוד, מי מהמפעלים באזורי התעשייה הרלוונטיים עשוי לעמוד בתנאי הסף לקבלת ההטבה וידאג ליידע אותם אישית על הבשורה וכיצד ניתן ליהנות ממנה. 

באשדוד מאמינים כי מדובר בבשורה מנצחת המחזקת את העיר כלכלית וחברתית ומבטיחה את המשך צמיחתה וחוסנה הכלכלי.  

קרדיט: אגף תעשייה, עיריית אשדוד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*