אושפיזין של כוכבים

אושפיזין של כוכבים

שורה של כוכבים כבשו אתמול את העיר אשדוד במופעים עם מיטב האמנים של המוזיקה הישראלית בארבעה מוקדים שונים שהתארחו כמידי שנה בפסטיבל אושפיזין מוזיקלי וכמיטב המסורת אירחו אף הם אמנים נוספים על הבמה

אמפי אשדוד היה מלא עד אפס מקום עם 6,000 איש שהגיעו להנות שרו, רקדו, התרגשו, שמחו והניפו את הידיים באוויר במופע "לילה של כוכבים 2" שאיחד את כל הכוכבים הכי גדולים היום במוזיקה הישראלית – עידן עמדי, חנן בן ארי, יובל דיין (האשדודית שלנו – כבוד!), לירן דנינו, עידן חביב וישי לוי. זו השנה השנייה שהפקת המקור המדהימה התקיימה בפסטיבל, תחת כיפת השמיים, הקולות המרתקים לטפו את הקהל יחד עם הבריזה מהים בערב שכולו להיטים ושירים מרגשים מתוך הרפרטוארים המוכרים והאהובים.

הערב נפתח בקבלת פנים מוזיקלית של הרכב 'אקדמא' בכניסה לאמפי ועל הבמה נפתח הערב בניגון "שיר למעלות". מיד לאחר מכן עלה הכוכב הראשון – חנן בן ארי שפתח בשיר "מה אתה רוצה" וכמה מלהיטיו האהובים וסיים בביצוע עוצר נשימה יחד עם עידן עמדי לשירו "אמא אם הייתי יכול" אותו הקדיש לאימהות החיילים החטופים ולאימהות השכולות באשר הן.

אחריו כבש את הבמה בקולו המלטף עידן רפאל חביב שגם אירח את יובל דיין והשניים בקולותיהם המלאכיים בצעו יחדיו את השיר "עד שתחזור" אותו כתב לה עידן. יובל שרה ארבעה שירים וחתמה עם השיר "בדיוק כמו הירח" כשכל הקהל האיר את האמפי בטלפונים הניידים.

אחריהם עלה לבמה לירן דנינו, הצטרף לחגיגת הכוכבים על הבמה בשיריו "סיפור ישן", "יש ימים" "הרבה ממך נשאר" ו"שמלה כחולה" ומיד אחריו הזמר ישי לוי שפתח עם "אישה נאמנה", "עננים", "רקדי" וחתם ב"האחת שלי". את הערב חתם עידן עמדי שהרים את כל הקהל על הרגליים עם להיטיו "אלייך", "חלק מהזמן", "בזמן האחרון" ו"כולם רוקדים" וכאמור – כולם רקדו!

ירדנה ארזי הגדולה מכולן כבשה את במת המשכן ופינקה בלהיטיה הגדולים מכל השנים וביצעה את שיריה האהובים שכולנו גדלנו עליהם "אתה לי ארץ", "שהשמש תעבור עלי", "דרישת שלום", "עוד נגיע הביתה", "מה נתת לי", "היא רוקדת", "בן אדם", "הכינור הנאמן", "יש ונדמה", "מוזיקה נשארת" ועוד רבים וטובים… ואיך לא? היא גם אירחה את הזמרת אילנית שביצעה שני שירים 'בללייקה' ו'אי שם'.
נרגשת, הודתה ארזי לכולם שבאו "זה לא מובן מאליו, שמחה להתארח ולארח באושפיזין באשדוד, ומתרגשת כי המוזיקה מחברת בין האנשים ושבאו כולם מכל רחבי הארץ"… כבר בשיר השני עלו לבמה מעריצים והעניקו לה זרי פרחים ענקיים לבמה. את האמת? מגיע לה!
ארזי הפתיעה את הקהל כששיתפה שלא חלמה להיות זמרת והעריצה את משפחת המלוכה הבריטית ובכלל חלמה לגור בארמון בקינגהם והקדישה את השיר "עגילי דמאר" למלכת הזמר העיברי שושנה דמארי

על במת מונארט התקיים המופע אובלדינו – דרך הבלקן עם להקת הגדוד העיוורי, גילה חסיד וחני ליבנה ומרגלית טובי שתיבלה בצורה משעשעת את הסיפורים הנלווים לשירים שהגיעו אלינו מארצות הבלקן: רומניה, בולגריה, יוגוסלביה ושירי צוענים כשהמוזיקה היא ההשראה מהילדות שלהם, בשכונה, ההורים דוברי הלאדינו, ביטלס ושירים בערבית.
מי שרקחה את כל המוזיקה זו נילי זיידל ששילבה גם את השירים של הביטלס גם בשפת הלאדינו. כל השירים באים מהבית, מהתרבות שבה גדלו ולכן מרגישים את הרגש באוויר, הקהל מוחא כף בכל הזדמנות ונראה כי הוא מרגיש במסע נוסטלגי לבית הוריו – בהחלט ערב מרגש וסוחף על טהרת הלאדינו.

על במת יד לבנים חגגו רמי דנוך ולהקת צלילי העוד במופע מקפיץ ושמח במיוחד, כשהקהל נהנה סביב שולחנות עגולים וקם לרקוד נלהב לצלילי 45 שנות זמר. במופע חם ומלהיב עם כל הלהיטים הגדולים של מוזיקת ה״קאסטות״. רמי דנוך ולהקת צלילי העוד נתנו ביצועים לכל שירי החפלות שרקדו על הגגות, בשכונת התקווה בשוק הכרמל משנות ה-70' שנות הפריחה של מוסיקת הקאסטות והקהל נהנה מחגיגה נוסטלגית כשכל הידיים הורמו באוויר.

אז מה מחכה לכם הערב, ביומו השלישי של פסטיבל אושפיזין מוזיקלי?

עמיר בניון יציין 20 שנות יצירה ויארח על במת המשכן את ארקדי דוכין ומיכה שטרית

בנמל של פיראוס – אסי יחיאל מגדולי הזמר היווני בארץ, יארח על הבמה את הזמרת הנפלאה אספסיה סטרטיגו שהגיעה במיוחד מיוון במסע מרגש אל תוך שורשי המוזיקה היוונית

בחלונות הגבוהים – מסע מוזיקלי מרתק בעקבות הקלאסיקות של הרוק הישראלי עם שלושה מוזיקאיים רב תחומיים: קרן הדר זמרת הסופרן, משה זורמן ואסף רוט

צילום – פוטו דויד אסייג
צילום ועריכת קליפ: מייק אדרי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*