אורט צריפין – יותר ממשפחה

אורט צריפין – יותר ממשפחה

אתי זוארץ שבנה אורי יעקב  לומד במגמת הבישול בבית הספר "אורט צריפין", מספרת על בית ספר שהוא עבורה יותר ממשפחה ומעבירה  מסר להורים המתלבטים, "אני ממליצה בחום על בית הספר. הסירו כל דאגה מלבכם".

כבר כמעט הספקנו לשכוח את הימים האלו, אותם ימים בהם הילדים שלנו התעוררו בבוקר, צחצחו שיניים, התלבשו, חטפו משהו קטן לאכול מלמלו שלום חטוף ומיהרו ללכת לבית הספר. כן כן, אותו מקום בו הם לומדים  ולא דרך הזום, פוגשים חברים, לומדים  מתלוננים וגם נהנים.

אבל אם רוב הילדים לומדים קרוב לבית, מרחק הליכה או לכל היותר כמה דקות נסיעה, יש מי שכל יום עושה את הדרך  לבית הספר בהסעה ועובר מרחק  גדול הרבה יותר בדרך לרכוש השכלה ואופק תעסוקתי . אורי יעקב, המתגורר בלוד ולומד בכיתה ' בבית ספר "אורט צריפין", הוא אחד מהם. אורי יעקב לומד במגמת אמנות הבישול של בית הספר'. אימו אתי מספרת מדוע הנסיעה הארוכה יחסית מלוד עד בסיס צריפין, משתלמת בכל יום מחדש. "הגענו לאורט צריפין בעקבות המלצות חמות מהורים שהילדים שלהם לומדים בבית הספר. כשהלכתי להיפגש עם היועצת ועם הנהלת בית הספר קיבלתי ממש הרגשה טובה. אני חייבת לציין את הצוות המדהים שיש שם. מדובר בצוות מסור ומחויב מאין כמותו שנותן את כל כולו לתלמידים".

בבית הספר לומדים גם בצורה פרונטלית וגם בזום,  הם מצליחים לדאוג לתלמידים גם מרחוק?

"כן וזה מה שיפה ומרגש. גם בתקופה הזו של הזום רואים את האכפתיות של הצוות  ואת ההשקעה בכל תלמיד, נותנים להם משימות מכינים אותם לפני. המורה מתקשר ומסייע לאורי יעקב לבצע את המשימות".

יש אירוע מסוים שאת זוכרת לטובה במיוחד מבית הספר?

"בכל פעם שהוא מבשל משהו מוצלח וטעים הוא עובר חוויה מדהימה, לראות את האושר על הפנים שלו לאחר ההצלחה שלו בבישול, היא משהו ששווה הכל. הילד מקבל חווית הצלחה מדהימה. בנוסף מה שזכור לי היא מורה שהתקשרה להורים, וממש שאלה אם מישהו צריך עזרה כספית בעקבות הקורונה. הדאגה הזו זה משהו שאין לדעתי באף מקום אחר".

מה הדבר הכי משמעותי שהוא קיבל מבית הספר?

"בעיניי האחריות לבצע את הדברים, וחוסר הוויתור העצמי וההתמדה. אם ילדים בגיל הזה על פי רוב מוותרים לעצמם. הוא קם מוקדם וברבע לשבע הוא מתייצב להסעה בתחנה וזה אומר הכל. זה מראה כמה טוב  לו, וחשוב לא פחות אלו כלים חשובים  שהוא מקבל להמשך החיים".

איזו מנה הכי אהובה עליו?
"אין מנה מיוחדת, הוא מכין הכל מעולה.  קינוחים, פוקצ'ות ספינג' סלטים מעולים שארוזים בתוך אריזות יפות של בית הספר. הוא מביא לנו, ומקפיד שכולנו נאכל וכולם נהנים מהאוכל שלו".

מה לא האמנת שיקרה לו , ובזכות בית הספר זה קרה?

"כל התחלה חדשה היא מלחיצה. הצוות המדהים נתן לו את הזמן להתרגל. בעזרת שיחות עם אורנה היועצת המדהימה של בית הספר שממש עזרה לו המון. לא האמנתי שהוא ילך כך בשמחה לבית הספר, בטח אחרי 8 שנים שהוא הכיר את כולם ופתאום לבוא למקום חדש שנמצא מחוץ לעיר ולא בסביבה הטבעית שלו".

מה תגידי להורים שמתלבטים לאן לשלוח את הילד?

"הסירו כל דאגה מלבכם, תאמינו בצוות המדהים של בית הספר. כל ילד יקבל את המענה שייחודי ומתאים לו. הן יודעים להתייחס לכל ילד שווה בשווה

השלימי את המשפט אורט צריפין בשבילי זה..

יותר ממשפחה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*