אופניים חשמליים – פתרון נוח וזול להתנייד

אופניים חשמליים – פתרון נוח וזול להתנייד

לפני כמה שנים התחלנו לראות ברחובות תל אביב אופניים חשמליים, וכיום נראה כי יש בישראל כולה יותר אופניים חשמליים מאשר אופניים רגילים. גם באשדוד ניתן לראות כיום לא מעט ילדים ובני נוער, כמו גם מבוגרים רבים, אשר מעדיפים את האופניים החשמליים על פני כל אמצעי תחבורה אחר. מה הופך את האופניים החשמליים למוצר פופולארי כל כך והאם מדובר בסך הכל בגימיק חולף או בכלי תחבורה אשר באמת יעיל ונוח יותר מאשר מרבית האלטרנטיבות?

בין אופניים לקטנוע ומתאפיין ביתרונות של שניהם – אופניים חשמליים

נראה כי כיום כבר ניתן לקבוע בוודאות כי האופניים החשמליים כאן כדי להישאר. לא מדובר סתם בגימיק חולף, אלא בפתרון תחבורה יעיל ונוח אשר עונה בפועל על צרכים שונים של אנשים רבים.

האופניים החשמליים הם למעשה שילוב של אופניים עם כלי רכב ממונע דו גלגלי (דוגמת קטנוע), ומבחינות רבות מחזיק ביתרונות המאפיינים את שניהם – מצד אחד מדובר בסך הכל באופניים, בעלי שלדה של אופניים ודומים לאופניים בכל מובן, פרט למנוע החשמלי הקטן והקל יחסית המתווסף אליהם. כך, יכולים גם בני נוער להשתמש בכלי תחבורה זה ללא צורך בהוצאת רישיון. בנוסף, מדובר בכלי תחבורה זול יחסית, המאפשר להתנייד ברחבי העיר ללא צורך לקנות רכב פרטי או קטנוע/אופנוע בכמה עשרות אלפי שקלים. האופניים החשמליים מגיעים למהירות של כמה עשרות קמ"ש, מה שמספיק לחלוטין לסביבה עירונית, כמו גם להתניידות באזור של שכונות ואזורי מגורים, דוגמת שיכונים, פרברי ערים, יישובים קטנים בפריפריה ושכונות עירוניות בלב הערים הגדולות.

את המנוע החשמלי, החלק היקר ביותר המבדיל בין אופניים חשמליים לאופניים רגילים, ניתן לפרק בקלות ובמהירות ולקחת אותו איתנו כאשר אנחנו מגיעים למקום מסוים, וכך להשאיר את האופניים החשמליים קשורים לעמוד בחוץ, ולהוריד משמעותית את הסיכוי שייגנבו.

מכל הבחינות, מדובר בפתרון תחבורתי מתבקש ויעיל, מה שמסביר את הפופולאריות העצומה שלו בישראל בשנים האחרונות.

חשוב לזכור לשמור גם על הבטיחות ברכיבה על אופניים חשמליות

מאחר ואופניים חשמליים הפכו פופולאריים כל כך בישראל במהלך השנים האחרונות, נחקקו מספק תקנות בטיחותיות הנוגעות למהירות הנסיעה המותרת, לגיל המותר לרכיבה על אופניים אלו ועוד. עם זאת, לא מדובר בחקיקה מפורטת ונרחבת כמו במקרה של חוקי התעבורה לרכבים או לכלי רכב דו גלגליים ממונעים אחרים כמו קטנועים.

לכן, חשוב במיוחד כי מי שרוכש אופניים חשמליות יקפיד לשים דגש גם על בטיחותו האישית, כמו גם על בטיחותם של הולכי הרגל הסובבים אותו. חשוב לרכב עם קסדה טובה, לא לעבור את המהירות המותרת ולרכב לאט יותר כאשר הסביבה עמוסה בהולכי רגל, או כאשר נכנסים לכביש על מנת לעבור צמתים, לחצות רחובות וכו'.

לסיכום, האופניים החשמליים הם פתרון יעיל, נוח וזול יחסית להתנייד בסביבה העירונית, וחשוב במקביל להיות מודעים ולהקפיד גם על הבטיחות האישית ועל בטיחות הולכי הרגל שבסביבה.

בחסות אתר מצמן את מרוץ (http://www.matzman-merutz.co.il/CategoryID_3853)

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*