אופניים חשמליים – איך תבחרו אופניים שיתאימו לכם?

אופניים חשמליים – איך תבחרו אופניים שיתאימו לכם?

יותר ויותר ישראלים רואים ברכיבה על אופניים חשמליים את הפתרון התחבורתי המושלם. שלום פקקים, להתראות תחבורה ציבורית. הרוכבים מגיעים מכל שכבות האוכלוסייה ומגזריה, ויש ביניהם, למשל, בני נוער שרוצים להיות פחות תלויים בהורים, סטודנטים שגרים בעיר אחרת ולא יכולים לשאת בעלויות תחזוקה של רכב, עובדים שמחפשים תחליף ראוי לפקקים של הבוקר וכו'.

אבל איך בוחרים אופניים חשמליים? באיזה מוצר להאמין כשיש כל כך הרבה דגמים בשוק? אתר "הרוכב החשמלי", שהינו מרכז המידע המוביל בישראל לענף האופניים החשמליים, מעניק לכם כעת מספר טיפים חשובים.

"הרוכב החשמלי" הוא אתר אינטרנט שנוסד לפני מספר שנים מתוך מטרה לעשות סדר בתחום. הוא מציע מדריך עדכני לרכישת אופניים חשמליים, סקירות דגמים, בלוג מרתק (הבלוג המחשמל), אינדקס חנויות מומלצות ועוד. מאות אלפי ישראלים נכנסים ל"רוכב החשמלי" בכל שנה, ומאות מקבלים בחינם בכל חודש ייעוץ פרטני מנציגי האתר.  הפנייה למוקד היא ללא עלות ונחשבת לאפקטיבית במיוחד.

שלב ראשון בקניית אופניים חשמליים – תקציב

"השלב הראשון בבחירת אופניים חשמליים הוא הגדרה מדויקת של התקציב", אומרים ברוכב החשמלי, "נכון להיום, המחיר של אופניים חשמליים חדשים נע בין 2,500 שקלים ל-9,000 שקלים". על כן, מסבירים המומחים, הצעד הראשון לפני קניית אופניים חשמליים הוא הגדרה של התקציב.

מה משפיע על המחיר? מספר פרמטרים. למשל, הקיבולת של הסוללה שנמדדת ב"אמפר" (אמפר/שעה). נכון להיום מדובר על טווח שנע בין 10 ל-20 אמפר/שעה. אופניים חשמליים עד 3,000 שקלים יהיו בדרך כלל סביב 10 אמפר/שעה, ודגם של אופניים חשמליים עם 20 אמפר יעלה כבר בסביבות 5,500 שקלים וצפונה.

פרמטר נוסף שמעלה את המחיר הוא הג'אנט ועובי הצמיגים. בנוגע לג'אנט, גלגלי "שפיצים" (עם מוטות מתכת דקים) נחשבים זולים יותר, וגלגלים מגנזיום הם הסוג היקר. על פי רוב, אופניים חשמליים עם גלגלי מגנזיום יעלו לפחות 3,500-4,000 שקלים.

עובי הצמיג קיים כיום במספר מידות בין 2 אינצ' ל-4 אינצ' (גלגלי בלון). הגלגלים העבים יקרים ובד"כ מחירי אופניים חשמליים עם גלגלי בלון (מה שנקרא "פאט") נמכרים סביב 5,000 שקלים לפחות. כל אחד מהמרכיבים הללו משפיע על חוויית הרכיבה, וכאשר אתם יודעים מה משליך על המחיר, אתם יכולים לגבש תקציב מתאים.

שלב שני – אפיון הצרכים

השלב הבא הוא שרטוט הצרכים מהאופניים. האם אתם מחפשים אופניים חשמליים כדי לרכוב לעבודה, האם אתם רוצים להרכיב ילדים, האם אתם מתכננים מרחקים גדולים, האם תהיו מוכנים להשקיע בשיכוך מלא (בולמי זעזועים אחוריים וקדמיים) וכדומה. כאשר אתם יודעים מדוע אתם צריכים אופניים חשמליים, אתם יכולים לאפיין את הדגם הנכון מבחינתכם.

למשל, אדם שגר בפתח תקווה ועובד ברמת גן צריך אופניים חשמליים עם טווח גדול, ואילו צעיר שגר ביישוב קטן יכול להתפשר על אמפר נמוך. כך גם רוכב מעל גיל 40 יעדיף כנראה שיכוך מלא כדי לשמור על גבו וישקיע באופניים חשמליים עם בולמים בהתאם, ואילו בן נוער שכוחו במותניו יכול להסתדר על "זנב קשיח" (ללא בולם אחורי).

שלב שלישי – סקר שוק אופניים חשמליים

השלב הבא הוא שלב הייעוץ. באתר "הרוכב החשמלי" מזמינים אתכם ליצור קשר ולקבל מידע עדכני לגבי חנויות אופניים חשמליים ודגמים. המידע נמסר ללא עלות ומטרתו לקדם את תחום האופניים החשמליים בישראל.

נציגי הרוכב החשמלי נמצאים בקשר ישיר עם חנויות ברחבי הארץ, כמו גם עם יבואנים, והם מסייעים מדי חודש למאות פונים. כדאי גם להגיע לחנות ולראות את הדגמים בפועל, ורצוי אף לבקש לעשות "רכיבת מבחן".

אם אתם מחליטים לקנות אופניים חשמליים במשלוח, דעו כי לאחר שפתחתם את הקופסה, סביר להניח שלא תוכלו להחזיר את המוצר. לכן כדאי מאד לקנות מאתרי אינטרנט איכותיים שמספקים שירות וייעוץ.

לסיכום,

אופניים חשמליים הם כלי תחבורה שעשוי להפוך "לרגליים" שלכם. כשאנחנו מדברים על אופניים חשמליים דגמי 2021, אנחנו מדברים על אופניים שיכולים לגמוע מרחקים גדולים ולשאת משקלים. ככל שתבחרו את הדגם שמתאים לכם יותר, כך תיהנו מאופניים מעולים שישרתו אתכם נאמנה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*