אומרים PATZZI, לא פיצה. תשאלו את פונכץ

אומרים PATZZI, לא פיצה. תשאלו את פונכץ

אשדוד היא עיר שמצמיחה מסעדנים ושפים, וזו כבר עובדה מוגמרת ללא עוררין. ואם הכתבה היא על קולינריה, אז בימינו אפשר כבר לומר שפיצה היא בהחלט מאכל יחודי עם אופי.

ממש כמו שיש שוקוליטייר (ההוא שמבין ממש בשוקולדים, וזה אומר קצת יותר מלומר  – וואו, טעים!) ויינן (האיש שטועם ויורק יין, ולנו כואב על הלגימה שבוזבזה), אז יש גם פיציונר. סתם, לא באמת, אבל יש אומן פיצות.

נא להכיר את PATZZI מטבח איטלקי.

 דן פונכץ מאשדוד בן 26, בעל עסק זעיר שמביא את הפיצה האיטלקית האמיתית מהטאבון לערבי אירועים פרטיים, משפחתיים או עיסקיים (או סתם ערב חברות וחברים).

"אני זוכר את עצמי מגיל צעיר תמיד במטבח עוזר לאמא, ותמיד מתעניין בכל מה שקורה בתוך המטבח. בתור ילד אני זוכר תמיד שבכל שבוע, אמא שלי הייתה מזמינה לי ולאחים שלי פיצה, והפיצה עשתה את שלה" – דן עושה את הפיצה באהבה והמון הערכה לתהליך.

 

בגיל 16 עבדתי כמו הרבה אחרים בפיצריות, משם זה התקדם

 

איך התחלת?

"בגיל 16 עבדתי כמו הרבה אחרים בפיצריות, משם זה התקדם למסעדות שונות, חלבי, בשרי, איטלקי, בתי קפה…תמיד רציתי לקחת יוזמה ולבשל למשפחה, שלי והרגשתי שאני מביא את עצמי לידי ביטוי בצורה הכי טובה במטבח", וכשדן מדבר על עשיה במטבח, מרגישים כמה זה אצלו בדם –"אני מרגיש חופשי ומאושר, וברגע שהמשפחה אהבה את האוכל שלי, זה דחף אותי יותר להשקיע וללמוד את העולם הזה.

אז החלטת להתמקצע?

"אף פעם לא למדתי בישול במסגרת כלשהי, לרוב זה היה ניסוי וטעייה, המון סרטונים באינטרנט. למרות כל האוכל מסביב תמיד לפיצה הייתה פינה חמה בלב, שגרמה לי לחקור לעומק את עולם הפיצה, זה התחיל אי שם בתקופת הקורונה כשכולם נעולים בבית ואין עבודה ומתחילים להשתגע, החלטתי להעסיק את עצמי בללמוד את הבצק, הרוטב המושלם, הזמן הייחודי שהבצק צריך לקבל והתוצאה הסופית שאני כל כך רוצה לקבל."

 

 

ואז החלטת להפוך עסק משלך?

"אחרי שנתיים של חקר ועשייה, המון קמח שנזרק לפח, ואחרי המון תוצאות מטורפות החלטתי לקחת צעד בנושא ולהתחיל למכור פיצות מהבית, ולאט לאט התחיל לתפוס תאוצה והביקוש גבר, והיו הרבה אנשים שלא קרובים לעיר שלי או לא יכלו להגיע אליי ותמיד שאלו אם אני יכול להגיע אליהם הביתה. אז לקחתי את זה כצ׳אנס להתקדמות וזה נהיה טוב יותר משחשבתי! הפרגונים והאהבה שקיבלתי ומקבל."

אז על הפיצות לבדן, או שיש עוד בתפריט?

"ברור שיש עוד! מעבר לפיצות, כיוונתי את המטבח שלי לתפריט איטלקי עם המון אוכל בסגנון איטליה, אגל הפיצות בטאבון הן העיקר."

 

 

דן, מה להבא?

"התכניות  שלי ל PATZZI לעתיד הן כמובן שלהמשיך בעשייה שלי ולגרום לאנשים להנות מהאוכל שאני מכין. כמובן שיש את הציפייה העתידית שבסוף גם אפתח מקום משלי, מסעדת בוטיק איטלקית בארץ וגם מחוץ לארץ, עם אוכל ויין טוב, מקום מצומצם וייחודי שייתן תחושת ביתיות חמה עם וייב של מסעדה אוטנטית."

 

למעוניינים, הנה כמה המלצות – הפיצות של PATZZI מדהימות, על עניין התוספות לא לוותר, והנה עוד מתנה לקוראי אשדודפוריו- למזמינים מדן שיאמרו – ״אשדוד פור יו״, תינתן הנחה של 5%, ודן הבטיח לפנק אתכם. תגידו שאמרנו!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*