אולטרסאונד בטן – באילו מצבים נידרש לבצע את הבדיקה ומדוע משתלם לעבור אותה באופן פרטי

אולטרסאונד בטן – באילו מצבים נידרש לבצע את הבדיקה ומדוע משתלם לעבור אותה באופן פרטי

בדיקת אולטרסאונד היא אחת הבדיקות החשובות, הנפוצות והאיכותיות ביותר שיש. בדיקה זו, מאפשרת לסרוק ולדמות איברים פנימיים, מבלי שיש צורך לבצע פעולה פולשנית וכן מבלי לסכן את הנבדק בחשיפה לקרינה.

בתוך המכלול של בדיקות אולטרסאונד אותן נהוג לבצע במצבים רפואיים שונים, בולט במיוחד אולטרסאונד בטן. זו אחת הבדיקות המקיפות ביותר שיש, ומשרתת רופאים לצרכים שונים, בין אם זה על מנת לאבחן ולזהות פגיעות, חבלות, דלקות וזיהומים ובין אם זה בשביל לזהות קצב התקדמות של טיפול. רופאים נוהגים לשלוח מטופלים לבדיקה זו, על מנת שיוכלו לקבוע מה תוכנית הטיפול המתאימה להם.

בדיקת אולטראסונד בטן מתבצעת אם המטופל מתמודד עם כאבי בטן, חשד לזיהומים, חשד לבקע פנימי, גידולים, הצטברות נוזלים, חבלות פנימיות, אבנים בכליות או בכיס המרה, מחלות ועוד. בכל אחד מהמקרים, הרופא ירצה לשלוח אותו לבדיקה זו על מנת לראות מה המצב באמת, וכן בשביל לאשר או להפריך חשד מסוים.

הסיבה שהוא ישלח אותו דווקא לבדיקה זו היא, היכולת שלה לדמות ולהציג אזורים פנימיים בחלל הבטן ואיברים ספציפיים, דוגמא, כבד, כיס מרה, לבלב, כליות, טחול.

איך מתבצעת הבדיקה וכיצד יש להתכונן עליה?

בדיקת אולטרסאונד בטן מתבצעת באופן הבא: המטופל שוכב על הבטן במיטה בחדר הבדיקה. הרופא הבודק ימרח על אזור הבטן ג'ל שקוף שיאפשר למתמר להעביר תמונה למסך באמצעות גלי קול. לאחר מכן הוא יעבור עם המתמר על חלקים שונים בבטן, ויוכל לראות במסך את האיברים הפנימיים באותם חלקים עליהם הוא מבצע את הסריקה. הבדיקה לא נמשכת זמן רב ובסופה המטופל יצטרך לחכות לקבלת התוצאות.

מבחינת הכנות, הרי שעל הנבדק להיות בצום מספר שעות לפני הבדיקה. הסיבה לכך היא, שהמזון עלול להפריע לתמונות שיהיה ניתן להפיק. הרבה פעמים מבקשים מהמטופל לשמור על דיאטה דלת שומן יום לפני הבדיקה. מה שכן, חשוב שהוא יהיה עם שלפוחית שתן מלאה ולכן עליו לשתות הרבה מים לפני ולא להתרוקן.

מדוע משתלם לבצע בדיקת אולטרסאונד באופן פרטי?

המשמעות של אולטרסאונד פרטי היא, שהבדיקה איננה נעשית דרך קופת חולים אלא דרך חברה פרטית הדואגת לספק תור זמן קצר מאוד, הכוונה לימים ספורים בלבד.

כשרוצים לבצע בדיקת אולטרסאונד היום דרך הקופה, יש צורך לחכות הרבה זמן עד שיתפנה תור. לעומת זאת, אם מבצעים את הבדיקה באופן פרטי אז אפשר לקבל תור תוך זמן קצר מאוד, מה שמאפשר המשך טיפול מהיר על ידי הרופא.

חשוב לציין, במקרה של אולטרסאונד פרטי הלקוח לא משלם את מלוא סכום הבדיקה אלא חלק מהעלות, שכן הוא מקבל החזר, בין אם זה דרך ביטוח משלים ובין אם זה דרך ביטוח בריאות פרטי שהוא מחזיק ברשותו. התור נקבע לו במרכז קרוב למקום מגוריו והוא מקבל שירות אישי לאורך כל הבדיקה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*