אביב הגיע זה הזמן לשתול בגינה

אביב הגיע זה הזמן לשתול בגינה

החורף כבר בשלביו האחרונים והאביב כבר בפתח, זה בדיוק הזמן לבצע פעולות תחזוקה ושתילה בגינה שיסדרו וייפו את הגינה מצד אחד ויאפשרו לה להתפתח באופן הנכון מצד שני, על מנת שנוכל להנות מגינה פורחת ואביבית בהמשך.

האביב מביא עימו תקופה חדשה של פריחה, צמיחה והתחדשות. לאחר עונת החורף שהכניסה את הגינה לתרדמת, מגיע האביב ומביא עימו הרבה ירוק, ססגוניות ופריחה, והקור של החורף מפנה אט אט את מקומו לנעימות במזג האוויר ובשמש נעימה לפני בוא הקיץ. לכן זוהי תקופה מצוינת לחזור ולטפח את הגינה או אפילו לגדל כמה סוגי צמחים בתוך הבית או המרפסת ולהכניס קצת טבע וצבע פנימה.

אז רגע לפני שאתם מפשילים שרוולים ומתחילים במלאכת השתילה יש כמה משימות בגינה שחובה לבצע לאחר ימי החורף.

החורף פוגע בלא מעט צמחים הן בגלל הגשם המצליף והן בגלל הרוח החזקה. לכל אלו מתווספות טמפרטורות נמוכות שלא מוסיפות חיים לצמח, וחלק מהמרכיבים החיוניים שהוא צריך לקבל מקרני השמש לא מתקבלים או שמתקבלים בצורה מועטה ובגלל זה יש לגזום את הצמחים שנפגעו על מנת שישתקמו, ולזרז את הצמיחתם.

חשוב לבדוק את מערכת ההשקיה שלא עבדה במהלך החורף. יש להפעיל ולראות שאין נזילות, לבדוק את הטפטפות ולוודא שאין סתימות כמו כן כדאי להפעיל את כל המערכת לרבות הממטרות ולבחון אם היא עובדת תקין.

בחורף צומחת צומחת עשביה לא רצויה אשר עלולה להפריע לפרחים ולצמחים לגדול בצורה תקינה. יש לנכש את כל העשבים השוטים וכמו כן גבעולים רקובים או פרחים נבולים במידה ויש. מומלץ לטייב את הקרקע לקראת השתילות הבאות. את טיוב הקרקע נעשה על ידי קומפוסט אותו ניתן להשיג במשתלה באשדוד וזאת ניתן לבצע על ידי שתי דרכים עיקריות: האחת פיזור קומפוסט בכל הגינה כולה והשנייה הנחת כמות קומפוסט בכל נקודה אותה אנו מיעדים לשתילה חדשה.

מה מומלץ לשתול לקראת האביב?

תחילת האביב היא המועד לשתילת צמחים עונתיים קיציים כמו – וינקה, טגטס, ציניה, קוסמוס, גומפרנה – שפריחתם תימשך עד הסתיו. צמחים אלו מומלץ לשתול באזורים החשופים לשמש על מנת שנהנה מפריחתם לאורך זמן.

"צמח הכיכרות"- גודטיה. צמח שמרבים לשתול בכיכרות בערים והוא פורח בשלל צבעים באביב. זה הצמח הכי מבוקש באביב. כולם רואים אותו ברחוב ורוצים את זה בגינה ובמרפסת. אבל כשהגודטיה פורחת כבר אין להשיג אותה וגם מאוחר מדי לשתול אותה.

פיטוניות- עלי הכותרת הרכים והניחוח האקזוטי שמפיצות הפטוניות הופך אותן לבחירה המושלמת לגידול בגינתכם הפורחת באביב. לשתילה באדמה או בתוך עציץ.

חרציות- מתאימה לשתילה הן בעציצים והן באדמה  ישנן מספר סוגים של חרציות כגון: חרצית הגננים, כריזנטמה ועוד. זהו צמח ירוק עד, אך בתקופת האביב הפריחה שלו מדהימה והוא בשיא תפארתו. החרצית צומחת במהירות, וזקוקה להרבה שמש, לעומת זאת, כמות המים לה נדרש הצמח, היא בינונית.

שיחים ופרחים זה מקסים ונהדר אבל מה עם משהו לאכול?

רצוי מאוד לשתול גם צמחי תבלין, אותם אנו שותלים לניחוח, מראה ובנוסף גם כתוספת לסלט או לתה.

בזיליקום- צמח הבזיליקום ועליו הטעימים משמשים לא רק להכנת מאכלים מעוררי תיאבון אלא גם מדיפים ריח ניחוח מרענן  שיוסיף לביתכם ארומת פריחה ייחודית ונעימה. הבזיליקום מאוד אוהב חום, לכן כדאי להתחיל לשתול אותו עת מתחיל האביב ומזג האוויר הולך ומתחמם בהדרגה.

אורגנו- מקור שמו של האורגנו ביוונית הוא "שמחת ההר", מכיוון שהוא נפוץ במקור בעיקר באזורים הרריים, באגן הים התיכון. מדובר בצמח רב שנתי, שזקוק לשמש מלאה ולהגנה מקור. לכן מומלץ לשתילה כאשר הימים מתחממים.

רוב צמחי התבלין פורחים בכחולים, סגולים וורודים ולכן אם רוצים אזור עשיר בצבעים, נשתמש בהם כצמחי רקע לצמחים רב או חד שנתיים שלהם פריחה צבעונית שופעת.

על מנת לדעת כיצד להתאים את הצמחים הללו או חלקם לגינה ביתית או לאדניות מרפסת, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*